»Utazás»Veszprém megye

Veszprém megye

Magyarország, Eplény - Nordica Skiarena

Kedvenc síparadicsomunk. :) Szóval, ide járunk 7végenként síelni. 2009. március 15-én 78 havas nappal nagyszerű szezont zárhatott a Nordica Skiarena. Több, mint 25 ezren síeltek és snowboardoztak a különböző pályákon folyamatos nyitva tartás mellett. Versenyeiken nem kevesebb, mint 500 fő mutathatta meg tehetségét és bátorságát, Ski-buszaikkal pedig…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 1 - Csepely falu

Veszprém felől érkezve, még Nagyvázsony előtt Ajka irányában jobbra, majd vagy az első, vagy a második földúton balra be kb. 400 méterre találhatóak a XIII. századbeli román stílusú pusztatemplom romjai. Mi a második földúton mentünk be. Ebből az irányból a templomrom előtt a Csepely család kúriájának falmaradványai is megtalálhatóak. A házban katonáskodó…

Magyarország, Döbrönte, Szarvaskő vára

Himfy Benedek, a bakonyi királyi vadászok ispánja körbelovagolva a döbröntei dombokat elhatározta, várat épít itt magának. És mivel komoly ember hírében állott jó Benedek úr, ha elhatározta, hát úgy is tett. Nagy Lajos királyunk jóváhagyásával elkezdődött, és 1367-ben be is fejeződött a Szarvaskő várának építése, amelynek ablakából tiszta időben ma is remekül látszik a közeli Somló-hegy…

Magyarország, Tapolca, Tavasbarlang, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A múlt hétvégén Tapolcára is ellátogattam és két szép helyet is találtam. Ezek közül az egyik a Tavas barlang. Könnyű megtalálni (bár az irányítás csak viszonylag kisméretű táblákkal történik), a fő utcától - Kossuth Lajos utca - csak kb. 100 m-re van a bejárata. A belépő jegy felnőttnek 1200 Ft (2013). A rendezett bejárattól…

Magyarország, Tihany, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Legalább 100 éve nem voltam Tihanyban, tegnap hivatalos úton erre jártam és útba ejtettem, hogy legalább egy részét meg tudjam tekinteni. Szerencsére a nyári nyüzsgésnek semmi jele nem volt (és parkolási díjat sem kellett fizetni), így nyugodtan lehetett nézelődni. Először a bencés apátsághoz mentem fel, innen nagyon szép kilátás van a Balaton felé…

Magyarország, Balatonfüred

A Flamingóban töltöttünk egy hosszú hétvégét. Szép napsütéses hétvége volt és sétáltunk egyet a városban. Füred térségét már az ősember is lakta. Első ismert lakói a rómaiak voltak, emléküket számos kiásott épületrom és síremlék jelzi. Füred nevével írásos emlékként először 1211-ben találkozunk, a Tihanyi Apátság egy birtokösszeírásában. Mai területén az Árpád-korban hét település állt…

Magyarország, Sóly község

Sóly 400 lakosú kis falu a régi római hadiutak találkozásánál a Séd patak mentén, Veszprém és Várpalota között. Neve személynévi eredetű, talán a Saulból. Itt Sóly és Királyszentistván között zajlott le 997-ben a sorsdöntő ütközet István herceg, a későbbi Szent István német lovagok vezette csapatai és az ősi pogány hagyományokat folytatni akaró…

Magyarország, Csesznek - Vár

Napsütéses, de nagyon szeles időben jártunk erre. A lépcsőkről szinte levitt minket a szél, de a környékbeli táj és a vár szépsége bőven kárpótolt mindezért. A vár belépős, a felnőtt jegy 400 Ft. A vár az 1241 – 42-es tatárjárás utáni nagy várépítési korszak szülötte. Az első várat a Bána nembeli Jakab báró, királyi kardhordozó emeltette 1263 körül…

Magyarország, VÁROSLŐD - Hölgykő vára

Festői környezetben, forrásokkal körülvéve, erdei csúcson fekszik a hajdani Hölgykő vára. Ma már sok nem látható belőle, de a körülötte lévő táj miatt érdemes meglátogatni. Könnyű megtalálni, Városlőd felől Csehbánya felé lekanyarodva a vasút után, egy földúton jobbra kell bemenni, egész az erdőig, majd onnan balra, és rövidesen meglátható egy sziklafal…

Magyarország, Balatonfüred - Tagore sétány

A közel egy kilométer hosszú Tagore sétány névadója a híres hindu költő, Rabindranath Tagore, aki 1926-ban itt lelt gyógyulásra, s ezért egy hársfát ültetett a parkban. Azóta számos híresség gyarapította fával a sétányt. A hindu legenda szerint, aki idős korában hársfát ültet, az megéri a fa kilombosodását. Tagore a faültetés után még tizennégy esztendőt élt…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 31 - Felsődörögd

