»Utazás»Kastély

Kastély

Ausztria, Eberau (Monyorókerék), Erdődy kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Tulajdonképpen azt kell mondanom ezzel a kastéllyal kapcsolatban, hogy a legjobban a Panoramio-n lehet megnézni, a térképen, mert egyébként nem sok mindent lehet belőle látni. Ez talán még közelebb esik a magyar határhoz, saccra kb. 1 km. Itt Ausztria egy kicsit beöblösödik Magyarország területére. Elvileg könnyű a megközelítése…

Ausztria, Johnsdorf, Schloß Johnsdorf, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Folytattam az osztrák kastély és vár vadászatomat és több elő is került belőlük, ezek közül az egyik ez a kastély. Elolvasva a történetét, finoman fogalmazva is eléggé zaklatott volt, pedig relatíve nem olyan régi, mint sok vár, amit már meglátogattam. Alapvetően a török és a kuruc támadások elleni tevékenység volt a fő jelentősége…

Szlovákia, Alsósztregova (Dolná Strehová), a Madách kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ahogy haladunk előre a szlovák beszámolókban, úgy kerülünk egyre kedvezőbb helyzetbe a látogathatóság szempontjából. Most Alsósztregovára látogatunk el, ahol a Madách kastély található. Bár a sorsa kezdetben nem alakult jól (kétszer is leégett), jelenleg igen jó állapotban van és látogatható is. A kitett táblából arra a következtetésre…

Ausztria, Grác, a Paulustorvorstadt (Paulus kapu előváros), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint azt már korábban írtam, ismét ellátogattam Grácba és sok olyan helyen voltam, amit még nem mutattam be. Ezek közül az egyik a Paulus kapu előváros. A terület a Schloßbergtől keletre terül el, itt maradtak meg a legjobban az eredeti városfalak is. A városfalakon természetesen csak kapukon lehetett bejutni a városba, itt…

Németország, Mahlberg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mostanában találok néhány olyan helyet, amit még nem tettem fel, ezek közül az egyik ez. Szintén munka miatt kerültem ide, az emberek egy része itt lakott. Maga a hely nem túl érdekes, de szépen karbantartott, polgárias paraszt település. Itt találhatóak azok a tipikus parasztházak, amelyeket olyan parasztok használtak, akik…

Magyarország, Iszkaszentgyörgy, Amadé–Bajzáth–Pappenheim-kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez egy olyan kastély, amit véletlenül nem nagyon lehet megtalálni. Székesfehérvár felől érdemes ide jönni. Ekkor végig kell menni a falun, majd balra látszik egy támfal lépcsővel (felette fenyves), itt kell megállni. A lépcsőn felsétálva úgy 100 m-re találjuk az egyik bejáratot. A kastély történetére most nem igazán térnék…

Ausztria, Bécs, a Schönbrunn-i kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem tudom, hogy mennyire emlékeztek arra, hogy tavaly a karácsonyi szünetben milyen rossz idő volt (végig esett 2 nap kivételével), mi azt a 2 napot alaposan kihasználtuk, mert az egyik nap megnéztük Pozsonyt (lásd OTT), majd átmentünk Bécsbe (ott aludtunk). Mind a két nap klasszikusan jó idő volt (ez látszik a fényképekből is)…

Csehország, Slavkov u Brna, a kastély és a kastélypark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Lednice és Kromeriz között azért beállítottam egy pihenőt, ez Slavkov. Lehet (biztos), hogy ez a név sokaknak nem mond semmit, de ha leírom a német nevét - Austerlitz - , akkor akár többeknek is eszébe juthat a Három Császár csatájaként emlegetett esemény, amely Napóleon egyik legfényesebb győzelme volt. A kastély úgy kapcsolódik…

Szlovákia, Belá (Béla), a Baldacci (Baldácsy) kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Így jár az, aki csak néz, de nem lát! Már évek óta járok erre (a Párkány-Érsekújvár útvonalon) vasút fotózás miatt. Eddig észre sem vettem, hogy egy gyönyörű kastély van ezen a környéken, pedig még azt sem lehet mondani, hogy nem táblázták ki! Előjelzés is van, meg a lekanyarodásnál is tábla jelzi a kastélyt, ráadásul a kastély…

Németország, Schloß Neuschwanstein - Hohenschwangau

Álomkastély formájában vált valósággá egy királyi vízió. A világ 100 csodáinak egyike! Neuschwansteinban egy álom valósult meg: a kastély tornyai és erkélyei a bajor Alpok erdeinek sűrűjéből bukkannak elő. A látogató egy színházi előadás díszletének vélheti, s ez nem véletlen, hiszen Christian Jank müncheni színpadtervező is közreműködött II. Lajos…

