»Utazás»Somogy megye

Somogy megye

Magyarország, Somogyvár, Nemzeti Emlékhely, a Bencés apátság romjai, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Somogyvár kb. 20 km-re van Fonyódtól délre, itt található a bencés apátság romja, amelynek bemutatására létrehozták ezt a látványosságot. Már most mondom, késő ősztől kora tavaszig zárva van (ami engem azért nem állított meg, végigmentem a kerítés mentén és az a kilátó toronynál véget ért, így egy kicsit be tudtam menni). Az…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 11 - Hetye falu

Egy 1265-ös oklevél tanúsága szerint az Árpád-korban a falu mai közigazgatási területén öt kis település létezett. Ezek egyike volt Hetye. A település 1082 körüli időre, késő Árpád korra kelteződik, szabad nemesi birtokként, ahol ma is látható az Árpád-kori templom tornyának maradványa. Az évszázadok során több nemzetség és földesúri család birtokolta…

Magyarország, Somogyvár, Széchenyi kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Somogyvár másik nevezetessége (a Bencés apátság romjain túl) a Széchenyi kastély lehetne, ha.... Ha már megint nem szólt volna bele a történelem a dolgokba. De beleszólt és most a kastélyban óvoda, iskola, nevelőotthon, meg számtalan más található. Pedig igen jó alap lehetett volna a Széchenyi család gyűjteménye egy szép, látogatható…

Magyarország, Balatonlelle

Balatonlelle város Somogy megyében, a Fonyódi járásban. A Balaton déli partján, Siófoktól nyugatra, Budapesttől 136 km távolságra fekszik. A terület 1211-ben került a tihanyi apátság tulajdonába és az első írásos említése 1229-ből származik, Lela néven. 1550-ben jutott török kézre a település, az ezt követő időszakban alaposan megcsappant a lakosság…

Magyarország, Fonyód

A Balaton déli partján, a Nagy-berek mellett fekszik. A Sipos-hegyről és a Vár-hegyről gyönyörű panoráma nyílik. Évente több százezer ember hajózik át innen a túlsó partra. A kikötő bejáratánál kezdődik a Balatonban élő több mint 40 halfajtára vadászó horgászok szigete. Közel esik Fonyód–Alsóbélatelephez. A Balatonból kiemelkedő vulkanikus eredetű hegyeit már az őskori népek lakták…

Magyarország, SOMOGYVÁR, Történelmi emlékhely, Bencés Apátság romjai

Visszatértünk Somogyvárhoz, régebben voltunk itt, de akkor fényképezni nem sikerült. A táj gyönyörű. Sajnos a romok csak alapjaiban maradtak meg az utókornak, de így is jelentős, látványos. Az apátság mellett jó ötlet a kilátótorony, melyből tiszta időben gyönyörű lehet a kilátás a környékre. Mi viszonylag párás időben voltunk, de így is szép. Rövid…

Magyarország, KEREKI - Fejérkő vára

Még tavaly, szeptember 01-én voltunk itt. Szántód Kőröshegy felől Kerekire beérve, jobbra egy kis úton (Dózsa György út) kell elmenni, a falu végén van egy kis parkoló. Innen gyalog lehet felmenni. A táj gyönyörű, ahol mi felmentünk, nagyon meredek, a várhoz közelítve egyre meredekebb. Vizes időben nem érdemes ezt az utat választani, hanem a hegyet megkerülve, lankásabban felfele…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 38 - Csopak

Somogyvámos határában, a mai Ihász-dűlőnek nevezett részen áll a Puszta-torony nevű épület, amely romos állapotában is egyedi és gyönyörű. Helyén egy kisebb, félköríves szentélyű kápolna állt, amely a XII. században épülhetett. Döngölt agyagba fektetett, keskeny, lapos téglákból készült, jól megkülönböztethető jegyekkel a második építési korszak falrakásától…

Magyarország, Gyugy

Az ősi település a Balatontól nem messze fekszik, Lengyeltótitól 3 km-re. A tatárjárás előtt a falu birtokosa Izsép volt a Bő nemzetségből, aki idős kora ellenére 10 fős lovascsapatával részt vett a muhi csatában is és ott életét áldozta a hazáért. Fia vezetésével a maradék csapat a király menekülését biztosította. Izsép címerállata, a medve, ma is…