Tavaly voltunk itt. A rom nagyon szép látnivaló. Taliándörögd területén a középkorban négy egyházas település volt: Felső és Alsó-Dörögd, Imár és Ráskó. Felső-Dörögd templomát Szent András apostol tiszteletére szentelték. Dörögd első említése 1249-ben történik, amikor az ereki püspöki birtok határait állapítják meg. Mint érdekelt határbirtokosok, megjelentek…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 6 - Máma falu

Rom sorozatomhoz meglátogattuk a balatonfűzfői, Mámai templomromot. Gyönyörű környezetben gyönyörű rom Balatonfűzfő, Jókai u. 37 szám alatt. Története: Máma falu feltehetően már a honfoglalás idején is létezett. A település neve egy - az ezredforduló táján született - görög nyelvű alapítólevélben szerepel, amely szerint István király Mámát a szomszédos…

Magyarország, ÓDÖRÖGD - templomrom

Érdekes, gyönyörű és egyben sejtelmes romra bukkantunk a Bakony lábánál. Zalahaláp után, Nyirád felé haladva, balra le kell térni a főútról Ódörögre. A mindössze néhány házból álló településre beérve jobbra, a kastélyrom felé kell haladni, majd a kerítés végénél, a kerítés mellett balra be az erdőbe. Az erdei útról jobbra tart egy kis ösvény, ahol egy…

Magyarország, Tihanyi félsziget barátlakások

A Tihanyi fsz - Lóczy tanösvény egyik állomása. Tihany kapcsán mindenképp megérdemel egy külön oldalt. Ezen a tájon többször is jártunk, a tanösvényen végighaladva számos, geológiailag fontos képződmény látható, és a kilátás egyszerűen csodálatos. A Barátlakások közelében található a Ciprián-forrás, melynek vize már nem iható, de kellemes pihenő tartható az erdőben, a hegymászás után…

Magyarország, Balatonalmádi

Almádit első alkalommal egy 1493-ban keletkezett, szőlő adás-vételéről szóló, latin nyelven írott oklevélben említik, „in promontorio possesionis Zarbereny in loco Almadi vote sitam” formában (Szárberény helység szőlőhegyén az Almádinak nevezett helyen). Még két Mohács előtti oklevélben történik említés Almádiról, mindkét esetben szőlőbirtokokról esik szó…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 21 - Töttöskál

A Szentbékkálla belterületének szomszédságában, az öreghegy tövében található Töttöskál falu templomának romja. A honfoglalás korában a Káli medence többi településéhez hasonlóan a Kál nemzettség szállásterülete. Írásos emlék 1296-ban említi először Töttöskál falut, amikor Sásdikállal és Kerekikállal együtt 1296-ban adta el az Atyusz nemzetségbeli Csaba…

Magyarország, SZENTBÉKKÁLLA - Velétei palotarom

A romokról még nem szoktam le. Történelmünk. Szentbékkállához két középkori rom is fűződik. Úgy döntöttem, külön-külön teszem fel őket. Ez a palotarom nem egyházi eredetű. Szentbékkálla belterületének északi szélén, a Velétei dűlőben található a téglalap alaprajzú püspöki lakótorony 6,5-7 méteres romja. Nevét feltehetőleg valamikori tulajdonosáról…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 2 - Árokfő és Herend falu

Gyönyörű, vadregényas tájon levő kirándulóhely. A kis Árpád-kori faluból ma már csak a templomának romja látható. A rom a Nivegy-völgyben, Balatoncsicsó mellett, a faluból kihajtva egy kis aszfaltúton, egy kanyarnál, balra az erdőben, kb. 200 méterre, ma vadregényes erdő területéntalálható. A romtól nem messze a patak vízmosása is látható, felülről…

Magyarország, Badacsonytól futás Szigligetre

Egész éjjel fújt a szél, nem kicsit mozgott a sátor, jó, hogy benne voltunk, mert így legalább nem fújta el a szél... Reggel megetettük a kacsákat a strandon, aztán elindultam Szigligetre. A tegnap esti szenvedős futásom után, most telefonálva mentem, és tényleg sokat segített, hamar le is futottam a távot. Utána Szigligetnél kirándultunk egy kilátóba…

Magyarország, Szigligetről futás Balatongyörökre

A Balatongyörök melletti Vonyarcvashegyen volt a szállásunk. Az iszap itt volt a legszörnyűbb, mert nem csak puha meg nyálkás volt, de annyira mély is, hogy a lábfejem már benne volt teljesen és még ment volna lejjebb is, csak már nem mertem jobban beletenni mielőtt valami megeszi.. Fél hétkor jöttünk ki a vízből, fél nyolcra értünk be Szigligetre…
Oszd meg ezt az oldalt: Veszprém megye