»Utazás»Kastély

Kastély

Németország, Neuburg am Inn, a kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Hogy mikre nem bukkan az ember véletlenül! Már számtalanszor elmentem a vár mellett éjjel, valószínűleg nincs kivilágítva, mert nem vettem észre, pedig szó szerint az út mellett található. Egyébként azért érdemes néha erre menni (Schärding felé), mert ilyenkor ki lehet kerülni a nagy osztrák-német határátkelőt (itt majdnem…

Ausztria, Enns, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ahogy járogatok mostanában Németország felé, szinte minden alkalommal elhaladtam az Enns tábla mellett, ahonnan megtudhattam, hogy Enns Ausztria legrégebbi városa. Most nemrég végre be tudtam iktatni, hogy megnézzem. Ez nem egy egyutcás belváros - kb. négyzet alakú - , de azért a legszebb részek a Hauptplatzon (Főtéren) hosszában átmenő utcában vannak…

Ausztria, Kalsdorf bei Ilz, Schloß Kalsdorf, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Erről a kastélyról nem sok mindent tudtam kideríteni. Az látszik, hogy már hozzányúltak, bár osztrák szinten eléggé romosnak látszik. Az épületből kinyúló modern alakzatok, valamint a kastély előtti acél földgömb (atommag?) azt jelzi, azért itt valami csak-csak van. Jelenleg az ablakok cseréje folyik. A leírások szerint…

Ausztria, Tier- und Naturpark Schloss Herberstein, a kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint korábban már írtam, a guta ütögetett engem, amikor télen itt voltam, ez volt az egyetlen hely, ahol szakadt a hó, szinte semmit nem lehetett látni. Akkor eldöntöttem, hogy ide mindenképpen vissza kell jönni. Szerencsére jó időt fogtam ki (mondjuk, nem véletlenül mentem akkor), így alaposan meg tudtam nézni mindent. A mindenből…

Ausztria, Bécs, a Schönbrunn-i kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem tudom, hogy mennyire emlékeztek arra, hogy tavaly a karácsonyi szünetben milyen rossz idő volt (végig esett 2 nap kivételével), mi azt a 2 napot alaposan kihasználtuk, mert az egyik nap megnéztük Pozsonyt (lásd OTT), majd átmentünk Bécsbe (ott aludtunk). Mind a két nap klasszikusan jó idő volt (ez látszik a fényképekből is)…

Csehország, Slavkov u Brna, a kastély és a kastélypark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Lednice és Kromeriz között azért beállítottam egy pihenőt, ez Slavkov. Lehet (biztos), hogy ez a név sokaknak nem mond semmit, de ha leírom a német nevét - Austerlitz - , akkor akár többeknek is eszébe juthat a Három Császár csatájaként emlegetett esemény, amely Napóleon egyik legfényesebb győzelme volt. A kastély úgy kapcsolódik…

Magyarország, Budapest, a Nagytétényi kastélymúzeum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Pontosítanék a címhez: igazából Száraz-Rudnyánszky kastélynak hívják, de most ez a hivatalos elnevezése. Jelenleg az Iparművészeti Múzeum fiók létesítményeként működik. Itt állandó bútortörténeti kiállítás található. A kastély története igen régi időkre vezethető vissza, már a római korban villa állt ezen a helyen. A jelenlegi kastély magja a XIII…

Németország, Schloß Neuschwanstein - Hohenschwangau

Álomkastély formájában vált valósággá egy királyi vízió. A világ 100 csodáinak egyike! Neuschwansteinban egy álom valósult meg: a kastély tornyai és erkélyei a bajor Alpok erdeinek sűrűjéből bukkannak elő. A látogató egy színházi előadás díszletének vélheti, s ez nem véletlen, hiszen Christian Jank müncheni színpadtervező is közreműködött II. Lajos…

Németország, Berlin, Schloß Charlottenburg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Először is azt kell tisztázni, hogy a cím nem elírás, mivel nem sch-val kell írni a Charlottenburgot. Sophie Charlotte von Hannover III. Frigyes választófejedelem felesége volt, neki kezdték építeni ezt a csodálatos palotát. Sophie nagyon korán meghalt (36 éves volt), emlékére ezt a környéket Charlottenburgnak nevezték el…

Németország, Kassel, az Orangerie, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Kasselben van egy nagyon szép kastély, aminek igen fura szerepet szántak az egykori gazdái. Az Orangerie kifejezéssel elég sok kastély vonatkozásában lehet találkozni, de ezek igazából (legalább is a legtöbb esetében) valamilyen módon inkább hasonlítanak egy pálmaházhoz, annál talán kissé úriasabb kivitelben, de nem kastélyhoz…

