»Utazás»Erdő

Erdő

Lengyelország, Tátra Nemzeti Park, Dolina Koscieliska, SzG3

Folytatva a völgyekben történő túrázásokat, a második és egyben a legszebb völgy a Dolina Kościeliska. Itt is le kell róni a szokásos 20 PLZ parkolási és a 4 PLZ/fő belépti díjat. Mi itt már a legelejétől gyalog mentünk, itt nincs gyengébb rész. Aki akar, az persze beülhet egy gorál lovaskocsiba és fölmehet úgy a völgy közepéig. Néhány perces gyaloglás…

Magyarország, Tata, Fényes forrás tanösvény, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre egy hely (Mo-n), amely esetben bátran kijelenthetem, ezt mindenkinek látnia kell. Most hétvégén a hónom alá csaptam Lilit és a lányommal hármasban elmentünk ide. A légi képek alapján nem igazán tudtam, hogy mit is fogunk kapni, de reménykedtem és nem csalódtam. El kell menni a strandig és ott letenni a kocsit. A strand bejáratánál balra kell elmenni, kb…

Ausztria, Schwarzmannshofen gem. Bad Blumau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem tudom, hogy amióta a beszámolómat megírtam Bad Blumauról (a Hundertwasser által tervezett fürdő és szabadidő komplexumról) járt-e valaki arra felé? Eddig erről ( szokatlan módon ) semmiféle visszajelzést nem kaptam. Most találtam egy ehhez a helyhez szorosan csatlakozó jó kirándulási lehetőséget. Ausztriában - mivel teljesen…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 16 - Tálod (Thalad) falu

Pula falu határában, Tálod-völgyben, a Veszprém-Tapolca közötti úttól délre található. A tálodi kolostort pálos rendi szerzetesek alapították. Az egykori Tálod falu temploma a Bakony sűrűjében, a Vázsonyi-Séd patak mellett, Nagyvázsony közelében található. A falu a forrásokban legkorábban 1171-ben szerepel, mely Benedek veszprémi ispán végrendelete…

Magyarország, Dobogókő 2, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A felhők fölött mindig kék az ég. Ezt kellett bebizonyítanom az unokámnak az utóbbi több hetes ködös időjárásban. Először én és a feleségem mentünk fel Dobogókőre (összekötve egy jó kis párkányi bevásárlással - a szlovákok is jól elhúztak mellettünk - jelen esetben az élelmiszerek minőségével is (többek között)), majd másnap már az unokámmal jöttünk fel…

Magyarország, Budakeszi, Vadaspark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az utóbbi időben többször jártunk az unokámmal a budakeszi Vadasparkban, de valami ok miatt csak a legutolsó látogatásunknál vittem fényképezőgépet. Megközelítése viszonylag egyszerű, Budapest felől a Budakeszi úton kell kijönni és ahogy az erdő véget ér, ott kell befordulni jobbra, végig tábla jelzi az utat. Az út végén egy…

Magyarország, VÁROSLŐD - Hölgykő vára

Festői környezetben, forrásokkal körülvéve, erdei csúcson fekszik a hajdani Hölgykő vára. Ma már sok nem látható belőle, de a körülötte lévő táj miatt érdemes meglátogatni. Könnyű megtalálni, Városlőd felől Csehbánya felé lekanyarodva a vasút után, egy földúton jobbra kell bemenni, egész az erdőig, majd onnan balra, és rövidesen meglátható egy sziklafal…

Csehország, Sněžka, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ilyenkor van bajban az ember, hogy mit írjon, ez a hely ugyanis pont Csehország és Lengyelország határán van (fele itt, fele ott). A hegy az Óriás hegység legmagasabb pontja, egyben Csehország legmagasabb pontja is, 1602 m. Érdekesség, hogy 1945-ig Németországhoz tartozott ez a hegy, csak ahogy a német határ nyugat felé tolódott…

Magyarország, DOBA, Somló vára

A vár keletkezésének ideje ismeretlen, de feltehetőleg a tatárjárás, tehát 1241-42. után épült mint királyi vár. Királyi vár 1370-ben is, amikor Ákos bán a várnagya, és a mai Szent Márton-kút melletti Szentmártont - a vásárhelyi apácakolostor védelme címén - Somló várához csatolta. 1386-89-ben ismét visszakerült a királyné birtokába Zámbó Mihálytól, akinél zálogban volt…

Magyarország, CSÓKAKŐ - Vár

Székesfehérvártól északnyugatra, a Vértes hegység szélén, 479 m tengerszint feletti magasságon, egy sziklaplatón épült vár. Stratégiailag kedvező fekvésű, mivel a mai 81-es út elődjét, a Gaja-patak völgyében haladó utat ellenőrizte. Ez az út volt az, amit a tihanyi alapítólevélben hadútként említettek. A vár gyönyörű helyen fekszik, a kilátás csodálatos…

