»Utazás»Kilátó

Kilátó

Magyarország, Fonyód

A Balaton déli partján, a Nagy-berek mellett fekszik. A Sipos-hegyről és a Vár-hegyről gyönyörű panoráma nyílik. Évente több százezer ember hajózik át innen a túlsó partra. A kikötő bejáratánál kezdődik a Balatonban élő több mint 40 halfajtára vadászó horgászok szigete. Közel esik Fonyód–Alsóbélatelephez. A Balatonból kiemelkedő vulkanikus eredetű hegyeit már az őskori népek lakták…

Magyarország, Budakeszi, Vadaspark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az utóbbi időben többször jártunk az unokámmal a budakeszi Vadasparkban, de valami ok miatt csak a legutolsó látogatásunknál vittem fényképezőgépet. Megközelítése viszonylag egyszerű, Budapest felől a Budakeszi úton kell kijönni és ahogy az erdő véget ér, ott kell befordulni jobbra, végig tábla jelzi az utat. Az út végén egy…

Magyarország, Kékestető

1014 m. Kékestető - Nemzetközi Békehegy. Kékestető csatlakozik ahhoz a több száz jelentős, szép és gondolatébresztő helyhez, amelyet az egész világon a béke és a népek barátságának szenteltek. Kékestető: Magyarország legmagasabb pontja. Béke: A legnagyobb emberi teljesítmény. Hát ez olvasható azon a táblán, amelyet a nemzeti színű kő talapzatán találtok meg…

Szlovénia, K!SS* Piran

Egyszer kirándultunk is a szlovéniai háromnapos nyaralásunk alatt, de csak Piran-ig jutottunk. Ott felmásztunk az erődre és fentről gyönyörködtünk a városban. Csodálatos kilátás nyílt onnan a tengerre is, ahol éppen egy fenséges ötárbócos vitorlás ringatózott a távolban. Mint később megtudtuk a neves „Royal Clipper”- hez volt szerencsénk. Ez az egyetlen…

Magyarország, Kilátó-torony - Zalakaros

Kicsit fellapoztuk a Panoráma kiadó 1981. június 20.-án lezárult szerkesztésének útikönyvét, miszerint: Zalakaros még más néven szerepelt. Zalakaros-fürdő A gyümölcs- és szőlőkultúrájáról ismert Zalakaros község szelíd völgyekkel tagolt dombsorok és almaligetek között fekszik a 7-es főút mentén. Nagykanizsától 14, Keszthelytől 40 km-re. A 60-as évek…

Ausztria, Grác, a göstingi várrom, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ahogy a múlt hétvégén Grácban voltam, alapvetően egy ahogy esik, úgy puffan túrát tartottam. Ennek keretében megnéztem a Botanikus kertet, valamint a Villamos Múzeumot. Aztán valahogy elkeveredtem ide, pedig eléggé kiesik a központból, de nem bántam meg. A várhoz csak gyalog lehet felmenni (ami persze nem olyan nagy baj). A…

Ausztria, Keutschach am See, Pyramidenkogel kilátó

A Pyramidenkogel tornyába természetesen lifttel mentünk fel... bár a sportosabbak lépcsőzhettek is. Onnan aztán gyönyörűen beláttuk a wörthi-tó panorámáját. Le is fotóztam a körbeölelő hegyeket, szigeteket, félszigeteket... szóval az egész tavat és környékét. Sőt a keutschacheri tóra is jó volt a rálátás a csodálatos őszi napsütésben. A Pyramidenkogel…

Norvégia, Honningsvag

Na ez itt Európa legészakibb pontja. Itt is magas hegyek sok eső és még nyáron is max 15 fok. A hegyoldalakon sok rénszarvas futkorászik és a legérdekesebb az a kilátó. Többször is megfordultam erre de a jó idő az ritka errefelé.

Magyarország, Budakeszi Nagy-Hárs-hegy Kaán Károly kilátó

A kilátóból olyan szép kilátás tárul a látogatók számára, amilyen az Erzsébet kilátóból, mivel mind a kettő (a Kaán-Károly kilátó illetve az Erzsébet kilátó) körpanoráma jellegű, tehát minél magasabb szintekre haladva egyre nagyobb kilátás nyílik a városra, a hegyekre, bár az Erzsébet kilátó közel 70 méterrel magasabban van, de a Kaán-Károly kilátóból…

Magyarország, Budapest, Árpád kilátó

Sokan jöttek ki a természetbe ezen a hűvös húsvét hétfőn. Gyönyörű kilátás nyílik innen a budai oldalra és a Duna hídjaira. A Látó-hegyen, 376 méter magasan áll a kilátó, melynek építését (akárcsak az Erzsébet kilátóét) Glück Frigyes vendéglátós kezdeményezte.
Oszd meg ezt az oldalt: Kilátó