»Utazás»Természet

Természet

Finnország, Közép- és Észak-Finnország tájai

Ezek a képek Savonlinna és a norvég határ közti ezervalahányszáz kilométeres szakaszon készültek. Gondoltam bemutatok pár képet a finn tájakról, elvégre nem gyakran vetődik arra magyar ember. Tényleg gyönyörű az ezer tó vidéke, még ha a képeken ez nem is jön mindig át eléggé. Itt már ritkán találhatók nagyobb városok, a sarkkörön túl pedig már talán 20…

Magyarország, Somoskő vára (Hrad Šomoška), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég Somoskő várát látogattuk meg, most ezt mutatom be. Nem a magyar oldalról mentünk fel, hanem átmentünk Szlovákiába, itt nemsokkal a határ után kell jobbra fordulni az első faluban, majd erről az útról is jobbra kell fordulni a falu végénél. Ez egy egynyomú, de viszonylag jó aszfaltos út, ezen kell kb. 3 km-t menni, ekkor egy kis parkolóba jutunk…

Csehország, Malá Morávka, Praděd, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az idei cseh túránkat alapvető célja a Jeseník hegység (csehül: Jeseníky) és annak környezete volt. Jeseník egyébként egy város is, annak a Lázné (fürdő) része a Priessnitz féle gyógyfürdő hely. Ennyit a környék beazonosításáról. Ezen a részen egyébként korábban még egyáltalán nem voltam, viszont a látottak alapján kijelenthető, ez roppant sajnálatos…

Csehország, Cseh Svájc Nemzeti Park, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ha Szász Svájc ismertségét 100-nak vesszük, akkor Cseh Svájc ismertsége Mo-n valahol a 0 és az 5 között van. Én még olyan emberrel nem találkoztam, aki még legalább hallott volna róla. Ez persze a cseheket nem nagyon zavarja, mivel a többi helyhez hasonlóan nem nagyon reklámozzák, mégis tele vannak csehekkel (itt van működő és széles középosztály)…

Magyarország, Fenyőfői Ősfenyves TT

A védett terület nagysága: 449 hektár, ebből szigorúan védett 322 hektár. Elhelyezkedés: A védett terület Fenyőfő falutól északra, Bakonyszentlászló irányában található. Kezelő: Balaton-felvidéki Nemzeti Park Igazgatósága. A fenyőfői homokvidék átmenetet képez a Bakony hegyei és a Sokoró-vidéke, a melegebb kisalföldi tájak között: délre az Észak-Bakony…

Svájc, Jungfrau Region, Grindelwald, First - Grosse Scheidegg túraútvonal, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ma egy olyan helyet mutatok be, amiért igazából ide jöttünk. Azok, akik ebbe a régióba jönnek, zömük egy-két napra jön, általában felrohannak a Jungfraujoch-ra (Top of Europe), esetleg megnéznek még egy helyet és rohannak tovább. Mi azért jöttünk ide 8 napra, hogy a részletekkel is törődhessünk. A részletek közül az egyik, hogy kirándulhassunk kb…

Csehország, Adršpach-i sziklák, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az Adršpach-i sziklaváros egy természeti csoda (és ilyenből itt van rengeteg). Homokkő sziklák olyan tömege, hogy ha valaki nem nézte meg személyesen, akkor ezt el sem tudja képzelni. A szépségéről nem is beszélek. Az egészben az a szép, hogy a nagy része akár kerekes kocsival is bejárható! A bejárattól a sziklatóig gyakorlatilag…

Magyarország, Bakonynána, Római fürdő

A Bakony hegység egyik leglátványosabb kirándulóhelye a Gaja-patak Bakonynána és Jásd közötti szakaszán található, Római fürdőként ismert szurdokvölgye. A mészkőfelszínbe vágódott áttörés legszűkebb pontján zúgók és kisebb vízesések sorozata alakult ki, amely hazánk egyik legvadregényesebb vidékét hozta létre. A Római fürdő a jelzett kék turistaúton…

Szlovákia, Dunajeci tutajozás, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most azt szeretném bemutatni, hogy nem túl messzire is milyen szép helyek találhatóak. Több alkalommal voltunk már itt és soha sem csalódtunk a tájban. A Dunajec ezen a helyen határfolyó Szlovákia és Lengyelország között (anno magyar lengyel határ volt). Mind a két ország indít tutajokat, a lengyel kb. 14 km hosszan, a szlovák kb…

Magyarország, Vác, Ártéri tanösvény, SzG3

Sajnos most találkoztam egy olyan dologgal, ami alátámasztja az eddigi tapasztalataimat. Mo-n általában az a szokás, hogy valamit megépítenek (jó pénzért), majd onnantól semmi karbantartás, lerohad az egész. Sajnos itt is ez történik. Mindenki a saját felelősségére mehet be, mivel a járószint olyan rossz állapotban van. Talán soha nem nyúltak hozzá…

