»Utazás»Kastély

Kastély

Magyarország, Szirák, Teleki-Degenfeld kastély(szálló), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre valami jót is írhatok a magyar kastélyokkal kapcsolatban. Múltkor írtam a bélai Baldacci kastélyról és arról, hogy ott milyen szívélyesen fogadtak és hogy megtekinthettük gyakorlatilag az egész kastélyt. Most itt is ilyen vendéglátásban részesültünk, ráadásul itt sem kellett fizetni semmiért. Maga a kastély igen impozáns…

Ausztria, Johnsdorf, Schloß Johnsdorf, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Folytattam az osztrák kastély és vár vadászatomat és több elő is került belőlük, ezek közül az egyik ez a kastély. Elolvasva a történetét, finoman fogalmazva is eléggé zaklatott volt, pedig relatíve nem olyan régi, mint sok vár, amit már meglátogattam. Alapvetően a török és a kuruc támadások elleni tevékenység volt a fő jelentősége…

Németország, Donaueschingen, a Duna forrása, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Remélem, hogy mostanában több beszámolót tudok majd csinálni, mert megint voltam néhány közepesen érdekes helyen. Csak az időjárással voltam bajban, ilyen rossz időt már régen fogtam ki. A harmadik napon olyan köd volt, hogy szinte vágni lehetett. Ez meg a miatt bosszant, hogy legtöbbször ugyanoda már nem tudok visszamenni…

Magyarország, Komárom - Szőny, a Solymosy-Gyürky kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szinte már unom magamat ismételni, hogy ez a kastély is bejárta a szokásos magyar kastélyok útját. A kastély (és a birtok) története 1945-ig igen érdekesen alakult. A kastély első nevét adó Solymosy család Győrben telepedett le, hesseni származásúak és zsidó vallásúak voltak. Solymosy később bárói rangot szerzett. Lánya, Solymosy…

Szlovákia, Alsósztregova (Dolná Strehová), a Madách kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ahogy haladunk előre a szlovák beszámolókban, úgy kerülünk egyre kedvezőbb helyzetbe a látogathatóság szempontjából. Most Alsósztregovára látogatunk el, ahol a Madách kastély található. Bár a sorsa kezdetben nem alakult jól (kétszer is leégett), jelenleg igen jó állapotban van és látogatható is. A kitett táblából arra a következtetésre…

Ausztria, Haag, Salaberg, az Állatkert, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint már korábban írtam, az unokám nagyon szereti az állatokat, viszont csak olyan helyre visszük el Őt, ahol azt látja, hogy az állatok jól érzik magukat. E miatt néztem meg a Haag-i állatkertet, hátha egyszer erre fogunk járni. Valamelyest hasonlít a herbersteini állatkertre, bár nem olyan látványos. Az állatkert nem Haagban…

Ausztria, Grác, a Paulustorvorstadt (Paulus kapu előváros), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint azt már korábban írtam, ismét ellátogattam Grácba és sok olyan helyen voltam, amit még nem mutattam be. Ezek közül az egyik a Paulus kapu előváros. A terület a Schloßbergtől keletre terül el, itt maradtak meg a legjobban az eredeti városfalak is. A városfalakon természetesen csak kapukon lehetett bejutni a városba, itt…

Ausztria, Burgau, Schloß Burgau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezen a hétvégén tovább folytattam az osztrák várak és kastélyok feltérképezését. Az mindenesetre látszik, hogy azért ott sem fenékig tejfel az élet ezen a területen. A kastélyok jó része magántulajdonban (vagy a település tulajdonában) van, ezért nem vagy nehezen látogathatóak. Persze van nagyon jól felhasznált kastély (már…

Ausztria, Kapfenstein, Schloß Kapfenstein, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Még egy magánkastély! Nem véletlenül hívják Stájerország ezen régióját vulkánvidéknek, a megfelelő stratégiai pontokon szinte mindenhol várat építettek, ami rendszerint valamilyen vulkáni kúp volt. A vulkánvidék kifejezés persze arra vonatkozik, hogy a terület alapvetően a vulkáni tevékenység hatására alakult ki, jellegzetes…

Németország, Schloß Neuschwanstein - Hohenschwangau

Álomkastély formájában vált valósággá egy királyi vízió. A világ 100 csodáinak egyike! Neuschwansteinban egy álom valósult meg: a kastély tornyai és erkélyei a bajor Alpok erdeinek sűrűjéből bukkannak elő. A látogató egy színházi előadás díszletének vélheti, s ez nem véletlen, hiszen Christian Jank müncheni színpadtervező is közreműködött II. Lajos…

