»Utazás»Veszprém megye

Veszprém megye

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 15 - Sóstókál falu

A koordináta a Sóstókáli templomromé, azonban párszázméteres közelségében van egy másik rom, egy középkori Pusztapalotáé. Sóstókál falu maradványai még fellelhetők a bozótok, facsoportok alatt. Érdemes megemlíteni az út másik oldalán elhelyezkedő Kornyi-tavat is. Tehát összességében egy nagyon kellemes kirándulás tehető a vidékre. Érdemes jól körbenézni…

Magyarország, Tihany, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Legalább 100 éve nem voltam Tihanyban, tegnap hivatalos úton erre jártam és útba ejtettem, hogy legalább egy részét meg tudjam tekinteni. Szerencsére a nyári nyüzsgésnek semmi jele nem volt (és parkolási díjat sem kellett fizetni), így nyugodtan lehetett nézelődni. Először a bencés apátsághoz mentem fel, innen nagyon szép kilátás van a Balaton felé…

Magyarország, Csesznek - Vár

Napsütéses, de nagyon szeles időben jártunk erre. A lépcsőkről szinte levitt minket a szél, de a környékbeli táj és a vár szépsége bőven kárpótolt mindezért. A vár belépős, a felnőtt jegy 400 Ft. A vár az 1241 – 42-es tatárjárás utáni nagy várépítési korszak szülötte. Az első várat a Bána nembeli Jakab báró, királyi kardhordozó emeltette 1263 körül…

Magyarország, Úrkút, az Úrkúti Őskarszt Természetvédelmi Terület, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Már megint amiatt kell bosszankodnom, hogy ha hivatalos ügyben megyek valahová, akkor rendszerint meglehetősen rossz az időjárás és alig lehet normális fényképeket készíteni, Így volt most is, pedig igen szép helyeken voltam. Ha én választom meg az időpontot, akkor inkább kivárok egy jó időt és akkor megyek, ilyenkor a képek is sokkal szebbek…

Magyarország, Sümeg

A város története az őskorig követhető, régészeti kutatások bizonyítják, hogy már ebben a korban lakott volt a terület. A Sümeg déli határában elterülő Mogyorósdombon az újkőkorból származó kovakőbánya feltárásakor számos használati eszközt, szerszámot és egyéb leletet hoztak felszínre. Sümeg vidékének őskultúrája a késői bronz és korai vaskorban - hallstatti kor - érte el fénykorát…

Magyarország, VESZPRÉM, Domonkos kolostor és templomrom

A vár alatti szikla alatt, a csücskénél, a Séd mellett... Nagyon szép a körülötte lévő területtel együtt... Története: Szent Katalin Domonkos Apácakolostor romjai, amiket a köznyelv csak Margit-romoknak nevez, Veszprém Dózsaváros nevű városrészében, a Séd partján lévő Margit téren találhatók. Ha letekintünk a veszprémi vár magasából, jól láthatjuk…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 6 - Máma falu

Rom sorozatomhoz meglátogattuk a balatonfűzfői, Mámai templomromot. Gyönyörű környezetben gyönyörű rom Balatonfűzfő, Jókai u. 37 szám alatt. Története: Máma falu feltehetően már a honfoglalás idején is létezett. A település neve egy - az ezredforduló táján született - görög nyelvű alapítólevélben szerepel, amely szerint István király Mámát a szomszédos…

Magyarország, Tihany

Magyarország egyik legszebb fekvésű települése, látványos táj és természeti adottságokban bővelkedő község a Balatonba nyúló Tihanyi-félszigeten. Híres, ma már csak emlékként meglévő adottsága volt a helynek a tihanyi visszhang vagy echo, amely a tihanyi apátság és a Visszhang-domb között keletkezett akkor, amikor még épületek a hang szabad oda-vissza terjedését nem gátolták…

Magyarország, Püspöki Palota - Sümeg

Így írtak róla 1981-ben: A barokk kori Sümeg hangulatát árasztja a Szent István tér északi oldalán álló volt püspöki palota, amely ma diákotthon céljait szolgálja. Az épületet a várhegy lejtőin emelték és így a lejtőhöz alkalmazkodva, egy része földszintes, középső és nyugati szárnya pedig emeletes. Különösen figyelemre méltó az épület központi része…

Magyarország, Veszprém, Vár

2011. januárban Gyönyörű vár nagyon szép kilátással. Érdemes körbejárni a vár alatti sziklafalat is. Rövid története: Már a XI. században jelentősebb település alakult ki a Séd patak mentén, amit Szent István királyunk az egyik katolikus püspökség székhelyének jelölt ki. A Szent Mihály-székesegyházat oltalmazó várfalak a meredek szakadékos hegyoldalak szélén húzódtak végig…

