Magyarország, Sárospataki vár

A XIII. században, a tatárjárás után épült a település középkori vára Sárospatak és Sátoraljaújhely között, a Vár-hegyen. Az oklevelek gyakran említették, az Anjouk alatt királyi, majd királynői tulajdon volt. A XVI. század második felében pusztult el. Ám ekkor már állt az az épületegyüttes, amit ma ismerünk. A Bodrogköz szegélyén, a Bodrog partjának…

Hollandia, Haarlem (Nederland, Haarlem)

Haarlem holland város és közigazgatási egység a Spaarne folyó mentén, Észak-Holland tartomány fővárosa, közel 200 000 lakosával az ország egyik legjelentősebb városa. ((A Haarlem név valószínűleg a „Harloheim” név eltorzulásából alakult ki. A régi holland nyelvben a „heim” szó lakóhelyet, otthon jelentett (mai formája hollandul „heem”). Az eredeti…

Maldív-szigetek, Diving & Snorkeling at One of the Best Spots in the World - Kuredu

Ismét jubilálunk. Ez a 400. bejelölésünk. Az ünnepi számhoz egy csodálatos bejelölés párosul, ami nem más, mint a sziget víz alatti élővilága. Tudjuk, azt ígértük, hogy majd a Kuredu Island bejelölésnél közzé tesszük, de annyira jók lettek a képek, hogy azt mondta a helyi fényképész: - Ilyet még nem láttam, kirakhatom a kirakatba ? Mondtuk: - Oké, rendben…

Magyarország, Budapest, Margit-sziget, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Budapest egyik tüdejét mutatom be. A Margit-szigeten volt a Domonkos-rendi apácák kolostora, északi végén az esztergomi érsek vára, középen a premontreiek és a ferences rendi minoriták temploma és kolostora, déli végén pedig a Szent János-lovagrend vára és ispotálya állt. 1790-ben a bécsi udvar a főherceg kezdeményezésére…

Franciaország, Calais to Dover

Éjjel Franciaországban egy tranzitszálláson aludtunk egészen a hajnali három órai ébresztőig, amikor is elindultunk a kompra, amivel átjutottunk Calais-ból Dover-be. A hajnali sötétségben nem sokat láttunk a francia tengerpartból, viszont magát a kompot volt időnk alaposan megnézni. Meglehetősen méretes volt, legalábbis az itthon megszokottakhoz képest…

Németország, Kassel, Bergpark Wilhelmshöhe, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eléggé érdekes lesz, hogy ezen a bejegyzésen hogyan esek túl, mivel eléggé nagy falatnak tűnik, ahogy a hely is az. Európában egyedülálló létesítménnyel állunk szemben. Ez a legnagyobb barokk park Európában, amely azonban gondosan követi az angol tájépítészet elképzeléseit. Ráadásul egy hegyoldalban, holott az ilyen jellegű…

Németország, Füssen (2022), SzG3

A város a Lech folyó völgyébe települt, határos Ausztriával (ezért kellett Linderhofból Ausztrián keresztül jönni, mert rövidebb). Igazából nem ezt a helyet akartam megnézni hanem Neuschwanstein-t, de mint azt írtam korábban, az arra szánt időt egy klassz kis dugóban töltöttem. Így maradt Füssen, de utólag azt kell mondanom, hogy nem bántam meg, mivel rengeteg látnivaló van itt…

Horvátország, Pula - Amfiteatar

A pulai ellipszis alakú amfiteátrum a ma is létező 6 (!) legnagyobb római amfiteátrumok közé tartozik. Eredetileg Claudius császár építtetett ide egy kis arénát, majd ezt Vespasianus császár, Krisztus után 79-ben megnagyobbíttatta, hogy gladiátorjátékokat is lehessen benne rendezni. Amikor felépítették, az amfiteátrum széles üléssorain 23.000 fős nézősereg…

Magyarország, Baradla barlang, Jósvafő

Az Aggteleki és a Jósvafői szakaszt jártuk be, egyszerűen csodálatos! A túra hossza: 1 400 m A túra időtartama: kb. 60 perc A Baradla-barlang jósvafői bejáratától induló, és ugyanoda visszaérkező túra hossza oda-vissza 1400 m, bejárása nagyjából 60 percet vesz igénybe. Bár a túra mindösszesen 700 m-t mutat be ebből a hatalmas barlangból, mégis…

Franciaország, Notre Dame

Az éjjelt megint a franciaországi tranzitszálláson töltöttük, majd onnan indultunk tovább az egy napos városnézésünk első látnivalójához a Notre Dame-hoz. A Notre-Dame jelentése: „Mi Asszonyunk”, Párizs legismertebb gótikus stílusú temploma. A katedrális 128 méter hosszú, 41 méter széles, és két tornya 69 méterre nyúlik, míg karcsú templomtornya a 90 méteres magasságot éri el…

