vic

zsumol4 utazási blogjaVictoria

A főváros legmagasabb pontján áll a Citadella, gyönyörű kilátást nyújt a városra és környékére. A Katedrális, a mellette lévő 2 múzeum, az öreg börtön után lesétálunk a várból a főutcára. Nyüzsgő piac, színház és a Szt…

Edina utazási blogjaVictoria

MC BUBU utazási blogjaAquincum Polgárváros

Budapest területe, főleg a III. kerület bővelkedik római romokban. Aquincum polgárvárosa, a Katonavárosi és a Polgárvárosi Amfiteátrum valamint fürdő jelentős Aquincumi együttest alkot. Érdemes mindet végigjárni. A Gellért-hegyi oppidumból leköltöző eraviszkuszok és római telepesek alapították…

Tündüs & zo- utazási blogjaColosseum - Róma

A világ száz csodáinak egyike! Az amfiteátrum római találmány. Lényege az elliptikus alaprajzú aréna, amelyet több emelet magasságban ülőhelysorok öveztek, s ahonnan a nézők hatalmas tömege biztonságban szemlélhette…

Tündüs & zo- utazási blogjaPompeii (Pompeji)

Pompeii házainak nagy része Krisztus után 62-ben egy földrengés következtében összedőlt. De ez csak előjátéka volt annak a tragikus napnak, amikor 79-ben a Vezúv 6 méter vastag hamuréteggel borította be a várost…

JeDee utazási blogjaBordeaux

Bordeaux délnyugat-franciaországi kikötőváros a Garonne folyó mentén, Gironde megyében, Aquitánia régióban. Egyetemi város, a régió politikai, gazdasági és egyházi központja. Elsősorban boráról és konyhaművészetéről híres. (a helyiek Bordelais-nak mondják)…

szalay2 utazási blogjaSalzburg, Schloß Hellbrunn, Wasserspiele

Amint azt korábban már írtam, amikor a kastélyparkot látogattuk meg, hatalmas zsivaj, taps és nevetés hallatszott a kastély mögül. Visszaindulás előtt megállapítottuk, hogy a kastély mögött egy nagy szökőkútpark (németül Wasserspiele - vízi-játékok) található. Egyöntetűen…

szalay2 utazási blogjaAdršpach-i sziklák 2. , SzG3

Ha rangsorolni kellene az idei (2018) betervezett látnivalókat, akkor ez benne van az első háromban. Már jó régen jártunk erre (kb. 25 éve) és most kihasználtuk, hogy Nowa Rudától csak 25 km-re volt ez a hely. Így meg tudtuk mutatni az unokámnak is ezt a pompás helyet…

MC BUBU utazási blogjaEltűnt Árpád-kori falu 12 - Alag falu

A templom a középkorban Pest vármegyében található Alag falu plébániatemploma volt. A falu már a XII. században is létezett. A XII. sz. végén, XIII. században épülhetett körtemploma. Alag a török időkig önálló település volt az Árpád-kori Keszi falu keleti szomszédságában…

pandoukht utazási blogjaSan Sebastián

A mai ajánlott penzum 26-28 kilométer volt. Én mentem 36-ot. Tegnap a szállásgazda szépen elmagyarázta mit ajánl, meg nekem is voltak emlékeim Hondarribia (Fuenterrabía) szépségéről, tettem arra egy kerülőt. Mivel nem tudtam pontosan, merre kell továbbmennem, tényleg kerülő lett…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaK!SS* Graz/Zentralfriedhof

Mikor vége van a nyárnak és hűvös szelek járnak“… na ilyenkor szokott rám jönni, hogy szívesen mászkálok temetőkben. A temetők békések: ott soha senki nem kiabál, oda emlékezni és elmélkedni járnak az emberek. A temetők segítenek földolgozni a halál tudatát…

JeDee utazási blogjaAlkmaar (Nederland, Alkmaar)

Most megint egy kis „történelem” következik, a ’80-as évek eleje-közepe és csak egy kicsi XXI. század. Ennyi év távlatából persze az emlékek, élmények már megkoptak, de azért van, amire még emlékszünk. Arra mindenképpen, hogy alig felnőttként…

PK utazási blogjaBrutálfutás 8.0

Reggel indultunk Nyáregyházára a Brutálfutásra. Vagyis az első akadály-futóversenyemre, amióta rendszeresebben járok futni. Voltam már életemben pár Táltos futáson, ami szintén ilyen típusú verseny, úgyhogy némi elképzelésem azért volt, hogy mi várhat rám, de közben…

MC BUBU utazási blogjaEltűnt Árpád-kori falvu 41 - Föveny falu, avagy Gorsium és Herculia

A romok, a romterület gyönyörű. Kellemes sétát lehet tenni a romok között. Az M7-es autópályáról a Szabadbattyán, Tác, Gorsium csomópontnál délre letérve 3 km után, a temető mellett balra fordulva 1,5 km-re található Pannónia Inferior tartomány…