Szlovákia, Divény (Divín), a Balassa kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amint már Kékkőnél említettem, a Balassák földjén vagyunk. Az itt található kastély is Balassa, az egyik legérdekesebb (legharciasabb, legrablóbb) alakja Balassa Imre volt. A divényi uradalomhoz tartozó közel 50 falu miatt az egyik leggazdagabb nemes volt. Sajnos a birtokok egy része a török hódoltsági területre esett, az innen…

Ausztria, Grác, Schloß St. Martin, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezen a hétvégén csak úgy bementem Grácba sétálgatni, nagyon jó volt. Igazából ezt a kastélyt akartam megkeresni, mert ez még hiányzott a kollekciómból, pedig tudtam, ez sem múzeum kastély. Viszont rendkívül látványos és mint kiderült, itt van a központja a korábban már jelzett St Martin iskolahálózatnak. Ez a hálózat valószínűleg…

Lengyelország, Ojcowski Park Narodowy (Ojców-i Nemzeti Park), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most ismerkedjünk meg az egyik kisebb nemzeti parkkal Lengyelországban: ez az Ojców-i Nemzeti Park. Akinek régebbi autós térképe van (mint nekünk) azzal a ténnyel fog szembesülni, hogy a korábban használt utakon nem tud bejutni a nemzeti parkba, ugyanis azokat lezárták (nagyon helyesen). Itt most nem árulom el, hogy hogyan…

Németország, Potsdam, Neuer Garten, Cecilienhof, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Potsdam egy nagyváros Berlin mellett (lakossága kb. 165.000 fő), amely mindig is nagy szerepet játszott a német történelemben. Hiába volt Berlin a főváros, Potsdam, mint Brandenburg tartomány része, a német militarizmus egyik központja is volt. A császárok is szívesebben tartózkodtak itt, mint a zsúfolt Berlinben. Ha mégis…

Magyarország, Gödöllő, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég Gödöllőn jártam és ismét beleszaladtam valamibe, ami nem tetszett. Azon a héten kedden bemondták a TV-ben, hogy a Horthy féle bunker szerdától látogatható. Én pénteken jártam arra és eleve abba botlottam bele, hogy az egész kastély le volt zárva valami zártkörű rendezvény miatt (talán 10 ember lézengett ott) és természetesen a bunker sem volt nyitva…

Ausztria, Köpcsény (Kittsee), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Egyszer Pozsonyból mentem Bécsbe, ekkor mentem át Köpcsényen és ha már ott voltam, akkor megnéztem a kastélyt (kívülről) és a parkját. A kastélyban néprajzi kiállítás van, az nem nagyon érdekelt. A park is kicsi, de azért lehet benne egy jót sétálni. Ahogy elnéztem, nem egy nagyon felkapott hely. A régészeti leletek tanúsága…

Magyarország, FERTŐD, Esterházy-kastély

A fertő-tó körüli kirándulásunk részét képezte. A kastély gyönyörű és szépen felújították. A termekben, szobákban idegenvezetéssel, csoportokban visznek végig, közben szépen elmondanak mindent, ami az adott helyiséghez vagy a kastély történelméhez tartozik. Érdemes meglátogatni. A kastélyegyüttes kiépítése és fénykora Esterházy Miklós herceghez kötődik…

Csehország, Nové Město nad Metují, SzG3

Hazafelé itt éjszakáztunk a 7. éjszaka. Talán ez volt a leggyengébb szállás, de ezt előre tudtam a kommentekből, de úgy döntöttem, hogy mégis megkockáztatjuk, mivel a környéken nagyon kevés az elfogadható szállás, és csak igen drágán tudtam volna egy másik szállást szerezni (meg csak egy éjszakáról volt szó). Csak zárójelben jegyzem meg, hogy úgy…

Ausztria, Salzburg, Schloss Hellbrunn, SzG3

2. nap. 2. helyszín: Salzburgról azt lehet tudni, hogy alapvetően érseki város. 1612-ben az akkori salzburgi érsek megbízást adott egy új érseki székhely kialakítására. Ez lett a hellbrunn-i kastély a kastélyparkjával. Alapvetően nyári rezidenciának szánták, de az érsekek nem sok időt töltöttek itt, inkább fogadásokra, vadászatokra látogattak csak ki…

Magyarország, Tata, Esterházy kastély, SzG3

Végre valami jó hírről is be tudok számolni, immár látogatható a tatai Esterházy kastély (2021). Mivel elég közel van Tata Budapesthez, ezért viszonylag sűrűn el szoktunk ide látogatni, főleg azóta, hogy megnyílt a Fényes források tanösvény. Ilyenkor láttuk, hogy milyen szomorú állapotban van ez a pompás kastély. Ha csak a II. VH utáni történetét…
Oszd meg ezt az oldalt: Kastély