»Utazás»Tengerpart

Tengerpart

Horvátország, Rovinj, Villas Rubin Resort

Napsütés minden mennyiségben... tengerben, uszómedencében lubickolás... fagyizás, esti séták, fincsi kaják és egy szép hotelszoba tengerre néző erkéllyel. Ez minden Rovinj-ba, a Horvát-tengerparton. Öten mentünk, mi ketten a férjemmel, a barátnőm a párjával és a sógornőm. Közvetlenül a tengerparton voltunk, pár lépésre a strandtól, csúszdáktól és uszómedencéktöl…

Horvátország, Novigrad

A dalmát tengerpart eme kis szegletét eddig alig érintette a turizmus. A Novigrádi-öböl egy kis melléköblében épült a település. Mindössze egy kisebb szállodát, pár apartmant, és egy kis kempinget találtunk, szóval még csúcsidőben is alig lézeng itt pár ember. A közelben egy többé-kevésbé homokos, lassan mélyülő partszakasz is található. A hely nem…

Horvátország, Naklice, Omis, Rafting, Vadvizi evezés

Még soha nem voltunk úgy, hogy minél délebbre megyünk, annál hidegebb lett volna. Ahányszor megálltunk pihenni, egyre rosszabb lett az idő... először szélvihar lökdösött bennünket, majd a hideg esőt is a nyakunkba csapta. Mire Omis-ba értünk, szerencsére már csak szemerkélt. Mikor kikászálódtam az autóból egyből az jutott eszembe, hogy ezentúl is…

Olaszország, K!SS* Lido di Camaiore

Tengerpaaart???!!! Kérdezték sokan csodálkozva, mikor mondtam, hogy hol lesz a toszkánai szálláshelyünk. Ott van tenger? Hát igen, először én is a szőlőlugasos mediterrán házakat nézegettem az interneten, de aztán úgy gondoltam, hogy kössük össze a kellemeset a hasznossal és egy strand közeli hotelt választottam kiindulópontnak a kirándulásainkhoz…

Horvátország, Lovrecica, Umag, Isztria

„Micsoda alvó porfészek... - gondoltam magamban korán reggel, mikor felfedeztük a rövid nyaralásunk helyszínét. Templomtorony, kőházak, ugató kutyák, kukorékoló kakasok... ennyi... de ott volt a tengerpart és az a fontos! Mikor lementünk megnézni a strandot sajnos csalódtunk egy kicsit, mert a nagy köveken bebukdácsolni a vízbe nem valami vidám dolog…

Spanyolország, A szállodánk: Hotel Bon Repós

A különbuszunkon amivel mentünk a szállásra, már elég nagy volt a csend, lévén hogy olyan hajnali 2-3 óra környékén járhattunk, egészen addig, amíg egy őzike gondolt egyet, és átrohant a kb. 90-el haladó buszunk előtt. Így miután mindenki homloka megismerkedett az előtte lévő ülés háttámlájával, tanácsolták, hogy kössük be magunkat, ami már csak azért…

Spanyolország, Calella tengerpart

Calella egy hangulatos, igazi spanyol tengerparti városka. A strandjának aranyló homokos partja, lassan mélyülő, (jó időben) kellemes hőmérsékletű vize kiváló fürdőzési élményt nyújt. Végig a tengerpart mentén található a helyi külvárosi vasútvonal, amivel egy órán belül olcsón bejuthatunk Barcelona központjába is.

Horvátország, Crikvenica

Nyaralásunk főbázisa Crikvenica volt. Viszonylag nagy város, igazi pezsgő esti élettel. Tengerparti sétány pálmafákkal, korzóval, éttermekkel, fagyizókkal és természetesen sok-sok szuvenír bolttal. Két nevezetesség van a városban: egy középkori kastély, ami most hotelként működik és egy akvárium, ahol mindenféle tengeri élőlény megtalálható, a csikóhaltól a kiscápáig…

Horvátország, Bakar

Rijekába kirándulva láttuk messziről ezt a csodaszép öblöt, ezzel a szép kis falucskával. Messziről is meghitt, nyugodt csendes helynek tűnt. Legközelebb talán meg is tudunk állni és tovább csodálni a látványt, most azonban be kell érnetek a távoli képekkel. Bakar fölött halad az autópálya, ahol is egy furcsa kanyarral oldották meg a haladást Rijeka felé…

Franciaország, Saint Jean de Luz

Franciország délnyugati csücskében található ez a kis település, mely arról híres, hogy itt nősült meg XIV. Lajos. 1660-ban vette el Mária Teréziát, és amint átlépte az ifjú pár a templom kapuját, azon nyomban be is falazták, hogy többé soha senki ne járhasson azon az úton A városka fekvése kitűnő, érdekes faszerkezetes házak találhatók lépten-nyomon…

Horvátország, Dramalj

Crikvenica mellett található Dramalj. Igazi fürdős, strandolós falucska. Mi nem a kavicsos strandon voltunk, hanem egy saját magunk talált sziklás részen. Itt hamar mélyül a víz, viszont kristálytiszta és tele van hallal (meg sünnel, úgyhogy a cipő kötelező!) Az alsó tengerparti úton jár a kisvonat, ami Crikvenicától jár Dramalj végéig.

Írország, Portmarnock

Gyönyörű homokos tengerpart, szép épületek. A parttól nem messze örökké zöld fű. Világítótorony pár száz méterre, illetve látótávolságban Írország szeme. Télen-nyáron egyaránt gyönyörű tengerpart. Ingyenes parkolási lehetőség. Tökéletes romantikázásra, kutyát sétáltatni, illetve jó idő esetén strandolásra is.

Tunézia, Port El Kantaoui

Sousse melletti település. Eleganciájáról híres, itt található az ország 3. legnagyobb jachtkikötője. A hangulatos éttermek, kávézók mellett este érdemes felkeresni a zenélő- világító szökőkutat. Agua Park, vidámpark és egy kis állatkert is található itt.

Franciaország, Villefranche-sur-Mer

2007. augusztus 11-én itt töltöttem el a délutánt. Nizzából érkeztünk, és megkapó látványt nyújtott a roppant színes kikötővároska. A fedett Titkok utcája középkori hangulatot áraszt. A főút melletti kis kápolnát Jean Coctaeu freskói díszítik.

Franciaország, Nizza

Nizza 1860-ig Itáliához tartozott, III. Napóleon uralkodása alatt került francia kézre. Ekkor változott a neve is Nizzáról Nice-re. A város építészeti jellege, kisugárzása azonban mind a mai napig olaszos maradt.

Ciprus, Lárnaka

Itt nyaraltam 2007 nyarán. Larnaka Ciprus legrégebbi folyamatosan lakott városa. Ma Ciprus egyik legkedveltebb üdülőhelye. Látnivalók: Szent Lázár - templom, Larnaca erőd, Régészeti múzeum.

Spanyolország, Mallorca

Mallorca a Baleár-szigetek legnagyobb szigete. Fővárosa Palma de Mallorca. A sziget nagysága 3684 km², a tengerpart hossza 554 km.

Horvátország, Dobropoljana (Pasman sziget)

A 2010. évi nyarunk fő állomása volt ez a szigeten található, csendes, világtól kissé elzárt partszakasz.

Tunézia, Djerba

Nyaralni voltunk itt. A víz olyan meleg volt, mintha a fürdőkádban pancsoltunk volna.

Horvátország, Zadar

Zadar az Adria északi részén fekszik. Csodálatos az óvárosa.
Oszd meg ezt az oldalt: Tengerpart