»Utazás»Veszprém megye

Veszprém megye

Magyarország, Eplény - Nordica Skiarena

Kedvenc síparadicsomunk. :) Szóval, ide járunk 7végenként síelni. 2009. március 15-én 78 havas nappal nagyszerű szezont zárhatott a Nordica Skiarena. Több, mint 25 ezren síeltek és snowboardoztak a különböző pályákon folyamatos nyitva tartás mellett. Versenyeiken nem kevesebb, mint 500 fő mutathatta meg tehetségét és bátorságát, Ski-buszaikkal pedig…

Magyarország, Magyarpolány, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Úgy látszik, hogy mert valamely település zsákfalu, még nem kell egy lepukkadt, kilátástalan valaminek lennie. Ilyen szempontból most Magyarpolány volt egy kellemes meglepetés. Könnyű megtalálni, a 8-as úton pont Ajkánál kell arról lekanyarodni de pont a másik (É-i) irányba lekanyarodni és 4 km után már ott is vagyunk. Ráadásul…

Magyarország, Nemesvámos, Balácapuszta, Villa Romana

Ismét egy régebbi látogatásunk helyszíne. Nemesvámos és Veszprémfajsz között félúton található Balácapuszta, a XX. században feltárt Római villagazdaság helyszíne. Feltárása mostanában is folyamatban van. Közép-európában páratlan, a kiállítás látványos és világviszonylatban is nagy a tudományos jelentősége. 30-40 főépület és 100 melléképület létezését feltételezik…

Magyarország, GYULAKESZI, Csobánc vára

Mint ahogy említettem, a templomromtól kissé húzósabb a túra felfele, viszonylag meredek és kanyargós. Maga a hegytető gyönyörű, a kilátás pazar. A várnál pihenőhely van kialakítva padokkal, tábortüzes lehetőséggel. Korabeli oklevél szerint a vár építését az 1250-es években kezdték el, és 1270-re befejezték. Bár építtetői Diszely nemesek, az 1300-as évektől a XVII…

Magyarország, Herend, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amióta a 8-as úton közlekedem, mindig is izgatott, hogy mi is az a modern épület az út mellett. Azt tudtam, hogy híres a herendi porcelán és talán ezzel kapcsolatos az épület is. Most végre volt időm megnézni, meg az idő is szép volt. A község nagy szerencséje, hogy a főút nem megy keresztül rajta, így viszonylag csendes. A…

Magyarország, Középkori szerzetesek 06 - Gyulafirátót, Premontrei rendi monostor

Egy érdekes romot látogattunk meg Gyulafirátót településen. A magyar történelemben jelentős rom a Kolostor utcában található. Gyulafirátót község nevét a Rátót nembeli Gyula leszármazóitól, a Gyulafiaktól nyerte. E nemzetség származására nézve megoszlanak a vélemények. Egyesek Kézaira és a Képes Krónikára hivatkozva állítják, hogy Rátolt és Olivér…

Magyarország, Sóly község

Sóly 400 lakosú kis falu a régi római hadiutak találkozásánál a Séd patak mentén, Veszprém és Várpalota között. Neve személynévi eredetű, talán a Saulból. Itt Sóly és Királyszentistván között zajlott le 997-ben a sorsdöntő ütközet István herceg, a későbbi Szent István német lovagok vezette csapatai és az ősi pogány hagyományokat folytatni akaró…

Magyarország, Nagy Lovagterem - Sümeg

A Hotel Kapitánytól kb. 400 méterre található a Történelmi Rendezvénycsarnok, ahol a lovagi játékokat tartják rossz idő esetén. A jelölőt a bejárat mellé böktük be, ahol kedvesen pálinkával fogadnak minket, ami jót tesz a hideg ellen. Ne feledjük, hogy a föld alatt van, ami a műholdas képen is jól látszik, betonfallal van körbevéve, úgyhogy öltözködjünk rétegesen…

Magyarország, Úrkút, az Úrkúti Őskarszt Természetvédelmi Terület, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Már megint amiatt kell bosszankodnom, hogy ha hivatalos ügyben megyek valahová, akkor rendszerint meglehetősen rossz az időjárás és alig lehet normális fényképeket készíteni, Így volt most is, pedig igen szép helyeken voltam. Ha én választom meg az időpontot, akkor inkább kivárok egy jó időt és akkor megyek, ilyenkor a képek is sokkal szebbek…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 6 - Máma falu

Rom sorozatomhoz meglátogattuk a balatonfűzfői, Mámai templomromot. Gyönyörű környezetben gyönyörű rom Balatonfűzfő, Jókai u. 37 szám alatt. Története: Máma falu feltehetően már a honfoglalás idején is létezett. A település neve egy - az ezredforduló táján született - görög nyelvű alapítólevélben szerepel, amely szerint István király Mámát a szomszédos…