Tündüs & zo- utazási blogjaTevegelés Sidi Ameur-ban

Már legalábbis nekünk embereknek, a tevéknek már nem biztos, hogy olyan jó. De legalább úgymond emberközelbe kerülhetünk egy olyan állattal, amit eddigi életünk során max. az állatkertben láthattunk…

Tündüs & zo- utazási blogjaKuredu Island

Maldív-szigetek - Lhaviyani Atoll. Avagy Faadhippolhu Atoll - Kuredhoo. Kuredu-sziget. A Kuredu Island Resort, idei nyaralásunk egyik fő helyszíne, a már korábban bemutatott Hulhule-tól légvonalban 148 km-re fekszik, a Lhaviyani Atoll északi peremén…

WorldWalk utazási blogjaLouga

Varjak! Nádd má, varjak! Ez még Noakchott-ban hangzott el. Alkonyatkor figyeltünk fel a varjúcsapatokra. Úr Isten! Ilyen létszámban még otthon sincsenek, több ezren nyüzsögnek az égen, és mintha egy kicsit nagyobbak lennének, mint odahaza…

Tündüs & zo- utazási blogjaFerences templom - Sümeg

Bármely irányból közelítjük meg Sümeget, szemünkbe tűnik a várhegy tetején a festői szépségű vár, mely mintegy királyi korona ékeskedik a város felett. S a hegy tövében ott ragyog szürkésfehér színű falával, barokkos toronysisakjával a ferences templom…

MC BUBU utazási blogjaKözépkori szerzetesek 11 - Budaszentlőrinci Pálos monostor

A pálos kolostor helyén egy remete gondozásában álló királyi kápolna volt, ami az esztergomi érseknek volt alárendelve. 1290-ben ezt a kápolnát Lodomér esztergomi érsek visszahelyezi a veszprémi püspökség joghatósága alá. 1304 körül alapítja meg Lőrinc, a rend negyedik…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaKanári sziget, Tenerife, Puerto de la Cruz, Loro Park, Állatkert

Felültünk a főterén a gumikerekű kisvonatra, ami ingyen elszállított bennünket a Loro-Parkba. Ez egy papagájparknak indult, ami mára eléggé kinőtte magát csodálatos környezetet teremtve. Igaz még most is foglalkoznak a madarak tenyésztésével…

Stefi utazási blogjaVeszprém, Vörös varik etetése a veszprémi állatkertben

A vari a legnagyobb termetű lemurfaj. A vörös vari (Varecia rubra) teste javarészt rókavörös színű, hasa, farka és arca azonban fekete. A vörös varik kizárólag a Masoala-félszigeten élnek, amely Madagaszkár szigetének keleti részén található. A veszprémi állatkertben…

Tündüs & zo- utazási blogjaKrk

A Krk-sziget az Adria legnagyobb szigete, területe 409 km², 38 km hosszú, a legszélesebb pontján pedig 13 km. Legmagasabb pontja az Obsova, 569 méterével. Tengerpartjának a hossza közel 200 km, lakossága 17000 fő körül van, ezzel a legnépesebb…

Tündüs & zo- utazási blogjaDubai Airport

A világ legcsodálatosabb és ahhoz képest egyben talán legrosszabb repülőtere. Mint azt a korábbiakban említettük, nem szoktunk repülőtereket közzétenni, de emellett most sem tudunk elmenni szó nélkül, csakúgy, mint ahogy a colomboi, Bandaranaike Airport mellett sem tudtunk…

Tündüs & zo- utazási blogjaBelfast

Belfast volt az egyetlen város, melyet teljesen átformált az ipari forradalom Írországban. Hajóépítő-, vászon-, kötélkészítő-, és dohányipara miatt népessége az első világháborúra 400 000-re növekedett. A…

szalay2 utazási blogjaFelsőszölnök, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ha vicces akarnék lenni, akkor arra a kérdésre, hogy hogyan kerültem ide, azt válaszolnám, hogy Alsószölnökön keresztül. De valójában nem ez volt az alkalom, inkább oka volt a dolognak. Innen akartam megközelíteni…

Tündüs & zo- utazási blogjaThe Far East & The Beach á la carte restaurants - Kuredu

A három fő étterem mellett található még másik négy étterem is a szigeten. Ezek az úgynevezett á la carte éttermek. Ebből kettő a parton található, mi csak ezekben voltunk, ezeket is mutatjuk most be. A másik kettő a sziget belsejében van. The…

pandoukht utazási blogjaColombres

Kerültünk a tenger felé, San Vicente de la Barquerába a strand felől érkeztünk, ismét egy hosszú séta a parton, megérte kerülni. A városon átszaladunk, utána rövidítés, fél négyig Colombresbe kell érnünk, utána fél nyolcig nincs recepció…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaBeduinfalu/ Jeep-szafari

Ezen a napon sivatagot akartunk nézni: dűnéket, homokot, koszt akartunk lábunk alá, testünkön, fogunk között. A jeep-be éppen elterpeszkedtünk mire kiderült, hogy még hat embert akarnak mellénk begyömöszölni. Szerencsére velünk utazott…

Oszd meg ezt a keresést: vic