Folyó

Szlovákia

Tutajozás a Dunajecen - II., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Miután az idő nagyon jó volt (kissé borult és kb. 28-30 fok az itthoni 40 helyett), úgy döntöttünk, hogy ekkor megyünk tutajozni a Dunajecre az út alatt, egyébként végig sütötte volna a fejünket a nap (ami azért kellemetlen, még ha sapkát is visel az ember). Az indulási helyet könnyen megtaláltuk, a Vörös torony kolostor mellett van az egyik kiinduló hely…

Ausztria

Braunau am Inn, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre el tudom kezdeni a beszámolók megírását! Most a német - osztrák határra megyünk el. Ezen a részen az Inn folyó a határ (Passaunál ömlik a Dunába, jóval nagyobb a vízhozama, mint a Dunáé ugyanott). A történetéről csak annyit, hogy az elhelyezkedéséből adódóan folyamatosan hol oda (Bajorország), hol ide (Ausztria) tartozott…

Ausztria

St. Johann bei Herberstein, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Itt egy példa arra, hogy egy kis odafigyeléssel egy ipari létesítmény is turisztikai célponttá változtatható. A vízi erőmű ugyanazon a Feistritz folyón helyezkedik el, amelyik táplálja a Stubenberger tavat, majd belép a Herberstein birtokra (itt található az állatkert és a kastély), ahol szurdok formájában tör át a hegyek között…

Bad Tölz, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Németország tele van Bad-okkal és nem véletlenül. Szinte mindenhol lehet valami olyan vizet találni, ami jó valamire (vagy valami ellen). Ezek közül az egyik a dél bajor Bad Tölz, amely kiemelkedik a régi városmag szépségével. Maga a város - melyet az Isar folyó oszt ketté (München folyója is!) - tényleg két részből áll. Az óvárosi rész önmagában egy nagy szám…
Eötvös Károly balatoni utazásai23% kedvezmény!4390 Ft helyett: 3380 Ft

Magyarország

ZALA TORKOLAT, Somogyi oldal

Idén az első jelentősebb kirándulásunk. Az érintetlen balatoni táj volt a cél. Itt a tópart még természetes, ami ma már igen ritka. Azért 100%-ban nem mondanám érintetlennek, mert látszik, hogy a tótól feljebb, a múltban kissé meg volt piszkálva, de már visszaszorítja a természet. A Zala befolyásának környéke igazi túra, már aki szereti a vadont. Nádas, mocsaras, nyáron szúnyogos…

Szolnok, SzG3

Szolnok nem igazán turisztikai célpont (legalábbis szerintem, bár amióta átadták a Rep-tár-at, ugrásszerűen megnőtt a népszerűsége, erről majd később). Ide elsősorban azért jöttem, hogy megnézzem a Rózsakertet, mivel a feleségem kedvenc virága, de azért fölöslegesen nem akartam vele idejönni. Most kivételesen vonattal érkeztem (mivel örök bérletem van mindenhová, így ingyen volt)…

Szlovénia

Ptuj, az óváros, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ha valamiért, hát akkor Ptujért érdemes erre a környékre ellátogatni! Célszerű a Dráva déli oldala felől megközelíteni a várost, mert akkor kapjuk a legjobb látképet a városról (ez tényleg képeslapra illik). Ha itt letettük autónkat, akkor kényelmesen át tudunk gyalogolni a túlpartra a gyalogos (kerékpáros) hídon, miközben a város panorámájában gyönyörködünk…

Dachau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! München mellett található Dachau (észak nyugatra). Miután meglátogattam az ide nem messze található Oberschleißheim-i palota komplexumot, az egyik ismerősöm jó véleménye alapján elugrottam Dachauba is. Itt nem a koncentrációs tábort néztem meg, hanem a belvárost, ott is a Kastély-hegyet, ill. az alatta elterülő folyókkal szabdalt városrészt…

Wasserburg am Inn, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Wasserburg nem a különleges látnivalókról híres, hanem maga a város egy különleges látnivaló. Az Inn folyó egy olyan kanyarulatában helyezkedik el, amely szinte teljesen közrefogja az óvárost. Legjobb, ha a Brucktor-on keresztül közelítjük meg a várost. Áthaladva az Inn-hídon és a kapu alatt, kb 50 m után jobbra fordulva eljutunk…

Kassel, a Fulda partján, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Lassan végére érünk a kasseli beszámolóknak. A végén még sétáljunk végig a Fulda partján. Budapesttel kapcsolatban mindig is az egyik hiányérzetem az volt, hogy hiába folyik a Duna keresztül a városon, nem igazán lehet hozzáférni, ahol meg igen, ott beton és kő van, vagy gát, mint a III. kerületben. Ahogy tőlünk nyugatabbra…
Athén23% kedvezmény!1990 Ft helyett: 1532 Ft

Burghausen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most elérkeztünk egy olyan helyre, amit nem lehet néhány mondattal elintézni. Ez Burghausen és a vára. Azzal a rekorddal büszkélkedhetnek, hogy a vár össz hossza 1051 m, ami Európában rekord. Az persze érdekes, hogy egy várat a hossza alapján minősítenek, de itt ez is közrejátszik, mivel rendkívül látványos az elhelyezkedése…

Hann. Münden, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy több szempontból is érdekes helyre látogatunk el (azon túl, hogy tényleg egy szép hely). Az első érdekesség a neve. Már az is szokatlan, hogy egy névvel ennyit variáltak. Az eredeti neve egyszerűen Münden volt, de ezt többször összetévesztették a szintén a Weser folyó mentén található Mindennel. Az ide küldött postai…

Freising, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég megint Németországban voltam, Münchenben, és ebben a kisvárosban szálltunk meg (Münchenben éppen valamilyen vásár volt, így ott szállást találni lehetetlen volt). Freising egy szép német (bajor) kisváros, erről nem írok sokat, meg kell nézni, ha valaki erre jár (Münchentől kb 40 km északra, az Isar mentén - ami München folyója is egyben)…

Lengyelország

Tátra Nemzeti Park, Dolina Koscieliska, SzG3

Folytatva a völgyekben történő túrázásokat, a második és egyben a legszebb völgy a Dolina Kościeliska. Itt is le kell róni a szokásos 20 PLZ parkolási és a 4 PLZ/fő belépti díjat. Mi itt már a legelejétől gyalog mentünk, itt nincs gyengébb rész. Aki akar, az persze beülhet egy gorál lovaskocsiba és fölmehet úgy a völgy közepéig. Néhány perces gyaloglás…

Essen/Kettwig, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Legutóbb jó messze eljutottam Németországban, sikerült megszagolnom egy kis Ruhr vidéket. Remélem mindenki emlékszik még a földrajz tanulmányaira, a Ruhr vidék Németország nehézipari központja (jól meg is kapta a II. világháborúban). Város város hátán, de azért most már nincs az a füst, ami régen volt. Kialakulása roppant egyszerű…
Oszd meg ezt az oldalt: Folyó