»Utazás»Kikötő

Kikötő

Horvátország, Split

Split jó nagyra nőtt kikötő- és iparváros. Bármerről a városba érve fél-egy órás is lehet az út a centrumig, lámpás nagy kereszteződések hátráltatják a turistát. Aztán a kikötőbe érve már igazi mediterrán hangulat fogadja az érkezőt. Sétányok, pálmafák, a kikötőben hatalmas hajók, hullámzó tömeg, presszók, fagylaltozók teremtik a hangulatot. A fő látnivaló…

A 221 000 lakosú Split Horvátország második legfontosabb városa, a horvát tengerpart legnagyobb városa, valamint közép-Dalmácia szíve, igazgatási és gazdasági központja. Split egyike Horvátország legnagyobb demográfiai növekedési arányt produkáló városainak. A Split-öböl partjait is magába foglaló félszigeten és az azt övező dombokon elterülő várost…

Magyarország, Velence, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezen a hétvégén családi okok miatt (az unokahúgom az iskolájával zenei táborban volt és szombaton volt a zárókoncert) ellátogattam Velencére. Érdekes volt látni a helyet, itt még soha sem voltam (legalábbis ezen a részen). Egy kettősség volt bennem, volt ami tetszett, volt ami nem. Ami tetszett: az egész parton azt éreztem…

Írország, Dublin Port

Dublin - a főváros kikötője. Magyarországnak ugyebár nincs, úgyhogy csak ámultunk-bámultunk... Nézzétek a képeket, a hatalmas óceánjárókat, kompokat. ,) #32.

Egyesült Királyság, Dover

Másfél órás út várt a kompon, de most is gyönyörűen sütött a nap, a szél is fújt. Dover híres fehér szikláinak képével búcsúzott Skócia, Anglia. Calaistól még egy éjszakai pihenő Metznél, utána már irány Budapest.

Franciaország, Calais

A Doverből érkező komp ide itt köt ki, ez már sokkal lazább utazás volt, szinte az egész másfél óra alatt a fedélzeten voltunk, napoztunk, szeleztünk.

Horvátország, Pula - Kikötő

Pula fantasztikus, római kori műemlékeiről híres. Ekkor a kolónia neve Pietas Julia volt. 425-ben püspöki székhely lett, ma is láthatók az V.században épült egyházi épületek alapjai. Az osztrogótok rombolták le, majd a VI. és VII. században a bizánci flotta fő bázisa lett. Ebben az időszakban ismét felvirágzott a település, ekkoriban épült a katedrális…

Horvátország, Poreč - Kikötő

Poreč fő hajókikötője a félsziget déli részén fekszik. A műholdas képpel ellentétben, ottjártunkkor a kikötő zsúfolásig tele volt luxus hajókkal, yachtokkal. Az első képen, Tündüs mögött a Szent Miklós-sziget (Sv. Nikola) látható. Ebből a kikötőből indulnak a hajók Velencébe. # 472.

Horvátország, Skradin

Scardona, egykori püspöki székhely volt. A falvacska a Krka Nemzeti Park része, innen indulnak a kirándulóhajók a vízeséshez. Kikötőjében rengeteg hajó fordul meg nap mint nap. Ajánlom a nyárson sült bárányt, a vörösbort és természetesen a tengeri herkentyűket is. Már évek óta itt a hajó, így már sok helyit is ismerünk, akik mindig nagy szeretettel fogadnak minket…

Dánia, Koppenhága/København

Malmö felől érkeztünk, az Øresund-hídon keresztül, ami önmagában egy felejthetetlen élmény. Sajnos egész nap ömlött az eső, ami némileg rontott a hangulaton, de ez a város így is gyönyörű! A legszebb természetesen Nyhavn, de a Kis Hableány vagy Andersen szobra is nagy élmény, nem beszélve Amelienborgról vagy a Kastelletről...

Franciaország, Villefranche-sur-Mer

2007. augusztus 11-én itt töltöttem el a délutánt. Nizzából érkeztünk, és megkapó látványt nyújtott a roppant színes kikötővároska. A fedett Titkok utcája középkori hangulatot áraszt. A főút melletti kis kápolnát Jean Coctaeu freskói díszítik.

Svédország, Malmö

Valószerűtlenül kék ég és valószerűtlenül zöld fű. Ez volt az első élményem Svédországban. Ehhez társul még egy hangulatos kis város, kikötővel, parkokkal, hatalmas tengerparttal. Mi kéne még?

Horvátország, Rijeka

Rijeka Horvátország 3. legnagyobb városa. Igazi gyárváros, teherkikötő, hajókikötő. A város főutcája a Korzó, üzletek, boltok sokaságával. A város legmagasabb pontján található a Trsat erőd.

Görögország, Ouranoupoli

Egy Athosi hajókirándulás alkalmával kötöttünk itt ki.

Németország, Lindau (2022), SzG3

Végre elérkeztünk fő úti célom egyik állomásához (az egyik a Bodensee körüli látványosságok megtekintése, a másik Észak Svájc). Már többször végig mentem a tó északi oldalán húzódó főúton, de csak ennyi (ide erősen elférne egy autópálya). Miután jó időben megérkeztem e napi szállásomra, gondoltam bemegyek Lindauba. Olyan szempontból jól döntöttem…

Németország, Friedrichshafen (2022), SzG3

Friedrichshafen a Bodeni-tó partján fekvő kikötőváros. Az egyik legkevésbé látványos város, de azért beiktattam a programba (jót tett a vasúti fényképezésemnek). Annak is meg van az oka, hogy ez miért alakult így. Konstanzban (erről később) született Ferdinand Adolf Heinrich August Graf von Zeppelin, róla nevezték el az általa kifejlesztett léghajót…
Oszd meg ezt az oldalt: Kikötő