»Utazás»Kastély

Kastély

Magyarország, Dég, a Festetics kastély és a parkja, SzG3

Ezt a helyet már korábban kinéztem magam, de valahogy mindig kiesett az útvonalaimból. Most végre meg tudtam nézni, bár így utólag kiderült, egy kicsit korán. Ez mindösszesen csak arra vonatkozik, hogy egy nagyszabású felújítás van a parkjában, kiépítik a tavak körül a sétautakat, hidakat építenek és a tavakat, valamint a patakokat is rendbe teszik…

Németország, Neuburg am Inn, a kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Hogy mikre nem bukkan az ember véletlenül! Már számtalanszor elmentem a vár mellett éjjel, valószínűleg nincs kivilágítva, mert nem vettem észre, pedig szó szerint az út mellett található. Egyébként azért érdemes néha erre menni (Schärding felé), mert ilyenkor ki lehet kerülni a nagy osztrák-német határátkelőt (itt majdnem…

Szlovénia, Gornja Radgona, a vár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Találtam ezen a környéken egy újabb érdekes helyet. Ez Gornja Radgona - Bad Radkersburg, egy szintén határral szétszakított város. Most a szlovén oldalra látogatunk el. Az itt lakó szlovén és német ajkú lakosok között már az 1800-as években igen feszült volt a viszony. Az I. világháború lezárása után az egész város a Szerb-Horvát-Szlovén…

Ausztria, Deutschlandsberg, Schloß Frauenthal, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Deutschlandsbergben és körülötte több kastély és vár található. Az idő rövidsége miatt nem tudtam mindet felkeresni, így úgy döntöttem (az ahogy puffan úgy esik szellemében), hogy amelyet könnyen megtalálok, azt megtekintem, amit nem, az kimarad, talán egy későbbi időpontban be tudom iktatni. Mivel ez a kastély már az országútról…

Ausztria, Pöllau bei Hartberg, Schloß - Stift Pöllau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezen a hétvégén az első állomás Pöllau volt. Rögtön a kettős címről: először kastély volt majd kolostor lett belőle, ezért a kettős megnevezés (schloß - stift). Könnyű a megközelítése, én leparkoltam a főút mellett egy parkolóban és onnan sétáltam be a kastélyhoz. Ez azért jobb megoldás talán, mert így távlatában is lehet látni az épületegyüttest…

Ausztria, Stainz, Schloß Stainz, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Már erősen Grác felé haladtam az ahogy esik úgy puffan túrámon, amikor egy dombon hirtelen feltűnt egy hatalmas épületegyüttes tömbje. Na akkor most puffant egy jó nagyot gondoltam és igazam is lett (egyet leszámítva, a kiállításokat nem tudtam megnézni, mert már későn érkeztem ide). Érdekes, hogy ezt a helyet szokták kastélyként…

Ausztria, Herberstein, Burg Herberstein és az állatkert, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ilyenkor mondják azt, hogy a guta ne üsse meg az embert. Ez lett volna az aznapi legszebb helyek egyike (meg ide belépőt is kellett fizetni, ami önmagában nem lett volna nagy baj), mégis itt fogtam ki a legrosszabb időt. Előtte, utána még csak-csak borús volt, itt viszont végig szakadt a hó. Pedig látnivaló lett volna bőven!…

Ausztria, Grác, a Paulustorvorstadt (Paulus kapu előváros), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint azt már korábban írtam, ismét ellátogattam Grácba és sok olyan helyen voltam, amit még nem mutattam be. Ezek közül az egyik a Paulus kapu előváros. A terület a Schloßbergtől keletre terül el, itt maradtak meg a legjobban az eredeti városfalak is. A városfalakon természetesen csak kapukon lehetett bejutni a városba, itt…

Ausztria, Kapfenstein, Schloß Kapfenstein, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Még egy magánkastély! Nem véletlenül hívják Stájerország ezen régióját vulkánvidéknek, a megfelelő stratégiai pontokon szinte mindenhol várat építettek, ami rendszerint valamilyen vulkáni kúp volt. A vulkánvidék kifejezés persze arra vonatkozik, hogy a terület alapvetően a vulkáni tevékenység hatására alakult ki, jellegzetes…

Szlovákia, Bajmóc (Bojnice), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Miután Bajmóc elég közel van Budapesthez, ide úgy 5-6 évente eljutok. Általában egybekötjük egy selmecbányai vagy zólyomi kirándulással (ide 1 napra is érdemes eljönni). Tulajdonképpen a legszebb szlovák (magyar) kastély lenne, ha a belsejét nem rakták volna tele valami igen idétlen nagyfejű gnóm bábukkal, mint a berendezett…

