»Utazás»Erdő

Erdő

Magyarország, Tata, Fényes forrás tanösvény, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre egy hely (Mo-n), amely esetben bátran kijelenthetem, ezt mindenkinek látnia kell. Most hétvégén a hónom alá csaptam Lilit és a lányommal hármasban elmentünk ide. A légi képek alapján nem igazán tudtam, hogy mit is fogunk kapni, de reménykedtem és nem csalódtam. El kell menni a strandig és ott letenni a kocsit. A strand bejáratánál balra kell elmenni, kb…

Magyarország, Felsőmarác, Himfai parkerdő és tó, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy kis magyar téma. Szerencsére ezen a környéken több mesterséges tavat is kialakítottak (mint pld. a Hársas tó lásd OTT). Ezek közül az egyik a Himfai tó. A terület könnyen megközelíthető, a 8-as útról Csákánydoroszlónál kell letérni, majd áthajtva a Rába hídon a második kereszteződésnél Felsőmarác felé menni. Itt erősen…

Ausztria, Schwarzmannshofen gem. Bad Blumau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem tudom, hogy amióta a beszámolómat megírtam Bad Blumauról (a Hundertwasser által tervezett fürdő és szabadidő komplexumról) járt-e valaki arra felé? Eddig erről ( szokatlan módon ) semmiféle visszajelzést nem kaptam. Most találtam egy ehhez a helyhez szorosan csatlakozó jó kirándulási lehetőséget. Ausztriában - mivel teljesen…

Magyarország, Szentgotthárd, Máriaújfalu, Hársas tó, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezen a héten megkezdődtek a kivitelezési munkák Szentgotthárdon, így alkalmam adódott, hogy (szigorúan munkaidőn túl) körbenézzek a környéken. Elég érdekes helyekre bukkantam, ezeket kezdem el bemutatni. Rögtön itt van a Hársas tó. Ez kb. 3 km-re van Szentgotthárdtól. Máriaújfalu úgy került bekebelezésre, hogy még anno a várossá…

Magyarország, Dobogókő 2, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A felhők fölött mindig kék az ég. Ezt kellett bebizonyítanom az unokámnak az utóbbi több hetes ködös időjárásban. Először én és a feleségem mentünk fel Dobogókőre (összekötve egy jó kis párkányi bevásárlással - a szlovákok is jól elhúztak mellettünk - jelen esetben az élelmiszerek minőségével is (többek között)), majd másnap már az unokámmal jöttünk fel…

Lengyelország, Tátra Nemzeti Park, Dolina Chochołowska, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most végre belecsapunk abba, amiért a lengyel Tátrába jöttünk! Ezek a Tátrába benyúló völgyek, amelyekről immár kijelenthetem, hogy sokkal korábban meg kellet volna csinálni ezeket a túrákat. De végül is összejött a dolog, nem kell mindig az Alpokba menni (nem kell, de nagyon jó az is). Egymás után Ny-ról K-felé mutatom be…

Ausztria, Magyar - Osztrák - Szlovén hármashatár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy olyan helyen voltam, amellyel kapcsolatban némileg zavarban vagyok, hogy melyik országba is helyezzem, mert a végcél végül is három ország területén található. Azért döntöttem az osztrák beszámolókhoz való csapódást, mert onnan mentem fel. Ennek persze gyakorlatias okai is voltak, innen volt a legrövidebb a megközelíthetőség (beleértve az autóutat is)…

Csehország, Sněžka, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ilyenkor van bajban az ember, hogy mit írjon, ez a hely ugyanis pont Csehország és Lengyelország határán van (fele itt, fele ott). A hegy az Óriás hegység legmagasabb pontja, egyben Csehország legmagasabb pontja is, 1602 m. Érdekesség, hogy 1945-ig Németországhoz tartozott ez a hegy, csak ahogy a német határ nyugat felé tolódott…

Magyarország, DOBA, Somló vára

A vár keletkezésének ideje ismeretlen, de feltehetőleg a tatárjárás, tehát 1241-42. után épült mint királyi vár. Királyi vár 1370-ben is, amikor Ákos bán a várnagya, és a mai Szent Márton-kút melletti Szentmártont - a vásárhelyi apácakolostor védelme címén - Somló várához csatolta. 1386-89-ben ismét visszakerült a királyné birtokába Zámbó Mihálytól, akinél zálogban volt…

Magyarország, BAKONYBÉL - Bakonyújvár rom

Bakonybéltõl északra kb. 3 km-re a Gerence völgy felett, a Tönkölös-hegy egyik kiugró nyúlványán, 432 m magasan találjuk az elpusztult vár csekély maradványait. Odvaskõ és Bakonybél között (Bakonybéltõl északra kb. 3 km.-re) a 'Gerencepuszta' buszmegállótól kell indulni a vár felé. Kb. 40 perc, az elején könnyű, utolsó harmadában megerőltető túrával…