Magyarország, Várpalota

Kerékpáros városlátogatást nem igazán ajánlom, hacsak nem vagy hegyikerékpáros! Várpalota a Dunántúlon, Veszprém megye északkeleti szélén terül el. A lakosság számát tekintve a megye negyedik városa. A két megyeszékhely, Székesfehérvár és Veszprém között félúton fekszik, a Bakony lábainál, a Balatontól alig 30 km-re. Thury-vár (Újlaky-vár) A XIV…

Magyarország, VESZPRÉM - Veszprémvölgyi apácakolostor és Jezsuita templom

Eddigi túráinkban többször említettem a Veszprémvölgyi apácákat. A Szűz Mária apácakolostor az akkori városmagtól elkülönülten, a Séd-völgy nyugati részén (Vezsprémvölgy, Betekints-völgy) kapott helyet, 1020 körül. A kolostor az első apácazárda és nevelőintézet volt Magyarországon, melynek feladata az volt, hogy az előkelő magyarok leányait a keresztény…

Magyarország, Örvényes, vízimalom

Az északi part egyik legkisebb települése, 174 lakossal. A kis falu házai fehér tornyú templomok közé bújva a Pécsely-patak mellett sorakoznak. A környéken talált római kori épületmaradványok a III-IV. századból valók. A török pusztítás következtében elnéptelenedett falut 1733-ban Grasso tihanyi apát német telepesekkel népesítette be. A falu keleti részén, a temetőben áll a XIII…

Magyarország, Zirc, az Arborétum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Zircen az Apátságon kívül van egy nagyon szép arborétum is. Amilyen a szerencsém, március 15-én nyitottak, én meg 13-án voltam ott. Szerencsére az ott dolgozók egy kicsit beengedtek, így néhány képet azért tudtam készíteni. Az biztos, hogy egy szép nyári napon vissza kell ide jönni, akkor nagyon szép lehet. Az Arborétummal…

Magyarország, Várpalota, Thury vár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amikor többször áthajtottam Várpalotán, egy egy villanásra láttam a Thury várat, de csak most volt rá időm, hogy egy kicsit meg is állhassak. A vár könnyen megközelíthető, a város központjában található, a Szabadság téren. Hasonlóan a sárvári várhoz, ez is teljesen körbejárható és körülötte itt is park található. A z épségét…

Magyarország, Tapolca, a Malom tó, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Tapolca másik nevezetességét, a Malom tavat látogatjuk meg. Bármilyen kicsi is ez a hely, valóságos ékkőnek számít szerintem Magyarországon. A már említett Tavas barlang karsztvizével táplálkozik, mégpedig úgy láttam, bőven. Ha megnézitek a színeket, akár egy mediterrán városkában is lehetnénk. A tóhoz sok helyről le lehet…

Magyarország, Tapolca, Tavas barlang

Remek barlangi csónakázás, nagyobb, tágabb és szűkebb barlangi járatokon. További túra - és egyéb videókért iratkozz fel YOUTUBE csatornámon: https://www.youtube.com/user/MCBUBU0

Magyarország, Sáska - Szőc, Hertelendi kastélyrom

Nyirád felől, a katonai romváros mellett elhaladva kellemes séta tehető az erdőben, a romig. A rommal szemben található a dabosi templom romja, amely minden bizonnyal kapcsolódik is ehhez az épülethez. Szőc határában, az Árpád-kori Dabos falu templomának romjával szemben, a hegyoldalban áll az „Elfelejtett kastély” (Hertelendy Kálmán volt az utolsó tulaj, aki a kastélyt építette…

Magyarország, Szigligetről futás Balatongyörökre

A Balatongyörök melletti Vonyarcvashegyen volt a szállásunk. Az iszap itt volt a legszörnyűbb, mert nem csak puha meg nyálkás volt, de annyira mély is, hogy a lábfejem már benne volt teljesen és még ment volna lejjebb is, csak már nem mertem jobban beletenni mielőtt valami megeszi.. Fél hétkor jöttünk ki a vízből, fél nyolcra értünk be Szigligetre…

Magyarország, Ultrabalaton

Ultrabalaton: 22 óra 52 percnyi futás, boldogság, küzdés a kilométerekkel, az elemekkel, önmagunkkal, 10 futó, egy csapat. Szombat hajnaltól indították a csapatokat az Ultrabalatonon, mi délután 14:10-kor rajtoltunk. Pár métert futottunk közösen, aztán elengedtük kezdő futónkat, majd szétosztottuk magunkat kocsikba, és elindultunk a váltópontra…
Oszd meg ezt az oldalt: Veszprém megye