Magyarország, Balatonlelle

Ezt azért tettem fel, hogy aki szereti a Balatont, adjak hozzá egy kis hangulatot. 7 éve nem láttam őt de a szerelem múlhatatlan. Legalább 30 éve nem ültünk vonaton és a vonat ablakból a domb tetejéről viszontlátni csodás érzés volt. Már maga a vonatozás is egy kellemes csalódás volt. A Hotel Napfényben nyaraltunk, ami nem volt egy luxus, de nekünk megfelelt…

Magyarország, Jabapuszta

Múlt hét pénteken, kerékpárral érkeztem Ságvárra, majd onnan Jabapusztára és tovább. A táj Ságvár és Jabapuszta között rendkívül szép, csakhát a nagy részén földút vezet, de nem túl rossz minőségű. (Tán nem is baj, hogy földút). Szerintem kevesen fordulnak meg ezen a vidéken, eléggé természetes a táj. Az idei kerékpártúrám részét képezi.

Magyarország, Siófok - kikötő, móló, Aranypart

A téli Balaton látványa miatt ejtettem útba, nagyon szép volt.

Magyarország, Szántódpuszta

Zamárdi és Szántód között található eldugott hely. Skanzenszerű. Lovaglás és egyébb látnivalók.

Magyarország, Balatonszántódról futás Siófokra

Szántódra érve beestem a kocsiba, aztán átmentünk Siófokra az Aranypart kempingbe. Gyorsan bejelentkeztünk és összedobtuk a sátrat, hogy minél előbb fürödhessünk, csak közben elkezdett fújni a szél és hűvös is lett, de azért megmártóztunk pár percet, ha már szétizzadtam magam előtte a futás alatt.. Négy körül ebédeltünk hideget a sátornál, aztán visszamentünk…

Magyarország, Siófokról futás a kempingbe

Reggel hétkor visszamentünk kocsival Siófokra, mert egy kis szakasz még kimaradt onnan, ahol tegnap este befejeztem meg a kemping közt, úgyhogy onnan futottam vissza a kempingbe, ahol várt a hideg inni meg a reggeli, amit szerzett közben a Peti. Beugrottam még egyet a vízbe, aztán cuccoltunk össze és futottam tovább Balatonvilágos felé.

Magyarország, Fonyódról futás a kempingbe

Strandolás után bementünk Fonyódra ebédelni, aztán én visszafutottam a kempingbe. Tűző nap, forróság, de legalább csak 4 km volt. A legszebb szakasz volt, szinte végig közvetlen a Balaton parton futottam. Peti meg addig strandolt, úgyhogy szedtem is a lábam, hogy minél gyorsabban visszaérjek és én is így tehessek.

Magyarország, Balatonmáriafürdőről futás Fonyódra

Este bementünk Máriafürdőre kocsival, Peti kirakott én meg futhattam vissza 12 km-t a kempingbe. Az eleje még jól ment, csak a táj volt kissé unalmas, sokáig csak az volt, hogy egyik oldalt nyaralók, másikon fal, ami mögött megy a vonat. Aztán kezdtek fáradni a lábaim. És kezdtem feszegetni a tűrőkepésségem, kezdett minden idegesíteni. Leginkább…

Magyarország, Fonyódról futás Lellére

Onnan indultam Fonyódon, ahonnan tegnap ebéd után visszafutottam a kempingbe, a cél pedig a lellei szabadstrand volt. Elég jól húzott a cél, főleg az első pár kilométeren a 31 fokban, dél körül minél hamarabb ott akartam lenni már a strandon.. A vizem is percek alatt bemelegedett a tűző napon, viszont aztán teljesen beborult és sokkal elviselhetőbbé vált a helyzet…

Magyarország, Lelléről futás Balatonszemesre

A vízben szétvágta a talpamat egy kagyló, de akkor már csak 8 km volt hátra, 204 mögöttem, úgyhogy már nem tudott érdekelni semmi fájdalom, úgy voltam vele, hogy azt a kis maradékot féllábon is megcsinálom ha kell... A strandon ebédeltünk, aztán még egyet csobbantam, majd négy körül elindultam Szemesre, miután alaposan nyakon öntöttem magam egy üveg vízzel…

Magyarország, 5. nap: Balatonberényről Balatonszemesre

Pont jól esett az elmúlt napok átlag öt órás alvása után a hajnali négyig tartó üvöltő zene a kemping szomszédjából... Hajnalban 13 fokban indultam futni, de gyorsan melegedett, pedig egészen tetszett az a hőfok. Az utolsó nap már nem számíthat fájdalom vagy fáradtság, a tudat, hogy még pár kilométer és megcsináltam, vitt előre és végig ezen az ötödik napon…
Oszd meg ezt az oldalt: Somogy megye