Csehország, Lednice 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A mostani cseh utunknak az elsődleges célja az volt, hogy az unokámat megismertessük azokkal a szép látnivalókkal, amiket már korábban mi meglátogattunk, de azért némi újdonságot azért ebbe az útba is belecsempésztünk. A két korábban meglátogatott helyek közül az egyik ez, a másik a Zlín/Lesná-i állatkert (erről majd később)…

Magyarország, Budaörs, Kőhegyi kápolna

A Kőhegyi kápolna más néven Mária-kápolna a Budaörs központjában lévő Kőhegyen áll. A kápolnát Wendler Ferenc (1815-1897) építette, akinek álmában több alkalommal megjelent Szűz Mária és a Kőhegyen ásó budaörsinek kijelentette: „Én vagyok a Szeplőtelenül Fogantatott.” 1853-ban Wendler Ferenc egy bányaszerencsétlenség során életben maradt, majd másfél…

Hollandia, Amszterdam (Nederland, Amsterdam)

Hollandia a világ azon ritka országai közé tartozik, amelyeknek két fővárosuk van. Hágában székel a kormány, a parlament, de Királyi palotát találunk Hágában is, Amszterdamban is. Az ország politikai, még inkább pedig gazdasági és kulturális életének igazi központja azonban a milliós világváros, Amszterdam. (A város névadója az Amstel folyó, amely itt…

Litvánia, Baltikum, Finnország, Szentpétervár

Utazásunkat a Baltikum felé, sok éves érdeklődésünk előzte meg. Ifjúkori emlékeinkből felsejlett, hogy már a Szovjetunió fennállása idején is a három kis balti „állam” más volt, mint a birodalom többi tagországa. Már akkor, kimondva vagy kimondatlanul igyekeztek elkülönülni a „nagy hazától”, bár politikai és gazdasági értelemben természetesen oda tartoztak…

Ausztria, Bécs - Anker-óra (Österreich, Wien - Ankeruhr)

A szobrász és festőművész Franz von Matsch 1911 és 1917 között, art nouveau stílusban készítette az órát, amely az Anker biztosítótársaság két épülete között formál hidat. A 10 méter hosszú, és 7,5 méter széles órahídon 12 óra alatt 12 osztrák történelmi figura mozog. Az óra működését zene és bábjáték kíséri, mely során minden egész órában egy-egy…

Olaszország, Catania

Na ez az a város, ahol mindig félni lehet az Etna kitörésétől. Mi is megtapasztaltuk hogy az milyen is. A képek magukért beszélnek. Minden tiszta hamu volt.

Csehország, České Budějovice, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! České Budějovice dél-Csehország egyik legnagyobb városa, mely mégis meg tudta őrizni kisvárosi hangulatát, minden bájával egyetemben. Fontos szerepet játszott a huszita felkeléseknél, és egy időben itt tartották a császári ereklyéket is. Több okból is érdemes felkeresnünk e történelmi emlékkel és kincsekkel teli, Prágától 150 km-re található várost…

Németország, München, Westpark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most először egy kis értetlenséget érzek, legalább is ezzel a hellyel kapcsolatban. Az általam látott egyik legszebb (ha nem a legszebb) parkban jártam. Előzetesen a fotó albumot feltettem a Facebookra is valamint itt is bemutattam. Különösen azzal összefüggésben, hogy mi folyik a Városligetben, gyakorlatilag senki nem reagált a helyre…

Magyarország, ZALAVÁR - BALATONHÍDVÉG kerékpárút

Közel öt kilométer hosszú új kerékpárutat avattak 2008. májusában a Kis-Balaton nyugati részén, a Hidvégi-tóként ismert 1-es tárolójának észak-keleti partja mellett. A bicikliút mellett Kis-Balaton Kerékpáros Ház kerékpárkölcsönző, Madárvárta, vízi játszótér és a Kis-Balaton Ház található. Az egyedülálló természeti terület most először vált megközelíthetővé a látogatók számára…

Magyarország, Budapest, Fővárosi Állat- és Növénykert

Az első állattartó kerteket az ókori kelet államaiban hozták létre. Feljegyezték például, hogy Sulgi, az ókori Mezopotámia egyik jeles uralkodója már népes állatseregletet mondhatott a magáénak, s ugyancsak híres volt Assur-Uballit asszír uralkodó állatkertje is. Az ókori Egyiptomban már Hatsepszovet királynő idejében létesítettek állattartó kertet…