Ausztria, Bécs, a Schönbrunn-i kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem tudom, hogy mennyire emlékeztek arra, hogy tavaly a karácsonyi szünetben milyen rossz idő volt (végig esett 2 nap kivételével), mi azt a 2 napot alaposan kihasználtuk, mert az egyik nap megnéztük Pozsonyt (lásd OTT), majd átmentünk Bécsbe (ott aludtunk). Mind a két nap klasszikusan jó idő volt (ez látszik a fényképekből is)…

Németország, Schloß Neuschwanstein - Hohenschwangau

Álomkastély formájában vált valósággá egy királyi vízió. A világ 100 csodáinak egyike! Neuschwansteinban egy álom valósult meg: a kastély tornyai és erkélyei a bajor Alpok erdeinek sűrűjéből bukkannak elő. A látogató egy színházi előadás díszletének vélheti, s ez nem véletlen, hiszen Christian Jank müncheni színpadtervező is közreműködött II. Lajos…

Egyesült Királyság, Carrickfergus

Észak - Írország. Antrim megye A város egy masszív vár köré épült ki, amit még John de Courcy építtetett 1180-ban, hogy megvédje a Belfast Lough bejáratát. De Courcy volt az angol-normann seregek vezetője, akik megszállták Ulstert, miután Strongbow délen elfoglalta Leinstert. Carrickfergus Castle, a vár, a kikötőre néző kőszirtre teljesen ráépült…

Szlovákia, Hronsec (Garamszeg), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Sajnos Budapest felől egyre csökkennek azok a helyek, amit egy nap alatt meg lehet látogatni. A mostani fotó szafarimra csak 3 helyet tudtam felfűzni, ezek közül az egyik legérdekesebb hely ez. Mindjárt három dologgal is büszkélkedik, még ha azok nem is igen látogathatóak, legalábbis mindegyik. Az első a garamszegi evangélikus fatemplom…

Csehország, Mikulov 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mikulov volt az első komolyabb megálló az idei cseh túránknál. Már korábban jártunk itt, de akkor még éppen felújították a vár belső részét, így azt nem tudtuk megnézni. Korábban azt írtam, hogy Mikulov egy szép, de álmos kisváros. Ez mostanra alaposan megváltozott. A történelmi belvárost is nagyon szépen felújították és hatalmas tömegek özönlenek a vár felé…

Szlovákia, Zólyom, a zólyomi vár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre egy kicsit több időt tudtam Zólyomban tölteni, mint korábban. Lengyelország, a Magas-Tátra ill a Kis-Fátra felé menet mindig erre jöttünk, de a legtöbbször csak kikerültük (ekkor a Donovaly-n pihentünk egy kicsit), vagy ha mégis bementünk, akkor legfeljebb ettünk valamit, de nem nézelődtünk (ugyanis a váron kívül nem sok látnivaló van)…

Szlovákia, Hodkovce (Zsigra Hatkóc), Kaštieľ Hodkovce, Csáky kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezt a helyet még Szepes vára előtt látogattuk meg. Igazából sokat nem lehet elmondani róla, mivel jelenleg mentális fogyatékossággal kezelt betegeket ápolnak a kastélyban. Ettől függetlenül a kastély parkja szabadon látogatható és a kastély is megtekinthető kívülről. A klasszicista-barokk kastély maga a XVII. században épült és a fénykorát a Csákyak alatt élte…

Csehország, Prága, a Troja kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Prága ezen kerületét - Prága/Troja - valamiért kifelejtettem, pedig legalább egy egynapos programra alkalmas, ha már a Hradzsinnal és a belvárossal végeztünk (meg a sok egyéb mással). Itt három dolog található: a botanikus kert, az állatkert és Troja kastélya (így, rövid o-val). Ráadásul az állatkert és a kastély parkolója…

Ausztria, Grác (Graz), Eggenberg kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Grácban van egy igen szép kastély, ez az Eggenberg kastély. A kastély Grác külvárosában található, gyönyörű parkja van, tele szelíd pávákkal. Az egyik odaült a feleségem mellé a pad támlájára. A kastély története: Az Eggenberg család egyszerű patrícius család volt az 1400-as években, amikor Johann Ulrich Eggenberg elnyerte…

Magyarország, FERTŐD, Esterházy-kastély

A fertő-tó körüli kirándulásunk részét képezte. A kastély gyönyörű és szépen felújították. A termekben, szobákban idegenvezetéssel, csoportokban visznek végig, közben szépen elmondanak mindent, ami az adott helyiséghez vagy a kastély történelméhez tartozik. Érdemes meglátogatni. A kastélyegyüttes kiépítése és fénykora Esterházy Miklós herceghez kötődik…
Oszd meg ezt az oldalt: Kastély