Csehország, Zlín, Lesná - az állatkert 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most érkeztünk el ahhoz a helyhez, ami miatt az ez évi cseh nyaralás ezen a környéken zajlott le. Ez a lesnai állatkert!!!!!!! Igen, ilyen sok felkiáltó jellel. Ha valaki emlékszik a korábbi beszámolómra, akkor abban olvashatta, hogy ide csak véletlenül kerültünk, mivel az a kastély, amit meg akartunk nézni, az az állatkert területén volt…

Németország, Heitersheim, Malteserschloss, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem hiszem, hogy Magyarországon sok ember ismerné ezt a helyet, eddig én is közéjük tartoztam. A kastély neve is egy kissé félrevezetett, mivel a kereszteződésen, ahol le kellett volna kanyarodnom a kastély felé, többször is átmentem, de valahogy - teljesen logikátlanul - a malter szó jött fel nekem. A vége felé vettem egy…

Lengyelország, Ojcowski Park Narodowy (Ojców-i Nemzeti Park), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most ismerkedjünk meg az egyik kisebb nemzeti parkkal Lengyelországban: ez az Ojców-i Nemzeti Park. Akinek régebbi autós térképe van (mint nekünk) azzal a ténnyel fog szembesülni, hogy a korábban használt utakon nem tud bejutni a nemzeti parkba, ugyanis azokat lezárták (nagyon helyesen). Itt most nem árulom el, hogy hogyan…

Németország, Dachau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! München mellett található Dachau (észak nyugatra). Miután meglátogattam az ide nem messze található Oberschleißheim-i palota komplexumot, az egyik ismerősöm jó véleménye alapján elugrottam Dachauba is. Itt nem a koncentrációs tábort néztem meg, hanem a belvárost, ott is a Kastély-hegyet, ill. az alatta elterülő folyókkal szabdalt városrészt…

Csehország, Kromeriz, a város, a kastély és a kastélypark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Lednice után ide jöttünk, ez volt az egyik olyan cél, ahol még mi sem voltunk. Itt két napot éjszakáztunk a sok látnivaló miatt. A Penzion Kromeriz ben szálltunk meg, csak megjegyzésként: 816 KC volt egy éjszaka, fürdőszobás, légkondicionált szobában, gyakorlatilag a belvárosban. Kifizetünk 1 x 50 KC-a zárt udvarban való parkolásért…

Ausztria, Leibnitz - Seggau, Schloß Seggau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Seggau kastély egyik leglátványosabb hely Stájerországban, de már most mondom, itt is a látvány, ami megtekinthető, itt sincs kiállítás, a berendezett kastélyról nem is beszélve. Már eleve azt nem tudtam tisztázni, hogy a kastély Leibnitzhez tartozik-e, vagy Seggau egy külön település. Ugyanis közeledve a várhegyhez úgy látszott…

Németország, Spangenberg, a kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Spangenberg-ben már jártunk, akkor a városmagot tekintettük meg. Most menjünk fel a város felett magasodó hegyre és nézzük meg az ott található kastélyt. Szokás szerint igen változatos üzemmódban alkalmazták, volt vár, vadászkastély, erőd, börtön, erdészeti iskola, étterem, szálloda. Jelenleg zárva van felújítás miatt, állítólag vadászati kiállítás lesz benne…

Magyarország, Gödöllő, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég Gödöllőn jártam és ismét beleszaladtam valamibe, ami nem tetszett. Azon a héten kedden bemondták a TV-ben, hogy a Horthy féle bunker szerdától látogatható. Én pénteken jártam arra és eleve abba botlottam bele, hogy az egész kastély le volt zárva valami zártkörű rendezvény miatt (talán 10 ember lézengett ott) és természetesen a bunker sem volt nyitva…

Csehország, Prága, a Troja kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Prága ezen kerületét - Prága/Troja - valamiért kifelejtettem, pedig legalább egy egynapos programra alkalmas, ha már a Hradzsinnal és a belvárossal végeztünk (meg a sok egyéb mással). Itt három dolog található: a botanikus kert, az állatkert és Troja kastélya (így, rövid o-val). Ráadásul az állatkert és a kastély parkolója…

Magyarország, Nagykovácsi, Teleki-Tisza kastély, SzG3

Érdekes helyre bukkantam a Google Maps-on. Nagykovácsiban van egy kastély kastélyparkkal. Ez a Teleki-Tisza kastély. A honlap szerint meg lehet látogatni, bár maga a kastély alapvetően rendezvény központként működik, a Magyar Cserkészszövetség tulajdonaként. A nyitva tartást eléggé lazán kezelik, mivel 10:00-kor kellett volna kinyitnia a parknak, de az zárva volt…
Oszd meg ezt az oldalt: Kastély