»Utazás»Templom

Templom

Magyarország, Szentendre, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Budapest mellett ide hozzák el a legtöbb külföldit, nagyon sok magyar is meglátogatja. A város területén található múzeumok számával, ill. minőségével nincs problémám, a templomok száma is lényegesen meghaladja az országos átlagot (noha ezek egy része nem működik templomként, csak jó pénzért megtekinthető). Az viszont nem tetszik…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 13 - Kövesd (Kewesd) falu

A templomrom miatt jöttünk ide először. A rom rendkívül szép környezetben található. Mellette van egy forrás, aminek a vize a Balaton nádasáig viszonylag rövid utat tesz meg, ligetes, nagyon szép környezetben. Kellemes pihenőhely. Az Aszófői Kövesdi templomrom a település vasútállomásától délre található. Megközelíthető az Aszófőn keresztülhaladó 71-es főútról a Romkápolna utcán…

Horvátország, Ilok/Újlak

Újlak Horvátország legkeletibb városa, a horvátországi Szerémség központja, amely már a római idők óta híres boráról. A középkor óta vár áll itt magas falakkal, tornyokkal és megerősített épületekkel. A védművet 1365-ben erősítették meg ismét, a város pedig Nikola Kont birtokába került, akinek családja később felvette az „Ilok grófja” címet, azaz ez…

Magyarország, Zsámbék, Romtemplom

Auschwitzból hazafelé ejtettük útba. Sajnos, hétfői napon zárva tart, így fotókat kerítésen kívülről készítettem. A templomrom és környéke gyönyörű. Kíváncsi lennék még a pincerendszerére is. Nem tudom, az látogatható-e. Története: Az 1050-es években már kőtemplom állt itt, amelyet a következő században bővítenek. III. Béla király a felesége kíséretével…

Magyarország, Cegléd, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy olyan helyre jutottam el, ahol talán még soha sem voltam (esetleg átutazóban, de az sem biztos, mert a 4-es út elkerüli a várost). Most is hivatalos ügyben voltam itt, a Városházán. Tipikus alföldi mezőváros, igazából olyan látnivaló, ami miatt ide kellene jönni direkt, nincs. A Wiki szerint is csak helyi jelentőségű épületek találhatóak itt…

Németország, Köln

Köln Németország negyedik legnagyobb városa. Vonattal érkeztünk és mikor kiléptünk a pályaudvarról, a kölni Dóm látványa fogadott minket. A kölni dóm, hivatalos nevén Szent Péter és Mária Dóm 157 méteres magasságával Németország második és a világ harmadik legmagasabb temploma. (1880 és 1888 között a világ legmagasabb épülete volt). Németország legnépszerűbb…

Magyarország, JÁK, Szent György templom

A Fertőről visszafelé látogattuk meg. Az egyik oldala még be volt állványozva. Nagyon szép, viharos történelmű látnivaló. Kulcsot és belépőt a templommal szemben lévő kis ajándékboltban lehet kapni. Az egykori jáki bencés apátság bazilikája a magyarországi román stílusú építészet kiemelkedő alkotása. A hazai középkori nemzetségi monostorok egyedülálló épségben fennmaradt képviselője…

Ausztria, Maria Buch - Feistritz, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Találtam még egy helyet, amit nem tettem fel. Amikor Judenburgból elindultam hazafelé, már beterveztem ennek a templomnak a megtekintését, mert már az odaútnál is látszott, hogy egy nagyon szép templomról van szó. Magasságával is kirítt a körülötte lévő néhány épület közül. Sajnos az interneten nem sok (szinte semmi) információt nem találtam róla…

Magyarország, Sóly

Várpalotára tartva megálltunk itt. Kicsiny kis szép falu a 8-as főút határában, ókori római hadiutak találkozásánál a Séd patak mentén, Veszprém és Várpalota között. Itt, Sóly és Királyszentistván között zajlott le 997-ben a sorsdöntő ütközet István herceg német lovagok vezette csapatai és az ősi pogány-bizánci hagyományokat folytatni akaró fejedelmi aspiráns Koppány csapatai között…

Németország, Altötting, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem azért nem jelentkeztem, mert lusta voltam, hanem elég sok anyagot gyűjtöttem a közelmúltban, és most érkeztem el oda, hogy elkezdjem a beszámolókat megírni (nem ígérem, hogy minden napra jut egy belőle). Linz és München között felfedeztem egy jó utat, ami kb 30-40 km-el rövidebb, mint Passau vagy Salzburg felé menő utak…

