»Utazás»Park

Park

Magyarország, Dég, a Festetics kastély és a parkja, SzG3

Ezt a helyet már korábban kinéztem magam, de valahogy mindig kiesett az útvonalaimból. Most végre meg tudtam nézni, bár így utólag kiderült, egy kicsit korán. Ez mindösszesen csak arra vonatkozik, hogy egy nagyszabású felújítás van a parkjában, kiépítik a tavak körül a sétautakat, hidakat építenek és a tavakat, valamint a patakokat is rendbe teszik…

Szlovákia, Dudince-Kúpele (Dudinc-fürdő vagy Gyűgy fürdő), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Már igen sokszor elmentem a hely mellett Zólyom felé haladva (Lengyelország, Tátra, Kis-Fátra, stb.), de miután az útról nem igen látszik a hely, ennyiben is maradt a dolog. Most hétvégén keresgélni kezdtem egy jó strandot és a legnagyobb meglepetésemre kiderült, hogy van itt egy ilyen (lásd ott). Igazából azért nem látszik…

Magyarország, Somogyvár, Széchenyi kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Somogyvár másik nevezetessége (a Bencés apátság romjain túl) a Széchenyi kastély lehetne, ha.... Ha már megint nem szólt volna bele a történelem a dolgokba. De beleszólt és most a kastélyban óvoda, iskola, nevelőotthon, meg számtalan más található. Pedig igen jó alap lehetett volna a Széchenyi család gyűjteménye egy szép, látogatható…

Ausztria, Grác - a gráci vár (Landesfürstliche Burg), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Grácban sok olyan helyet tudtam most meglátogatni, amelyeket korábban valamilyen ok (általában időhiány miatt) nem tudtam megtekinteni. Az egyik ilyen hely a gráci Vár. Az egyik érdekessége, hogy nem a Kastélyhegyen (Schloßberg) található, hanem annak tövében. Eléggé viharos a múltja. Építését 1438-ban kezdték meg. II. Károly…

Magyarország, Sárvár, a Sárvári Arborétum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ha valamelyik arborétumnak jó a fekvése, akkor ezé nagyon az, ugyanis a város kellős közepén található ez a közel 10 ha-os figyelemreméltó gyűjtemény. Tehát ha valaki Sárváron van, ne hagyja ki ezt a fagyűjteményt, mert tényleg megtekintésre méltó. Mivel arborétum, virágokra ne nagyon számítsunk, de fagyűjteménynek elsőrangú…

Csehország, Slavkov u Brna, a kastély és a kastélypark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Lednice és Kromeriz között azért beállítottam egy pihenőt, ez Slavkov. Lehet (biztos), hogy ez a név sokaknak nem mond semmit, de ha leírom a német nevét - Austerlitz - , akkor akár többeknek is eszébe juthat a Három Császár csatájaként emlegetett esemény, amely Napóleon egyik legfényesebb győzelme volt. A kastély úgy kapcsolódik…

Németország, Kassel, parkok a városban, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szerintem most érkeztünk el Kassel legjobb részéhez, a parkokhoz! Mint említettem, Kassel Németország legzöldebb városa. Ennek sajnos az az egyik előzménye, hogy a II. világháborúban szinte porrá égették az egész várost, így az újjáépítésekor nagy figyelmet tudtak fordítani a parkok kialakítására. Ezek egy része már adott volt, így a Fulda partján elterülő 1…

Magyarország, Fót, a Károlyi kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ha eddig csak fanyalogtam a budapesti és környéki kastélyok miatt, akkor a fóti Károlyi kastély esetében ki kell jelentenem, ez lenne az ideális Budapest (környéki) kastély. Persze soha sem lesz az (soha se mond, hogy soha!), mert irgalmatlan pénz kellene hozzá. Pedig elhelyezkedése ideális, Budapesttől alig 10 km-re van, ráadásul…

Németország, München, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Svájc felé menet két éjszakát a városban töltöttünk, napközben a Schlosspark Nymphenburgot (lásd OTT) és a Botanischer Gartent (lásd OTT) néztük meg, csak mindkét nap kora este mentünk be a városba. Tetszett is meg nem is. Ami nem tetszett: a legszemetesebb város volt az eddig látott nyugati városok közül (itt most a Belvárosról…

Szlovákia, Szentantal, Koháry-Coburg kastély és parkja, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A selmecbányai beszámolónál leírtam, hogy miért mentem oda. Máskor, ha Zólyom felé megyek, akkor maradok a főúton. Most viszont Szentantal felé (és Selmecbánya felé) le kell kanyarodni balra a főútról Hontnémetinél (szlovákul Hontianske Nemce). Viszonylag keskeny, elhagyatott út, Szentantalig talán ha egy falu van. Maga a táj…

