»Utazás»Kolostor

Kolostor

Németország, Anger, Höglwörth, Kloster Höglwörth, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Bajorország egyik leglátványosabb kolostorához látogatunk el. Ez a Höglwörth kolostor. A Salzburg-München autópálya szinte a kolostort övező tó mellett fut el, a forgalom zaja egy kicsit le is hallatszik, viszont az autópályáról semmit nem lehet látni a fák miatt. Ahhoz, hogy elérjük, Angernél kell lejönni az autópályáról…

Ausztria, Pöllau bei Hartberg, Schloß - Stift Pöllau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezen a hétvégén az első állomás Pöllau volt. Rögtön a kettős címről: először kastély volt majd kolostor lett belőle, ezért a kettős megnevezés (schloß - stift). Könnyű a megközelítése, én leparkoltam a főút mellett egy parkolóban és onnan sétáltam be a kastélyhoz. Ez azért jobb megoldás talán, mert így távlatában is lehet látni az épületegyüttest…

Ausztria, Stainz, Schloß Stainz, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Már erősen Grác felé haladtam az ahogy esik úgy puffan túrámon, amikor egy dombon hirtelen feltűnt egy hatalmas épületegyüttes tömbje. Na akkor most puffant egy jó nagyot gondoltam és igazam is lett (egyet leszámítva, a kiállításokat nem tudtam megnézni, mert már későn érkeztem ide). Érdekes, hogy ezt a helyet szokták kastélyként…

Ausztria, Ranshofen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most ismét egy olyan területre látogatunk el, amely már a korábban ezen a környéken meglátogatottak sorsára jutott. A város látványossága a dombon lévő volt kolostoregyüttes, amelyet (mely igen hosszú, első említése 1040 körüli) - mivel igencsak frekventált helyen fekszik - sokszor kiraboltak, felégettek. Maga a terület is…

Ausztria, Güssing (Németújvár), Ferences rendi templom és kolostor, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Németújvárnak a váron kívül tulajdonképpen már csak egy nevezetessége van, ez a ferencesrendi templom és kolostor. Megtalálni könnyű, mivel a városnak a várat körülölelő főutcáján található. Külseje (és a belseje is) eléggé szerény (ami nekem szimpatikus némelyik túldíszített barokk templommal összehasonlítva). Mint ez már…

Ausztria, Vorau, az ágostonos kanonokrend kolostora, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Pöllau felől jövet ez volt a következő úti célom. Igen nagy kiterjedésű a kolostor és szépen rendbe hozták, azonban már most elmondom, magán a kolostor épületén kívül nem sok látnivaló van (ami van, arról később írok majd), jelenleg igen sokféle polgári célra hasznosítják az épületeket: háztartási iskola lányok számára (60…

Magyarország, VESZPRÉM, Domonkos kolostor és templomrom

A vár alatti szikla alatt, a csücskénél, a Séd mellett... Nagyon szép a körülötte lévő területtel együtt... Története: Szent Katalin Domonkos Apácakolostor romjai, amiket a köznyelv csak Margit-romoknak nevez, Veszprém Dózsaváros nevű városrészében, a Séd partján lévő Margit téren találhatók. Ha letekintünk a veszprémi vár magasából, jól láthatjuk…

Magyarország, VESZPRÉM - Veszprémvölgyi apácakolostor és Jezsuita templom

Eddigi túráinkban többször említettem a Veszprémvölgyi apácákat. A Szűz Mária apácakolostor az akkori városmagtól elkülönülten, a Séd-völgy nyugati részén (Vezsprémvölgy, Betekints-völgy) kapott helyet, 1020 körül. A kolostor az első apácazárda és nevelőintézet volt Magyarországon, melynek feladata az volt, hogy az előkelő magyarok leányait a keresztény…

Magyarország, Vértesszentkereszt, kolostorrom

Itthon láss csodát!- hirdeti a turizmusért felelős kormányzati szerv. Idén úgy döntött a család, hogy itthon maradunk és országunk látnivalói közül megnézünk néhányat. Elsőként a Vértes hegyei között megbújó kis kolostorromot tekintettük meg. Legalább öt évvel ezelőtt már jártunk itt, de kíváncsiak voltunk, hogy mennyit változott az állapota ottjártunk óta…

Szerbia, Novo Hopovo kolostor

A szerbiai Szerémség ortodox kolostorai közül az egyik legszebb. A hagyomány szerint az egyik szerb király alapította még a középkorban, bár írásos emlék csak a 17. század óta van róla. A kolostor szép környezetben épült a Fruska Gora (Tarcal-hegység) déli oldalán. A kolostorba nem tanácsos rövidnadrágban bemenni, mivel itt még mindig laknak szerzetesek…