Finnország, Kotka, Sapokka-park

Tallinn után áthajóztunk a Finn-öblön, majd Helsinkiben kötöttünk ki. Itt nem találtunk semmi érdekeset, de lehet, hogy csak mi voltunk bénák.:( Ezután keletre vettük az irányt, és Kotkáig meg sem álltunk. Ez egy 50.000 körüli város, amely ma elsősorban fafeldolgozásból, és annak exportjából él. A város csak azért volt érdekes, mert a központjában találtunk egy gyönyörű kis parkot…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 33 - Rád

A 7-es főútról, Balatonlelléről lekanyarodva lehet odajutni, Rádpusztára beérve az utca végén jobbra. Gyönyörű környezetben és kilátással, gyönyörű rom. A templom eredetileg egy lapos, jól kiégetett vörös színű téglából falazott félköríves szentélyből és egy ennél alig szélesebb hossznégyszögű hajóból állt. A kis templom falainak alapozása különleges, kb…

Magyarország, Gárdony

A befagyott Velencei-tó is gyönyörű. Átutazóban itt is lelátogattam a partra. Gárdony története: Gárdony és a szomszédos Agárd területén már a bronzkortól kezdve találni leleteket, azonban komolyabb település – eltekintve az országos jelentőségű dinnyési vaskori leletek által feltételezettől – nem volt a környéken, mivel a külvilág felé csak délről…

Magyarország, Jabapuszta

Múlt hét pénteken, kerékpárral érkeztem Ságvárra, majd onnan Jabapusztára és tovább. A táj Ságvár és Jabapuszta között rendkívül szép, csakhát a nagy részén földút vezet, de nem túl rossz minőségű. (Tán nem is baj, hogy földút). Szerintem kevesen fordulnak meg ezen a vidéken, eléggé természetes a táj. Az idei kerékpártúrám részét képezi.

Magyarország, Siófok - kikötő, móló, Aranypart

A téli Balaton látványa miatt ejtettem útba, nagyon szép volt.

Magyarország, Felsőcikolapuszta (Líviai tavak)

Többször voltam erre, bringával. Valamikor horgász tavak voltak, ma nem tudom milyen horgászat szempontjából, de a táj gyönyörű, hatalmas a nyugalom. Aki szereti a nyugalmat, tökéletes kirándulóhely. Elnyúlni a fűben, hallgatni a táj csendjét... https://www.youtube.com/watch?v CkIIOn08SFo További túra - és egyéb videóért iratkozz fel YOUTUBE csatornámra: https://www…

Magyarország, KÁNYAVÁRI SZIGET - Kis-Balaton

2006. 08. 13. Fenékpuszta után ide érkezett kerékpártúrám. A Balatonfelvidéki Nemzeti Park területe, szigorúan védett. A Kis-Balatonnak ez a része engedély nélkül is látogatható. Valamikor elkezdték lecsapolni, ma viszont már a helyreállítási munkák folynak. Talán jól is sikerül. Nagyon szép, inkább gyönyörű táj Magyarországon. Érdemes idelátogatni…

Magyarország, Tisza-tavi tanösvény

Gyönyörű vízitúra a nádasokban. Csónakkal átvisznek, majd gyalogtúra a kiépített stégeken. Csodálatos. A Vízi Sétány Poroszló mellett a tó belső területén a partvonaltól mintegy 500m-re található. A viz fölött cölöpökre épített 1500m hosszú pallóúton kényelmes sétával fedezhetők fel a Tisza-tó természeti értékei. A Vízi Sétány természeti értékeinek…

Lengyelország, Kudowa-Zdrój, Błędne Skały, SzG3

Ez volt az egyik elsődleges úti célunk, ami miatt Lengyelországba jöttünk. A homokkő képződmények egyébként egészen a cseh-német határtól (Szász-Svájc - Cseh Svájc) egészen eddig terjed, kisebb megszakításokkal. Ezen a részen is vannak olyan szabadon látogatható helyek, ahol akár egy hetet is el lehet tölteni anélkül, hogy ugyanazt még egyszer megnéztük volna (pld…

Magyarország, Dabas-Sári, Szent Jakab sétány, SzG3

Már régebb óta bökte a csőrömet ez a hely, mivel egy hosszú fa járdát jelzett a térkép (ami izgalmas terepre is utalhatna) és nemrég rászántuk magunkat az unokámmal, hogy elmegyünk ide. Kifogtunk egy szép napot és a GPS-el simán ide találtunk. Persze akadt egy-két probléma. Miért kell mindent valami szentről elnevezni, egy ilyen sétánynak mi köze van…
Oszd meg ezt az oldalt: Természet