Magyarország, Mór, Lamberg kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mórral kapcsolatban nem mondhatom azt, amit sok hellyel kapcsolatban már megtettem, ezt a helyet nem kerülgettem, valószínűleg csak nagyon régen jártam erre, arra sem emlékszem, hogy voltam-e itt. Pedig úgy látszik, helytelen volt a hozzáállásom. Mórról majd egy másik beszámolóban, most lássuk a hely gyöngyszemét, a Lamberg kastélyt…

Lengyelország, Ojcowski Park Narodowy (Ojców-i Nemzeti Park), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most ismerkedjünk meg az egyik kisebb nemzeti parkkal Lengyelországban: ez az Ojców-i Nemzeti Park. Akinek régebbi autós térképe van (mint nekünk) azzal a ténnyel fog szembesülni, hogy a korábban használt utakon nem tud bejutni a nemzeti parkba, ugyanis azokat lezárták (nagyon helyesen). Itt most nem árulom el, hogy hogyan…

Csehország, Kromeriz, a város, a kastély és a kastélypark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Lednice után ide jöttünk, ez volt az egyik olyan cél, ahol még mi sem voltunk. Itt két napot éjszakáztunk a sok látnivaló miatt. A Penzion Kromeriz ben szálltunk meg, csak megjegyzésként: 816 KC volt egy éjszaka, fürdőszobás, légkondicionált szobában, gyakorlatilag a belvárosban. Kifizetünk 1 x 50 KC-a zárt udvarban való parkolásért…

Csehország, Lednice 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A mostani cseh utunknak az elsődleges célja az volt, hogy az unokámat megismertessük azokkal a szép látnivalókkal, amiket már korábban mi meglátogattunk, de azért némi újdonságot azért ebbe az útba is belecsempésztünk. A két korábban meglátogatott helyek közül az egyik ez, a másik a Zlín/Lesná-i állatkert (erről majd később)…

Finnország, Kotka, Sapokka-park

Tallinn után áthajóztunk a Finn-öblön, majd Helsinkiben kötöttünk ki. Itt nem találtunk semmi érdekeset, de lehet, hogy csak mi voltunk bénák.:( Ezután keletre vettük az irányt, és Kotkáig meg sem álltunk. Ez egy 50.000 körüli város, amely ma elsősorban fafeldolgozásból, és annak exportjából él. A város csak azért volt érdekes, mert a központjában találtunk egy gyönyörű kis parkot…

Szlovákia, Patakalja (Podrečany), a Balassa kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Erről a helyről nem sok információt lehetett összeszedni. Mindössze annyi derült ki róla, hogy egy időben ez is Balassa birtok volt, később a Zichyek tulajdonába ment át. A kastélyt még II. Rákóczi Ferenc is látogatta, főleg vadászatai alkalmával. Ekkor Török András, Rákóczi seregeinek kapitánya látta vendégül. Jelenleg nem látogatható, magántulajdon…

Lengyelország, Kłodzko, Minieuroland, SzG3

Ezt a helyet is az Google Maps gondos átkutatása után találtam. Ha már Kłodzko (főleg az erődrendszere) már másodszor marad ki, legalább ezt megnéztük. Igaz erősen a város határában van, egy szántóföld közepén. ahogy a térképen is látszik. Az első pozitívum az ingyenes parkoló. A második maga a Minieuroland, amely nekem inkább egy csodálatos virágos…

Lengyelország, Kudowa-Zdrój

A lengyeleknél található Zdroj-ok nagy valószínűséggel analógok a fürdő-vel, ill. spa-val, a Bad-al, Lázné-val, stb. Van belőlük vagy ezer. Ezen a környéken is található legalább három, ebből kettőben jártunk. Az a jó bennük, hogy a felépítésük szinte azonos, van a régi falu, város és azon kívül a fürdőhely (ami általában gyógyfürdő, vagy gyógyvízforrás)…

Lengyelország, Nowa Ruda (Park Hotel), SzG3

Nowa Ruda nem azért került bele a beszámolókba, mert valami fantasztikus hely lenne, hanem mert támaszpontnak igencsak alkalmas. A városban van egy kis Rynek (Főtér), annak közepében a szokásos városháza, meg néhány templom. Az egyetlen igazán érdekes látnivaló a turisztikai szénbánya (lengyelül: Turystyczna Kopalnia Węgla w Nowej Rudzie), A város épületállománya…

Csehország, Opočno, SzG3

Ide csak beugrottunk megnézni a kastélyt kívülről. Előtte Dobruskában voltunk egy jót strandolni. Mivel csak néhány km-re esik ettől a helytől Opocno, így úgy döntöttünk, hogy megnézzük a kastélyt. A városközpontban éppen egy kis vidámpark települt le, ami elzárta az utat a kastély felé, így onnan elgyalogoltunk a régi városmagon keresztül a kastélyig…
Horvátország útikönyv23% kedvezmény!2490 Ft helyett: 1917 Ft
A horvát tengerpart - Isztria és a Kvarner-öböl - Marco Polo - Új tartalommal23% kedvezmény!2490 Ft helyett: 1917 Ft