»Utazás»Patak

Patak

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 13 - Kövesd (Kewesd) falu

A templomrom miatt jöttünk ide először. A rom rendkívül szép környezetben található. Mellette van egy forrás, aminek a vize a Balaton nádasáig viszonylag rövid utat tesz meg, ligetes, nagyon szép környezetben. Kellemes pihenőhely. Az Aszófői Kövesdi templomrom a település vasútállomásától délre található. Megközelíthető az Aszófőn keresztülhaladó 71-es főútról a Romkápolna utcán…

Ausztria, Ranshofen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most ismét egy olyan területre látogatunk el, amely már a korábban ezen a környéken meglátogatottak sorsára jutott. A város látványossága a dombon lévő volt kolostoregyüttes, amelyet (mely igen hosszú, első említése 1040 körüli) - mivel igencsak frekventált helyen fekszik - sokszor kiraboltak, felégettek. Maga a terület is…

Szlovákia, Betliar (Betlér), az Andrássy kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez is egy bakancslistás hely! Domica után ide érkeztünk. A kastély előtt parkoló (parkolási díjjal, ez szinte mindenhol így van, az ettől eltérőket majd külön jelzem). A kastélyról többek közt azt kell tudni, hogy ez Szlovákia egyik leglátogatottabb kastélya. A pénztár nem a kastélyban található, hanem ahogy elérjük a bejárattól…

Magyarország, Pilisszentkereszt, a Dera patak szurdokja, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mostanában elég sokszor jártam erre (a családdal), mivel közel van Bp-hez, így akár egy rövidebb, délelőtti sétára is jó. Sokan inkább a Holdvilág árokba mennek, mivel azt ismerik, pedig ez nincs messze tőle (kb. 7 km). Akár mind a kettőt be lehet iktatni egy napra. Pilisszentkereszt felé menet egy jobb kanyarnál kell lemenni…

Szlovákia, A Szlovák paradicsom, Suchá Belá szurdok - Klástorisko - Hernád áttörés túra, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mostanában nem azért nem írtam, mert lusta vagyok, de sok volt a dolgom, meg némi anyaggyűjtés is folyt a közelmúltban. Ennek egyik eredménye volt a múlt szombati túra. Ennek egyik kiváltó oka az volt, hogy kíváncsi voltam, tényleg megfelelő kondícióban vagyok-e egy ilyen túrához, a másik pedig az, hogy amikor összeházasodtunk…

Lengyelország, Tátra Nemzeti Park, Dolina Chochołowska, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most végre belecsapunk abba, amiért a lengyel Tátrába jöttünk! Ezek a Tátrába benyúló völgyek, amelyekről immár kijelenthetem, hogy sokkal korábban meg kellet volna csinálni ezeket a túrákat. De végül is összejött a dolog, nem kell mindig az Alpokba menni (nem kell, de nagyon jó az is). Egymás után Ny-ról K-felé mutatom be…

Szlovákia, Kócs hegyi túra (2016. 04.), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most szombaton ismét egy szurdok túrán voltam Szlovákiában. Szervezett úttal mentem, pedig a Szlovák Paradicsom-i túra után megfogadtam, hogy majd egyénileg szervezem az ilyen túrákat. Nem a helyszíni szervezéssel volt a problémám, hanem azzal, hogy a busz igen lassú és kényelmetlen. Számításom szerint egy ilyen úton akár 3-4…

Németország, Essen/Kettwig, Schloß Landsberg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amint a Schloß Hugenpoet meglátogatásakor említettem, a városból a kastély felé ennek a kastélynak a parkolója mellett kellett elmenni. Visszafelé természetesen megálltunk itt (természetesen borult volt az idő). Míg a Hugenpoet kastély egy tipikus vízi vár volt, ez egy teljesen más jellegű kastély . Az úttól kezdődően egy dombos…

Németország, Aschau im Chiemgau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint azt már korábban írtam, többször jártam mostanában München környékén munka ügyben. Az egyik alkalommal úgy döntöttem, hogy a szokásos úti pihenő egyikét ebben a faluban tartom. Nincs messze (kb. 4 km) a Salzburg-München autópályától. Kellemes kis városka, nagyon szép környékkel. A községtől délre egy magányos dombon található Hohenaschau vára…

Szlovákia, Tátra, Kőpataki tó - Tarpataki vízesések túra, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Alapvetően ezért jöttünk ide, de ez a nap alapvetően meg is változtatta a hozzáállásunkat a Tátra szlovákiai szakaszához. Az előző nap felmentünk a tátralomnici kabinos felvonó alsó állomásához, az árakról tájékozódni, meg úgy általában képben lehessünk (az árakról és az egyebekről interneten is lehet információkhoz jutni…

