»Utazás»Hajó

Hajó

Magyarország, Budapest, a Lajta (Leitha) Monitor Múzeumhajó a Parlament előtt, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Idén ismét kikötött a Lajta Múzeumhajó a Parlament előtt. Ma délelőtt 9-kor volt az átadása, elég nagy készülődés volt mindenfelé, sok készenléti rendőrrel, katonával. A Dunán is katonai hajók cirkáltak. Sajnos pont 9-kor nem tudtam ott lenni, így a ceremóniát nem láthattam. Remélem a későbbiekben a belsejét is meg tudom tekinteni…

Magyarország, Tihany, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Legalább 100 éve nem voltam Tihanyban, tegnap hivatalos úton erre jártam és útba ejtettem, hogy legalább egy részét meg tudjam tekinteni. Szerencsére a nyári nyüzsgésnek semmi jele nem volt (és parkolási díjat sem kellett fizetni), így nyugodtan lehetett nézelődni. Először a bencés apátsághoz mentem fel, innen nagyon szép kilátás van a Balaton felé…

Szerbia, Palics (Палић, Palić), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szabadkáról Szeged felé visszamenve gondoltam megnézem a korábban nagy hírű Palicsot. Sajnos ugyanazt tapasztaltam, mint Szabadkán, van néhány szép új épület, de a zöme sajnos romlik. A tóparti sétányt éppen viakolorozták, de nem biztos, hogy pont erre kellene költeni. Újságokban olvastam, hogy állítólag a tó vízminősége is…

Horvátország, Split

Split jó nagyra nőtt kikötő- és iparváros. Bármerről a városba érve fél-egy órás is lehet az út a centrumig, lámpás nagy kereszteződések hátráltatják a turistát. Aztán a kikötőbe érve már igazi mediterrán hangulat fogadja az érkezőt. Sétányok, pálmafák, a kikötőben hatalmas hajók, hullámzó tömeg, presszók, fagylaltozók teremtik a hangulatot. A fő látnivaló…

Görögország, K!SS* Hajókirándulás Korfun

Ezen a napon már 8:30-kor megreggeliztünk kivételesen közösen, mert hajókirándulás volt a programon. „Homer kisebb halászhajója már várt ránk a kijáratnál a folyón ringatózva. Huszonöten voltunk a kapitánnyal és feleségével együtt, akik aztán egész úton Ouso+lemon-al, savanyú fehérborral és iható vörösborral kínálgattak bennünket. Húsz Eurót fizettünk fejenként…

Magyarország, A gödi Duna-part, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez most csak egy kis szösszenet - életkép lesz (talán). Gödön található a Huzella kert nevű hely, amelyről kiderült, hogy a budapesti Füvészkert filiáléja. Nemrég erre jártam és megpróbáltam bejutni. A kapu zárva volt és csak egy telefonszám volt megadva, hogy ott kell érdeklődni a látogatás után (ezt mondjuk tudtam, de a remény…

Spanyolország, Kanári sziget, Tenerife, Playa de las Americas, Freebird One Katamarán hajóút

A buszmegállóban simán felvett bennünket a kirándulóbusz (anélkül, hogy elé vetettük volna magunkat-igaz kicsit futhattunk utána!), amivel a ködös Puerto de la Cruz-ból a napos déli partra utaztunk. Csodálkozásom akkor hágott a tetejére, mikor egyórás út után a mólón várva délelőtt tízkor majdnem lepörkölte a nap a hajat a fejem tetejéről. Micsoda éghajlati…

Magyarország, Balatonlelle-Badacsony, hajó+bortúra

Hát ez nem lesz valami hosszú beszámoló, mivel Balatonlelle vonatkozásában már korábban (is) születtek kitűnő bejegyzések, a bortúra részletei pedig nem nyilvánosak, mivel az ALKOHOL KÁROS AZ EGÉSZSÉGRE.

India, Periyar Wildlife

1 órát hajókázni a Pariyar tavacskán igazán kellemes kikapcsolódás. Még akkor is, ha a vadon élő állatok nem mutatják meg magukat éppen, mert alszanak, vagy csak szégyenlősek kicsit :) A majmocskák viszont nem azok, sőt vigyázz a táskádra, szemüvegedre, sapkádra, mert könnyen magukkal viszik :)

India, Alleppey

Ha Kerala államban jársz, ne hagyd ki semmiképpen sem a Backwater-t, vagyis a hajókázást a houseboat élményt. Csak feküdni a nyugágyban és nézni a körülötted elúszó partot, ahol emberek élnek a vízben, vízből, víz mellett...

Németország, Schönau am Königssee, SzG3

4. nap 2. helyszín: A túra 4. napja augusztus 1-re esett, ami nem volt azért teljesen véletlen (mármint hogy mit terveztem erre a napra). Minden nyári nyaralást úgy időzítünk, hogy augusztus elseje kb. a közepére essen, mivel akkor van a házassági évfordulónk. Az idei volt a 39. Így nem véletlen, hogy berchtesgadeni sóbánya (Salzbergwerk) és a Königssee erre a napra esett…
Oszd meg ezt az oldalt: Hajó