»Utazás»Veszprém megye

Veszprém megye

Magyarország, Sümeg, a vár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Hazafelé jövet ugrottam be Sümegre, én úgy emlékszem, hogy talán még sohasem jártam itt (az általunk is gyakran használt 8-as út is egy kicsit kiesik innen, pedig talán nincs is messze, kb. 15 km). A várat célszerű úgy megközelíteni, hogy (ha a 8-as út felől jövünk) nem kell a körforgalomnál a város felé lekanyarodni, hanem tovább kell menni a Balaton felé…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 15 - Sóstókál falu

A koordináta a Sóstókáli templomromé, azonban párszázméteres közelségében van egy másik rom, egy középkori Pusztapalotáé. Sóstókál falu maradványai még fellelhetők a bozótok, facsoportok alatt. Érdemes megemlíteni az út másik oldalán elhelyezkedő Kornyi-tavat is. Tehát összességében egy nagyon kellemes kirándulás tehető a vidékre. Érdemes jól körbenézni…

Magyarország, Tapolca, Tavasbarlang, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A múlt hétvégén Tapolcára is ellátogattam és két szép helyet is találtam. Ezek közül az egyik a Tavas barlang. Könnyű megtalálni (bár az irányítás csak viszonylag kisméretű táblákkal történik), a fő utcától - Kossuth Lajos utca - csak kb. 100 m-re van a bejárata. A belépő jegy felnőttnek 1200 Ft (2013). A rendezett bejárattól…

Magyarország, Nagyvázsony, a Kinizsi vár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most jöjjön egy magyar téma. Ezen a hétvégén a Balaton felvidéken jártam és többek között meglátogattam a Kinizsi várat. Végre egy hely, amiről jókat tudok mondani. A vár mellett kis parkoló, a belépő sem mellbevágó (800 Ft/fő/felnőtt), ráadásul már hétfőn is nyitva vannak, ha valaki akkor ér csak rá. A kis várat gyönyörűen…

Magyarország, VÁROSLŐD - Hölgykő vára

Festői környezetben, forrásokkal körülvéve, erdei csúcson fekszik a hajdani Hölgykő vára. Ma már sok nem látható belőle, de a körülötte lévő táj miatt érdemes meglátogatni. Könnyű megtalálni, Városlőd felől Csehbánya felé lekanyarodva a vasút után, egy földúton jobbra kell bemenni, egész az erdőig, majd onnan balra, és rövidesen meglátható egy sziklafal…

Magyarország, BÁND - Essegvár

Az Essegvár romjai Veszprém megyében, Bánd községben találhatóak, Veszprémtől nyugatra (12 km), Herendtől keletre (4 km). A 8-as főközlekedési úton közelíthető meg. A mészkőszirtről gyönyörű körpanoráma nyílik a környékre. A vár romjait Bánd község határában, a Séd patak mellett emelkedő mészkőszirt nyugati végén találjuk. A faluból kis turistaúton közelíthetjük meg…

Magyarország, Úrkút, az Úrkúti Őskarszt Természetvédelmi Terület, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Már megint amiatt kell bosszankodnom, hogy ha hivatalos ügyben megyek valahová, akkor rendszerint meglehetősen rossz az időjárás és alig lehet normális fényképeket készíteni, Így volt most is, pedig igen szép helyeken voltam. Ha én választom meg az időpontot, akkor inkább kivárok egy jó időt és akkor megyek, ilyenkor a képek is sokkal szebbek…

Magyarország, DOBA, Somló vára

A vár keletkezésének ideje ismeretlen, de feltehetőleg a tatárjárás, tehát 1241-42. után épült mint királyi vár. Királyi vár 1370-ben is, amikor Ákos bán a várnagya, és a mai Szent Márton-kút melletti Szentmártont - a vásárhelyi apácakolostor védelme címén - Somló várához csatolta. 1386-89-ben ismét visszakerült a királyné birtokába Zámbó Mihálytól, akinél zálogban volt…

Magyarország, ÓDÖRÖGD - templomrom

Érdekes, gyönyörű és egyben sejtelmes romra bukkantunk a Bakony lábánál. Zalahaláp után, Nyirád felé haladva, balra le kell térni a főútról Ódörögre. A mindössze néhány házból álló településre beérve jobbra, a kastélyrom felé kell haladni, majd a kerítés végénél, a kerítés mellett balra be az erdőbe. Az erdei útról jobbra tart egy kis ösvény, ahol egy…

Magyarország, Bakonynána, Római fürdő

A Bakony hegység egyik leglátványosabb kirándulóhelye a Gaja-patak Bakonynána és Jásd közötti szakaszán található, Római fürdőként ismert szurdokvölgye. A mészkőfelszínbe vágódott áttörés legszűkebb pontján zúgók és kisebb vízesések sorozata alakult ki, amely hazánk egyik legvadregényesebb vidékét hozta létre. A Római fürdő a jelzett kék turistaúton…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 21 - Töttöskál