Bulgária, Rila

A rilai kolostor (bolgárul Рилски Манастир, Rilszki Manasztir), Bulgária és a Bolgár Ortodox Egyház legnépszerűbb és legszentebbnek tartott kegyhelye Délnyugat-Bulgáriában helyezkedik el a Rila-hegységben. Története a 10. században kezdődött, amikor a bolgárok védőszentje, Rilai Szent János (Иван Рилски, Ivan Rilszki) a környéken vonult remeteségbe…

Ausztria, Amstetten/Ardagger, Stift Ardagger, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az osztrák Dunakanyar szakaszok felé menet többször elmentem a tábla mellett, amely azt hirdette, hogy itt található az Ardegger kolostor. Legutóbb volt rá időm és megnéztem. Igazán sok mindent nem lehet elmondani róla, legfeljebb azt, hogy szép és igen ősi, az alapjait 1049-ben tették le (III. Heinrich császár idejében). A…

Olaszország, Capri sziget

Ez egy kis sziget Nápolytól 1 órányi hajóútra. Komppal lehet csak átjönni, repülőtér az nincs. Van egy nagyon szép kolostor, mást nem igazán tudok írni.

Bulgária, Dryanovo kolostor

Szép kis kolostor a hegyek közt, ahova természetesen zárás után érkeztünk, így alig láttunk belőle valamit. :( Ma az épület egy részét szállodának használják. A Veliko Tarnovotól Gabrovo felé vezető főúttól 1-2 kilométerre található. Állítólag vízesés és barlang is van a közelben, de azokat már nem kerestük fel.

Magyarország, Középkori szerzetesek 03 - Ócsa, Premontrei kolostor és református templom

Érdekesség, hogy a hódoltság idején a törökök is, és a magyarok is használták istentiszteletre. A bejárat melletti falon a bevágások azt jelzik, hogy a törökök itt élezték a kardjaikat. Itt forgatták a Katedrális c. filmsorozatot. Az egykori ócsai premontrei kolostor ma református templom. A 13. századi román stílusú, három hajós, kereszthajós bazilika…

Bulgária, Rilai kolostor

Szenzációs hely. Görögországba tartó magyaroknak kötelező a visit.

Magyarország, Középkori szerzetesek 11 - Budaszentlőrinci Pálos monostor

A pálos kolostor helyén egy remete gondozásában álló királyi kápolna volt, ami az esztergomi érseknek volt alárendelve. 1290-ben ezt a kápolnát Lodomér esztergomi érsek visszahelyezi a veszprémi püspökség joghatósága alá. 1304 körül alapítja meg Lőrinc, a rend negyedik elöljárója Budaszentlőrinc pálos monostorát, majd Károly király, János óvári ispán…

Németország, Füssen (2022), SzG3

A város a Lech folyó völgyébe települt, határos Ausztriával (ezért kellett Linderhofból Ausztrián keresztül jönni, mert rövidebb). Igazából nem ezt a helyet akartam megnézni hanem Neuschwanstein-t, de mint azt írtam korábban, az arra szánt időt egy klassz kis dugóban töltöttem. Így maradt Füssen, de utólag azt kell mondanom, hogy nem bántam meg, mivel rengeteg látnivaló van itt…

Svájc, Wettingen, kolostor (2022), SzG

Ide olyan szempontból véletlenül kerültem, hogy a Zürich környéki nagy dugókból a szállásom felé menekülve lejöttem az autópályákról és ez a kolostor éppen útba esett. Igazából nem egy nagy szám, de pihenés képen jót lehet sétálni itt. Ha jól olvastam, akkor ez az épület együttes jelenleg a kanton kezelésében van. A szerzeteseket 1841-ben elzavarták…

Németország, Seeon - Seebruck, Kloster Seeon (2022), SzG3

Na ez volt az a hely (bár egy távlati listán szerepelt), ahová tényleg véletlenül kerültem. Ahogy elhagytam Münchent a 8-as autópályán, egy akkora dugóba futottam bele, amekkorát még itt sem láttam (Prien felé igyekeztem, hogy megnézzem a Herrenchiemsee-t). Kb 3 óra alatt jutottam el a következő kijárathoz, itt próbáltam lejutni az autópályáról. Miután…
Oszd meg ezt az oldalt: Kolostor