Ausztria, Lockenhaus (Léka), Burg Lockenhaus, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ha rápillantunk a térképre, akkor ilyenkor bosszankodhatunk csak igazán, mert ez a vár a határtól csak kb. 2 km-re esik légvonalban az osztrák oldalra (a határállomástól persze több, kb. 6-7 km). Ha a mi oldalunkon maradt volna, akkor jelenleg Mo. leglátványosabb vára lenne. De nem maradt. Könnyű megtalálni, mert ahogy jövünk…

Németország, Goslar, a Breitestortól a Zwingerig, séta a városfal mellett, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Goslari jelenlétünk méltó befejezése egy séta a városfal mellett. Ha végeztünk a Breites tor megtekintésével, akkor ha szemben állunk a kapuval, induljunk el balra. Itt egy keskeny ösvényen átvághatunk a várfal alatti árok mellett, vagy kimegyünk a főútra és ott megyünk vagy 100 métert és akkor térünk vissza a ligetes részre…

Csehország, Cseh Svájc Nemzeti Park, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ha Szász Svájc ismertségét 100-nak vesszük, akkor Cseh Svájc ismertsége Mo-n valahol a 0 és az 5 között van. Én még olyan emberrel nem találkoztam, aki még legalább hallott volna róla. Ez persze a cseheket nem nagyon zavarja, mivel a többi helyhez hasonlóan nem nagyon reklámozzák, mégis tele vannak csehekkel (itt van működő és széles középosztály)…

Szlovákia, A Deményfalvi völgy, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az Alacsony Tátra északi oldalának szerintem ez a legszebb völgye, ami persze szubjektív, de igen sok látnivaló is van itt a szokásos természeti szépségek mellett. Ide úgy kerültünk, hogy 2009. szeptemberében elmentünk a Kis-Fátrába egy nosztalgia túrára, ugyanis ott voltunk nászúton a feleségemmel és erre az útra mindig szívesen emlékszünk vissza…

Magyarország, Tardos, a Malomvölgyi tó, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég Tardos környékén jártam és nem hagytam ki a Malomvölgyi tavat és környékét, ide már régebb óta el szerettem volna jönni. Azt kell mondani, hogy nagyon szép a környék, az erdők hatalmas területet borítanak be és igen szép, egészséges benyomást keltenek. A tó Tardostól északra található a Bikol patak völgyében, a Süttő felé menő út mellett…

Magyarország, ÚJMASSA, Őskohó és Kohászati Múzeum

A környék és a táj festőien gyönyörű. A Hámori-tó nyugati csücske és Újmassa között a Garadna festői völgye őrizte meg hazánk egyetlen kohóipari műemlékét, a massai őskohót. A Würzburgból Egerbe települt Fazola Henrik 1770-ben a Bükk északi peremén talált vasérc feldolgozására Ómassán épített vaskohót, mivel itt tudta leggazdaságosabban felhasználni a Garadna vízenergiáját…

Magyarország, Abaligeti-barlang, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez szintén egy régebbi kirándulás, amikor a feleségem még iskolai kirándulásokra is eljárt, én meg vele mentem. Az egyik ilyen iskolai kirándulás során néztük meg az Abaligeti cseppkőbarlangot. Ez a Mecsek legnagyobb feltárt és látogatható barlangja. A becsült össz. hossza 1,7 km, a látogatható szakasz kb. 500 m. A főágban egy barlangi patak is található…

Szlovénia, Planina pod Šumikom, Lobnica patak szurdoka, SzG3

2018. 06. 02-án ismét elutaztam az Alfatours-sal egy egynapos túrára. Ismét meg kellett állapítanom, hogy ezeket az egynapos túrákat nem szabad egyedileg megszervezni (nem azért mert nem tudnám!), mivel ebből az összegből (kb. 10.000.-Ft/fő) nem lehet megjárni a helyeket. Ráadásul ennél a túránál valószínűleg az utat sem találtam volna meg. Na de vissza az elejére…

Lengyelország, Międzygórze, Wodospad Wilczki

A második nap záró eseménye volt a vízesés megtekintése. Csak magamat ismétlem: a GoogleMaps igen gondos áttanulmányozása után, szinte véletlenül találtam ezt a helyet, csupán néhány nappal az indulás előtt. Mindenképpen be akartam szuszakolni a programba és ez végül is sikerült. A főúttól néhány (kb. 6-7 km-es) kitérőt kell megtenni és jobbra egy magas…

Magyarország, Mátraverebély-Szentkút Nemzeti Kegyhely, SzG3

Kihasználva a kitűnő időjárást, elmentünk egy Tar-Szentkút-Kisterenye kirándulásra (első hallásra nem egy nagy szám, de nagyon jó program). Szentkút Mátraverebélyhez tartozik, maga a templom-körzet a Szent László hasadék bejárata előtt terül el. Az látszik, hogy nagy forgalmat lebonyolító zarándok hely, mivel két hatalmas parkoló is található itt. 2010 környékén már évente 200…
Oszd meg ezt az oldalt: Patak