A Szentbékkálla belterületének szomszédságában, az öreghegy tövében található Töttöskál falu templomának romja. A honfoglalás korában a Káli medence többi településéhez hasonlóan a Kál nemzettség szállásterülete. Írásos emlék 1296-ban említi először Töttöskál falut, amikor Sásdikállal és Kerekikállal együtt 1296-ban adta el az Atyusz nemzetségbeli Csaba…

Magyarország, SZENTBÉKKÁLLA - Velétei palotarom

A romokról még nem szoktam le. Történelmünk. Szentbékkállához két középkori rom is fűződik. Úgy döntöttem, külön-külön teszem fel őket. Ez a palotarom nem egyházi eredetű. Szentbékkálla belterületének északi szélén, a Velétei dűlőben található a téglalap alaprajzú püspöki lakótorony 6,5-7 méteres romja. Nevét feltehetőleg valamikori tulajdonosáról…

Magyarország, Várpalota, Thury vár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amikor többször áthajtottam Várpalotán, egy egy villanásra láttam a Thury várat, de csak most volt rá időm, hogy egy kicsit meg is állhassak. A vár könnyen megközelíthető, a város központjában található, a Szabadság téren. Hasonlóan a sárvári várhoz, ez is teljesen körbejárható és körülötte itt is park található. A z épségét…

Magyarország, RÉVFÜLÖP, Fülöpi templomrom

Révfülöp az egyik legrégebbi átkelőpont az északi és déli part között, az első írásos említése 1211-ből származik, ám a leletek tanúsága szerint már a római korban is lakott terület volt. A templom XIII. századi eredetű, az egykori Fülöp falu temploma volt. Egyhajós, román stílusban épült egyenes szentélyzáródással. Falai igen magasan megmaradtak…

Magyarország, Tihanyi Bencés Apátság

Tihanyi Bencés Apátság. 950 év óta van Bencés Apátság a Tihanyi félszigeten. Az alapító király I. András sírja becses emlékhelye a mai Magyarországnak

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 9 - Alcsab és Felcsab falu

Az Alcsabi templomromot Csabrendekből Nagytárkánypuszta felé indulva, a falutáblától kb. 1,5 km-re találtuk meg. Jobb oldalt találunk egy kis földutat a szántón, ami egy fás területhez visz. Ennek a facsoportnak a belsejében található az Alcsabi templomrom. A sűrűn benőtt templomból falmaradványok látszódnak, a templombelsőben és körülötte vastag omladék van…

Magyarország, Keneséről futás Balatonfűzfőre

Előző este belerúgtam a vízben egy kőbe, érzés alapján úgy eltörve minimum három ujjamat, viszont reggelre csak kettő volt megdagadva, ami még vállalható mennyiség volt futáshoz, úgyhogy mentünk tovább. Fél nyolc körül indultunk a kempingből Kenesére, oda ahol tegnap délben miután megtaláltam beestem az autóba, aztán nekiálltam futni a fűzfői sétányig, ahol tegnap rollereztem…

Magyarország, Akaliból futás Zánkára

A kempingből fél tizenkettő után kezdtem el futni Zánka felé, addigra kihisztiztem magam, hogy mennyire nincsen kedvem elindulni. Hasonló volt a reggeli futáshoz, végig küzdöttem az elemekkel. Az utolsó pár percben már csöpögött az eső is, de jobban szerencsére csak akkor kezdett esni, amikor pont odaértem a kocsihoz. Révfülöpön ettünk egy finom…

Magyarország, Ultrabalaton

Ultrabalaton: 22 óra 52 percnyi futás, boldogság, küzdés a kilométerekkel, az elemekkel, önmagunkkal, 10 futó, egy csapat. Szombat hajnaltól indították a csapatokat az Ultrabalatonon, mi délután 14:10-kor rajtoltunk. Pár métert futottunk közösen, aztán elengedtük kezdő futónkat, majd szétosztottuk magunkat kocsikba, és elindultunk a váltópontra…

Magyarország, 3. nap: Tihanyból Badacsonyig

Tanulva az előző napból, a mai napnak kicsit előrelátóbban indultam neki, figyelembe véve az előrejelzett hőségriadót. Átalakítottam a tervet, hogy inkább még a délelőtt folyamán lefutok három szakaszt, a délutáni hőségben pedig ülök a vízben. Így az első három futás között szigorúan továbbküldtem magam 20-30 perces pihenők után, emlékeztetve a már…
Oszd meg ezt az oldalt: Veszprém megye