Magyarország, Esztergom, a Főszékesegyház (Bazilika), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Baldácsy kastély megtekintése után beugrottunk Esztergomba, kihasználva a jó időt, megnézni a Bazilikát. A hivatalos neve eléggé hosszú: Nagyboldogasszony és Szent Adalbert prímási főszékesegyház. Miután többször jártunk már itt, most alapvetően az volt a célunk, hogy felmenjünk a kupolába. Végre találtunk egy olyan helyet…

Magyarország, ÓDÖRÖGD - templomrom

Érdekes, gyönyörű és egyben sejtelmes romra bukkantunk a Bakony lábánál. Zalahaláp után, Nyirád felé haladva, balra le kell térni a főútról Ódörögre. A mindössze néhány házból álló településre beérve jobbra, a kastélyrom felé kell haladni, majd a kerítés végénél, a kerítés mellett balra be az erdőbe. Az erdei útról jobbra tart egy kis ösvény, ahol egy…

Magyarország, SOMOGYVÁMOS, Pusztatorony

A községbe érve táblák segítik az utat a Pusztatorony irányába, aztán a szátóföldek között vezető füldútról, egy dombtetőről már látni lehet a szántóból kimagasodó XII. században épült tornyot, mely az itt lévő Vámos falu temploma volt. A gyönyörködni vágyók úticélja. Román stílusban épült, egyhajós, félköríves szentéllyel épült. A vaskos, védelmi…

Magyarország, Nagybörzsöny, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nagybörzsönyben a kisvasúton kívül néhány látnivaló azért még látható. Ahogy beérünk a községbe, rögtön jobbra látható a Szent István templom. Maga a templom nagyon régi, a XIII. században épült, tiszta román stílusban, ami szerencsére a többszöri felújítás ellenére is megmaradt. Az eredeti vakolatlan kőfala is nagyon szép és jellegzetes…

Csehország, Ferencesek kertje - Prága

Ez a csendes kis oázis, itt a Vencel tér közelében, a Ferences kolostor egykori gyógyfüves kertje, melyet 1950-ben nyitottak meg a nagyközönség számára. Az 1980-as években néhány ágyásba olyan gyógyfűféléket ültettek, amilyeneket még a ferencesek használtak a XVII. században. Szerencsére ezt a jó szokásukat mind a mai napig megtartották, s rengeteg…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 9 - Alcsab és Felcsab falu

Az Alcsabi templomromot Csabrendekből Nagytárkánypuszta felé indulva, a falutáblától kb. 1,5 km-re találtuk meg. Jobb oldalt találunk egy kis földutat a szántón, ami egy fás területhez visz. Ennek a facsoportnak a belsejében található az Alcsabi templomrom. A sűrűn benőtt templomból falmaradványok látszódnak, a templombelsőben és körülötte vastag omladék van…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 14 - Nagykeszi falu

Kiváló kirándulóhely, egy nagyon szép templomrommal és egy jól megfigyelhető Árpád-kori földvárral. Gyepűkaján községtől DK-re, a Marcal (Nádtó) patak jobb partján, a Pusztaszentegyházi-dűlőben ma is áll Nagykeszi falu templomának romja. Tornya védelmi jellegű, földszintje ablaktalan, a felsőbb emeleteken lőrés-ablakokkal látták el. Védelmi jellegre…

Magyarország, Szolnok, SzG3

Szolnok nem igazán turisztikai célpont (legalábbis szerintem, bár amióta átadták a Rep-tár-at, ugrásszerűen megnőtt a népszerűsége, erről majd később). Ide elsősorban azért jöttem, hogy megnézzem a Rózsakertet, mivel a feleségem kedvenc virága, de azért fölöslegesen nem akartam vele idejönni. Most kivételesen vonattal érkeztem (mivel örök bérletem van mindenhová, így ingyen volt)…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 12 - Alag falu

A templom a középkorban Pest vármegyében található Alag falu plébániatemploma volt. A falu már a XII. században is létezett. A XII. sz. végén, XIII. században épülhetett körtemploma. Alag a török időkig önálló település volt az Árpád-kori Keszi falu keleti szomszédságában. A falu birtokosa a köznemesi származású Alagi család volt, akikre az első adatunk…

Lengyelország, Wambierzyce

Bár látszólag a templom a legnagyobb látványosság itt, mi azért találtunk más, érdekes dolgot is (erről később). A helyet hívják még Sziléziai Jeruzsálem-nek is, talán nem véletlenül. A templom körüli területen van Olajfák hegye , Sinai hegye, stb. tiszta bibliai, jeruzsálemi terület-nevek. Azonban a templom (ill. a környéke) elsősorban az itt található…