»Utazás»Kastély

Kastély

Magyarország, Dég, a Festetics kastély és a parkja, SzG3

Ezt a helyet már korábban kinéztem magam, de valahogy mindig kiesett az útvonalaimból. Most végre meg tudtam nézni, bár így utólag kiderült, egy kicsit korán. Ez mindösszesen csak arra vonatkozik, hogy egy nagyszabású felújítás van a parkjában, kiépítik a tavak körül a sétautakat, hidakat építenek és a tavakat, valamint a patakokat is rendbe teszik…

Ausztria, Johnsdorf, Schloß Johnsdorf, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Folytattam az osztrák kastély és vár vadászatomat és több elő is került belőlük, ezek közül az egyik ez a kastély. Elolvasva a történetét, finoman fogalmazva is eléggé zaklatott volt, pedig relatíve nem olyan régi, mint sok vár, amit már meglátogattam. Alapvetően a török és a kuruc támadások elleni tevékenység volt a fő jelentősége…

Szlovénia, Dornava, Dvorec Dornava (Dornava udvarház), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy kicsit visszakanyarodunk Szlovéniába. Borl felől erre jöttem vissza, és megtekintettem ezt a kastélyt is (természetesen kívülről). Itt is számtalan tulajdonos bukkan fel, mégpedig elég ismert családok, aminek az az oka, hogy Szlovénia ezen része korábban Stájerország szerves része volt és érdekes módon most is annak…

Ausztria, Grác, a Paulustorvorstadt (Paulus kapu előváros), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint azt már korábban írtam, ismét ellátogattam Grácba és sok olyan helyen voltam, amit még nem mutattam be. Ezek közül az egyik a Paulus kapu előváros. A terület a Schloßbergtől keletre terül el, itt maradtak meg a legjobban az eredeti városfalak is. A városfalakon természetesen csak kapukon lehetett bejutni a városba, itt…

Ausztria, Kapfenstein, Schloß Kapfenstein, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Még egy magánkastély! Nem véletlenül hívják Stájerország ezen régióját vulkánvidéknek, a megfelelő stratégiai pontokon szinte mindenhol várat építettek, ami rendszerint valamilyen vulkáni kúp volt. A vulkánvidék kifejezés persze arra vonatkozik, hogy a terület alapvetően a vulkáni tevékenység hatására alakult ki, jellegzetes…

Csehország, Slavkov u Brna, a kastély és a kastélypark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Lednice és Kromeriz között azért beállítottam egy pihenőt, ez Slavkov. Lehet (biztos), hogy ez a név sokaknak nem mond semmit, de ha leírom a német nevét - Austerlitz - , akkor akár többeknek is eszébe juthat a Három Császár csatájaként emlegetett esemény, amely Napóleon egyik legfényesebb győzelme volt. A kastély úgy kapcsolódik…

Csehország, Bruntál, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy igen szép és érdekes helyre látogatunk el, ez Bruntál kastélya és a város. Már más kastélynál (pld. Bouzov) is felmerült a Német Lovagrend jelenléte, ami itt fokozatosan előjött. Szép hosszú a német nevük: Haus der Ritter des Hospitals Sankt Marien der Deutschen zu Jerusalem. A nagymester ebben a kastélyban tartózkodott…

Magyarország, Budapest, a Zichy kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most az ellenpélda jön a Baldacci kastélyhoz képest. Budapest viszonylag gyengén áll kastélyok ügyében, bár mostanában kettőt azért meglátogattam: 1. a Száraz-Rudnyánszky kastély, ezzel olyan nagy probléma nincs, csak tőlünk 32 km-re esik. Amúgy tényleg messze van a belvárostól (a turisták miatt). 2. A budai Várban van…

Magyarország, Fót, a Károlyi kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ha eddig csak fanyalogtam a budapesti és környéki kastélyok miatt, akkor a fóti Károlyi kastély esetében ki kell jelentenem, ez lenne az ideális Budapest (környéki) kastély. Persze soha sem lesz az (soha se mond, hogy soha!), mert irgalmatlan pénz kellene hozzá. Pedig elhelyezkedése ideális, Budapesttől alig 10 km-re van, ráadásul…

Szlovákia, Hronsec (Garamszeg), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Sajnos Budapest felől egyre csökkennek azok a helyek, amit egy nap alatt meg lehet látogatni. A mostani fotó szafarimra csak 3 helyet tudtam felfűzni, ezek közül az egyik legérdekesebb hely ez. Mindjárt három dologgal is büszkélkedik, még ha azok nem is igen látogathatóak, legalábbis mindegyik. Az első a garamszegi evangélikus fatemplom…