Magyarország, LOVAS, Őskori vörös festékbánya

A környéken jelenleg - hébe-hóba megfordulok. A környező erdőkben, völgyekben gyönyörű túrák tehetők a zöld és sárga turistautakon. Felsőörs felől a zöld, Lovas felől a piros majd sárga túrán megközelíthető. Érdemes bejárni a Malom-völgy zöld vagy a Király-kúti völgy sárga túraútvonalából. Lovas közelében találták meg az emberiség történelmének eddig ismert egyik legrégebbi bányáját…

Magyarország, SZENTBÉKKÁLLA - Velétei palotarom

A romokról még nem szoktam le. Történelmünk. Szentbékkállához két középkori rom is fűződik. Úgy döntöttem, külön-külön teszem fel őket. Ez a palotarom nem egyházi eredetű. Szentbékkálla belterületének északi szélén, a Velétei dűlőben található a téglalap alaprajzú püspöki lakótorony 6,5-7 méteres romja. Nevét feltehetőleg valamikori tulajdonosáról…

Magyarország, Tihanyi-félsziget

Régóta terveztem bejárni az ország egyik legszebb táját, a Tihanyi-félszigetet. A terület az ország egyik legkülönlegesebb helye fekvése, kialakulása, éghajlata miatt. A falut már többször volt szerencsém megismerni, de a természeti szépségeknek csak egy kis szeletét láttam eddig. Ennek megismerésére a legjobb alkalom egy hűvös, 35 fokos augusztusi…

Magyarország, Tapolca, Malom-tó és környéke

Tapolca központja az ország egyik legszebb helye. Egy kis mediterrán sziget a Malom- és a Kis-tó környéke. A két tavat egy malom választja el, melyek tele vannak díszhalakkal. A dús növényzetben, és a soha be nem fagyó tavakban igen jól érzik magukat. Az itt feltörő, viszonylag meleg, 18 fokos karsztvíznek köszönheti a tavak mellett a város is a létét…

Magyarország, Veszprém, Vörös varik etetése a veszprémi állatkertben

A vari a legnagyobb termetű lemurfaj. A vörös vari (Varecia rubra) teste javarészt rókavörös színű, hasa, farka és arca azonban fekete. A vörös varik kizárólag a Masoala-félszigeten élnek, amely Madagaszkár szigetének keleti részén található. A veszprémi állatkertben egy nagyon vicces csapat található a vörös varikból.

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 32 - Pere

Gyönyörű túra tehető a környező hegyekben, amihez be lehet illeszteni a rom környékét. Sajnos a rom bozóttal erősen be van nőve, de ilyen a természet. A környező túrautak szépek. Sajnos ottjártunkkor az emberi felelőtlenséggel, a környezet szándékos tönkretételével is találkoztunk, Quadosok formájában. Ezek az emberek semmibe veszik környezetünket, tájainkat…

Magyarország, Keneséről futás Balatonfűzfőre

Előző este belerúgtam a vízben egy kőbe, érzés alapján úgy eltörve minimum három ujjamat, viszont reggelre csak kettő volt megdagadva, ami még vállalható mennyiség volt futáshoz, úgyhogy mentünk tovább. Fél nyolc körül indultunk a kempingből Kenesére, oda ahol tegnap délben miután megtaláltam beestem az autóba, aztán nekiálltam futni a fűzfői sétányig, ahol tegnap rollereztem…

Magyarország, Csopakról futás Tihanyba

A mezítlábas sétány után átmentünk Akaliba kocsival, ott kempingeztünk. Az iszap itt is ugyanolyan volt mint az előző helyen, de a víz tisztább volt, viszont a lépcsőfokok befelé úgy a combom magasságában elfogytak, én meg még bőven vártam a többi fokot, amire lépek és amik már nem voltak, úgyhogy érdekesen érkeztem bele a vízbe... Ebéd után kicsit…

Magyarország, Szigligetről futás Balatongyörökre

A Balatongyörök melletti Vonyarcvashegyen volt a szállásunk. Az iszap itt volt a legszörnyűbb, mert nem csak puha meg nyálkás volt, de annyira mély is, hogy a lábfejem már benne volt teljesen és még ment volna lejjebb is, csak már nem mertem jobban beletenni mielőtt valami megeszi.. Fél hétkor jöttünk ki a vízből, fél nyolcra értünk be Szigligetre…

Magyarország, Ultrabalaton

Ultrabalaton: 22 óra 52 percnyi futás, boldogság, küzdés a kilométerekkel, az elemekkel, önmagunkkal, 10 futó, egy csapat. Szombat hajnaltól indították a csapatokat az Ultrabalatonon, mi délután 14:10-kor rajtoltunk. Pár métert futottunk közösen, aztán elengedtük kezdő futónkat, majd szétosztottuk magunkat kocsikba, és elindultunk a váltópontra…
Oszd meg ezt az oldalt: Veszprém megye