Magyarország, BAKONYBÉL - Bakonyújvár rom

Bakonybéltõl északra kb. 3 km-re a Gerence völgy felett, a Tönkölös-hegy egyik kiugró nyúlványán, 432 m magasan találjuk az elpusztult vár csekély maradványait. Odvaskõ és Bakonybél között (Bakonybéltõl északra kb. 3 km.-re) a 'Gerencepuszta' buszmegállótól kell indulni a vár felé. Kb. 40 perc, az elején könnyű, utolsó harmadában megerőltető túrával…

Csehország, Adršpach-i sziklák, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az Adršpach-i sziklaváros egy természeti csoda (és ilyenből itt van rengeteg). Homokkő sziklák olyan tömege, hogy ha valaki nem nézte meg személyesen, akkor ezt el sem tudja képzelni. A szépségéről nem is beszélek. Az egészben az a szép, hogy a nagy része akár kerekes kocsival is bejárható! A bejárattól a sziklatóig gyakorlatilag…

Magyarország, Tihanyi félsziget barátlakások

A Tihanyi fsz - Lóczy tanösvény egyik állomása. Tihany kapcsán mindenképp megérdemel egy külön oldalt. Ezen a tájon többször is jártunk, a tanösvényen végighaladva számos, geológiailag fontos képződmény látható, és a kilátás egyszerűen csodálatos. A Barátlakások közelében található a Ciprián-forrás, melynek vize már nem iható, de kellemes pihenő tartható az erdőben, a hegymászás után…

Magyarország, KEREKI - Fejérkő vára

Még tavaly, szeptember 01-én voltunk itt. Szántód Kőröshegy felől Kerekire beérve, jobbra egy kis úton (Dózsa György út) kell elmenni, a falu végén van egy kis parkoló. Innen gyalog lehet felmenni. A táj gyönyörű, ahol mi felmentünk, nagyon meredek, a várhoz közelítve egyre meredekebb. Vizes időben nem érdemes ezt az utat választani, hanem a hegyet megkerülve, lankásabban felfele…

Magyarország, Hollókő, Vár

Az erre járóknak érdemes Hollókőn, illetve a Hollókői várban és környékén egy kis kitérőt, sétát tenni. A vár, körülötte a táj, a panoráma gyönyörű. A vár rövid története: Hollókő várának legkorábbi részét, az öregtornyot, az itt birtokos Kacsics nemzetség építette a XIII. század végén, de ennek pontos idejét nem ismerjük. E nemzetség Illés ágából származó I…

Magyarország, Tardos, a Malomvölgyi tó, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég Tardos környékén jártam és nem hagytam ki a Malomvölgyi tavat és környékét, ide már régebb óta el szerettem volna jönni. Azt kell mondani, hogy nagyon szép a környék, az erdők hatalmas területet borítanak be és igen szép, egészséges benyomást keltenek. A tó Tardostól északra található a Bikol patak völgyében, a Süttő felé menő út mellett…

Magyarország, BUDAPEST - Ady liget / Remeteszőlős

A hetemet töltöttem itt. A hegyek gyönyörűek, a kilátás gyönyörű. Nagyon kellemes séta tehető a Remeteszőlős - Ördög árokban, és a turistautakon. A Hosszú-Erdő-hegy délkeleti lankás lejtőjén helyezkedik el, a Hűvösvölgytől északnyugatra. Határa a Rézsű utca 82. szám alatti telek északnyugati oldalától a Rézsű utca – Nagykovácsi út – Feketefej utca…

Magyarország, Németkér (Látó-hegy és környéke)

A Látóhegy (hivatalosan Templomdomb) 172 méter magasságával a környék legmagasabb pontja, jellemző növénye a homoki csenkesz, a hunyor, az ezüstperje, a vadszegfű és megtalálható az árvalányhaj is. Kizárólag a tolnai homokterületek sajátsága, a tavaszi tarka sáfrány pompázik a vidéken. A homokvilág kuriózuma a pusztai tyúk, ugróegér, s néhány évtizede még viperát is láttak errefelé…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 4 - Dabos, Dobos falu

Nyirád felől a romváros mellett elhaladva viszonylag jól járható úton el lehet érni a templomromot. A templomrommal szemben, a hegyoldalban látható a Hertelendi kastélyrom. Mindkettőt meglátogattuk és körbejártuk. A történetük valamelyest összefügg... Nem könnyű megtalálni a Déli-Bakony rengetegében, a Sáska, Nyirád, Szőc és Taliándörögd közötti,…

Magyarország, Budakeszi, Arborétum, SzG3

A feleségem felvetette, hogy miután a kisebbik unokám is már másfél éves, menjünk el majálisozni, de ne valami zsúfolt helyre. Utánanéztem az interneten és kiderült, hogy a budakeszi Arborétumban is lesz majális. Mivel még ott nem voltunk, kitaláltuk, hogy menjünk oda. A majálisból nem sok látszott, az egyik tisztáson volt egy ugráló vár és egy szabadtéri…
Oszd meg ezt az oldalt: Erdő