Csehország, Mikulov 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mikulov volt az első komolyabb megálló az idei cseh túránknál. Már korábban jártunk itt, de akkor még éppen felújították a vár belső részét, így azt nem tudtuk megnézni. Korábban azt írtam, hogy Mikulov egy szép, de álmos kisváros. Ez mostanra alaposan megváltozott. A történelmi belvárost is nagyon szépen felújították és hatalmas tömegek özönlenek a vár felé…

Magyarország, Alsópetény, Gyurcsányi-Prónay kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Alsópetény eddig nem igazán mozgatta meg a fantáziámat, de utólag belátom, nem volt igazam. Igaz, az alábbi jelenség csak az utóbbi időkben terjedt el, miszerint a meglévő kastélyok magánkézbe kerülnek (rengeteg) és vagy magán lakként működnek (itt is van egy ilyen), vagy zömmel luxus szállodaként. Mi ezt látogattuk meg. Először néhány szó a községről…

Csehország, Kromeriz, a város, a kastély és a kastélypark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Lednice után ide jöttünk, ez volt az egyik olyan cél, ahol még mi sem voltunk. Itt két napot éjszakáztunk a sok látnivaló miatt. A Penzion Kromeriz ben szálltunk meg, csak megjegyzésként: 816 KC volt egy éjszaka, fürdőszobás, légkondicionált szobában, gyakorlatilag a belvárosban. Kifizetünk 1 x 50 KC-a zárt udvarban való parkolásért…

Magyarország, Fehérvárcsurgó, a Károlyi kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Na még egy igen érdekeset Horizont kedvéért! Fehérvárcsurgó Székesfehérvártól ÉNY-ra található, talán 15 km-re a Székesfehérvárt Győrrel összekötő út mellett. Most csak a kastélyt tudtam meglátogatni, de a településen még van néhány érdekes hely, talán később: a víztározó, a Gaja patak völgye. A kastély parkjába nem lehet…

Németország, Spangenberg, a kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Spangenberg-ben már jártunk, akkor a városmagot tekintettük meg. Most menjünk fel a város felett magasodó hegyre és nézzük meg az ott található kastélyt. Szokás szerint igen változatos üzemmódban alkalmazták, volt vár, vadászkastély, erőd, börtön, erdészeti iskola, étterem, szálloda. Jelenleg zárva van felújítás miatt, állítólag vadászati kiállítás lesz benne…

Csehország, Lednice 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A mostani cseh utunknak az elsődleges célja az volt, hogy az unokámat megismertessük azokkal a szép látnivalókkal, amiket már korábban mi meglátogattunk, de azért némi újdonságot azért ebbe az útba is belecsempésztünk. A két korábban meglátogatott helyek közül az egyik ez, a másik a Zlín/Lesná-i állatkert (erről majd később)…

Németország, Königswinter, Drachenburg

A Bonnt övező Siebengebirge hegység legismertebb hegye a Drachenfels, magyarul Sárkányszirt. Ha már Kölnben jártunk, gondoltuk hogy egy napot kirándulunk Königswinterben. A germán mondavilág hőse, Siegfried a Nibelung-énekben itt küzdött meg a sárkánnyal. A 331 méter magas hegyen található a természetvédelem történetét feldolgozó tárlatnak helyt adó Schloss Drachenburg kastélymúzeum…

Ausztria, Grác - Gösting, a Gösting kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A göstingi várrom meglátogatásakor feltűnhet, hogy a feljáratot jelző táblával szemben, az út másik oldalán egy kitűnő állapotban lévő hatalmas kastély látható. Mikor az interneten utána néztem a dolognak, kiderültek érdekességek. Mint azt már írtam, a vár 1723-ban egy robbanásban szinte teljesen elpusztult, az akkori tulajdonosok…

Csehország, Šternberk, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Elérkeztünk a cseh túra utolsó állomásához, ez Šternberk vára. Erről a helyről nem fogok sokat írni. Maga a kastély a város főterétől nem messze található. Nagyon ősi, az első említés a XIII. századból való. Szokás szerint igen sok kárt szenvedett a történelme során, különösen a harmincéves háború alatt. A XIX. századra már majdnem csak romként funkcionált…

Csehország, Častolovice, Zámek Častolovice, SzG3

Ezt a kastély úgy ütemeztük be hazafelé, hogy ezt meg akartuk nézni belülről is, mivel ez az egyik legszebben berendezett kastély Csehországban. Azt tudni kell, hogy ez a kastély magántulajdonban van, a Sternberg családé. Övék volt (ők voltak az utolsó tulajdonosok) a II. VH. alatt, de mivel csehnek vallották magukat, a németek elkobozták tőlük. 1945-ben…
Oszd meg ezt az oldalt: Kastély