Csehország, Adršpach-i sziklák, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az Adršpach-i sziklaváros egy természeti csoda (és ilyenből itt van rengeteg). Homokkő sziklák olyan tömege, hogy ha valaki nem nézte meg személyesen, akkor ezt el sem tudja képzelni. A szépségéről nem is beszélek. Az egészben az a szép, hogy a nagy része akár kerekes kocsival is bejárható! A bejárattól a sziklatóig gyakorlatilag…

Magyarország, A gödöllői Arborétum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amikor a Szent István Egyetem Botanikus kertjét véletlenül megtaláltuk, igazából ezt kerestük (itt most szerencsés volt a félreértés). Annyira biztos voltam benne, hogy a vasút túloldala a keresett hely, hogy egyszerűen nem néztem meg az interneten. Maga az a tény is megzavart, hogy ott volt egy botanikus kert, még ha egy kicsit…

Magyarország, Hollókő, Vár

Az erre járóknak érdemes Hollókőn, illetve a Hollókői várban és környékén egy kis kitérőt, sétát tenni. A vár, körülötte a táj, a panoráma gyönyörű. A vár rövid története: Hollókő várának legkorábbi részét, az öregtornyot, az itt birtokos Kacsics nemzetség építette a XIII. század végén, de ennek pontos idejét nem ismerjük. E nemzetség Illés ágából származó I…

Magyarország, LOVAS, Őskori vörös festékbánya

A környéken jelenleg - hébe-hóba megfordulok. A környező erdőkben, völgyekben gyönyörű túrák tehetők a zöld és sárga turistautakon. Felsőörs felől a zöld, Lovas felől a piros majd sárga túrán megközelíthető. Érdemes bejárni a Malom-völgy zöld vagy a Király-kúti völgy sárga túraútvonalából. Lovas közelében találták meg az emberiség történelmének eddig ismert egyik legrégebbi bányáját…

Magyarország, REZI - Rezi-vár

2006. 08. 13. Kerékpártúrám alkalmával, Keszthely felől érkeztünk Rezi-be, majd fel a Rezi-várba. Igaz, csak a vár romjai vannak meg, de a Keszthelyi-hegységben, a csúcson lévő várból gyönyörű kilátás nyílik a környező hegyekre, völgyekre. Innen lefele már egy kissé bonyolultabb, nehézkesebb útunk volt, túristautakon, csapásokon haladtunk keresztül…

Magyarország, Tardos, a Malomvölgyi tó, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég Tardos környékén jártam és nem hagytam ki a Malomvölgyi tavat és környékét, ide már régebb óta el szerettem volna jönni. Azt kell mondani, hogy nagyon szép a környék, az erdők hatalmas területet borítanak be és igen szép, egészséges benyomást keltenek. A tó Tardostól északra található a Bikol patak völgyében, a Süttő felé menő út mellett…

Magyarország, Gödöllő, az Arborétum 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint azt korábban írtam, a néhány napos jó időt kihasználva átugrottunk ide is egy jót sétálni (meg tobozokat gyűjteni, mivel a feleségem karácsony előtt magunknak és ajándékozási célból szokott adventi koszorúkat készíteni, ehhez meg jól jön egy kis tobozellátmány). Természetesen jött az unokám is, aki kifejezetten szereti az ilyen gyűjtögető akciókat…

Magyarország, BUDAPEST - Ady liget / Remeteszőlős

A hetemet töltöttem itt. A hegyek gyönyörűek, a kilátás gyönyörű. Nagyon kellemes séta tehető a Remeteszőlős - Ördög árokban, és a turistautakon. A Hosszú-Erdő-hegy délkeleti lankás lejtőjén helyezkedik el, a Hűvösvölgytől északnyugatra. Határa a Rézsű utca 82. szám alatti telek északnyugati oldalától a Rézsű utca – Nagykovácsi út – Feketefej utca…

Magyarország, Gemenci erdő (Sió árvízkapu - Sió torkolat közötti, kb. 1 km-es sáv)

A Sió-árvízkaputól indulva végig a Sió parton, majd a Sió torkolattól egy szakaszon a Duna-parton, az erdőn át egy kis gátig, innen vissza az aszfaltos gátig majd az árvízkapuhoz. Csak egy kis kör, de a vidék önmagáért beszél. Csodálatos.

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 4 - Dabos, Dobos falu

Nyirád felől a romváros mellett elhaladva viszonylag jól járható úton el lehet érni a templomromot. A templomrommal szemben, a hegyoldalban látható a Hertelendi kastélyrom. Mindkettőt meglátogattuk és körbejártuk. A történetük valamelyest összefügg... Nem könnyű megtalálni a Déli-Bakony rengetegében, a Sáska, Nyirád, Szőc és Taliándörögd közötti,…
Oszd meg ezt az oldalt: Erdő