Egyesült Királyság, Carrickfergus

Észak - Írország. Antrim megye A város egy masszív vár köré épült ki, amit még John de Courcy építtetett 1180-ban, hogy megvédje a Belfast Lough bejáratát. De Courcy volt az angol-normann seregek vezetője, akik megszállták Ulstert, miután Strongbow délen elfoglalta Leinstert. Carrickfergus Castle, a vár, a kikötőre néző kőszirtre teljesen ráépült…

Németország, Heitersheim, Malteserschloss, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem hiszem, hogy Magyarországon sok ember ismerné ezt a helyet, eddig én is közéjük tartoztam. A kastély neve is egy kissé félrevezetett, mivel a kereszteződésen, ahol le kellett volna kanyarodnom a kastély felé, többször is átmentem, de valahogy - teljesen logikátlanul - a malter szó jött fel nekem. A vége felé vettem egy…

Németország, Neuschwanstein

A 19. század közepén II. Miksa, II. Lajos király édesapja szándékozott először újra felépíteni a romos Vorderhohenschwangau várát, ami a jelenlegi neuschwansteini kastély helyén állt akkoriban. Lajos 1867-ben, a Poroszországgal vívott héthetes, vesztes háborúja után következett hosszabb, tehetetlen időszakában találkozott először apja ezen gondolatával…

Csehország, Prága, a Troja kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Prága ezen kerületét - Prága/Troja - valamiért kifelejtettem, pedig legalább egy egynapos programra alkalmas, ha már a Hradzsinnal és a belvárossal végeztünk (meg a sok egyéb mással). Itt három dolog található: a botanikus kert, az állatkert és Troja kastélya (így, rövid o-val). Ráadásul az állatkert és a kastély parkolója…

Ausztria, Grác - Gösting, a Gösting kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A göstingi várrom meglátogatásakor feltűnhet, hogy a feljáratot jelző táblával szemben, az út másik oldalán egy kitűnő állapotban lévő hatalmas kastély látható. Mikor az interneten utána néztem a dolognak, kiderültek érdekességek. Mint azt már írtam, a vár 1723-ban egy robbanásban szinte teljesen elpusztult, az akkori tulajdonosok…

Magyarország, FERTŐD, Esterházy-kastély

A fertő-tó körüli kirándulásunk részét képezte. A kastély gyönyörű és szépen felújították. A termekben, szobákban idegenvezetéssel, csoportokban visznek végig, közben szépen elmondanak mindent, ami az adott helyiséghez vagy a kastély történelméhez tartozik. Érdemes meglátogatni. A kastélyegyüttes kiépítése és fénykora Esterházy Miklós herceghez kötődik…

Csehország, Náchod, SzG3

Lengyelországból az első város, amit érintettünk az Náchod volt. Ahogy ide értünk, már azonnal érezni lehetett, hogy az itteni városok magasabb építészeti nívót képviselnek, mint az általunk meglátogatott lengyel városok (itt elsősorban a házakra, az össz látképre, úgy egyáltalán az épített városkép összességére gondolok). Ez már a Főtéren (Masaryk…

Csehország, Opočno, SzG3

Ide csak beugrottunk megnézni a kastélyt kívülről. Előtte Dobruskában voltunk egy jót strandolni. Mivel csak néhány km-re esik ettől a helytől Opocno, így úgy döntöttünk, hogy megnézzük a kastélyt. A városközpontban éppen egy kis vidámpark települt le, ami elzárta az utat a kastély felé, így onnan elgyalogoltunk a régi városmagon keresztül a kastélyig…

Csehország, Nové Město nad Metují, SzG3

Hazafelé itt éjszakáztunk a 7. éjszaka. Talán ez volt a leggyengébb szállás, de ezt előre tudtam a kommentekből, de úgy döntöttem, hogy mégis megkockáztatjuk, mivel a környéken nagyon kevés az elfogadható szállás, és csak igen drágán tudtam volna egy másik szállást szerezni (meg csak egy éjszakáról volt szó). Csak zárójelben jegyzem meg, hogy úgy…

Magyarország, Nagykovácsi, Teleki-Tisza kastély, SzG3

Érdekes helyre bukkantam a Google Maps-on. Nagykovácsiban van egy kastély kastélyparkkal. Ez a Teleki-Tisza kastély. A honlap szerint meg lehet látogatni, bár maga a kastély alapvetően rendezvény központként működik, a Magyar Cserkészszövetség tulajdonaként. A nyitva tartást eléggé lazán kezelik, mivel 10:00-kor kellett volna kinyitnia a parknak, de az zárva volt…
Oszd meg ezt az oldalt: Kastély