Olaszország, Pompeii, az ókori római város

Pompeii romokban fekvő ókori római város Nápoly közelében, Campania olasz tartományban. Az ókori várost a Vezúv kitörése döntötte romba 79-ben. A vulkánkitörés több méter hamuval borította a várost és 1600 év telt el a véletlen újrafelfedezéséig. Napjainkban Olaszország egyik kiemelt turisztikai célpontja és a Világörökség része. Kr. u. 79. augusztus…

Németország, Dachau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! München mellett található Dachau (észak nyugatra). Miután meglátogattam az ide nem messze található Oberschleißheim-i palota komplexumot, az egyik ismerősöm jó véleménye alapján elugrottam Dachauba is. Itt nem a koncentrációs tábort néztem meg, hanem a belvárost, ott is a Kastély-hegyet, ill. az alatta elterülő folyókkal szabdalt városrészt…

Horvátország, Pula - Amfiteatar

A pulai ellipszis alakú amfiteátrum a ma is létező 6 (!) legnagyobb római amfiteátrumok közé tartozik. Eredetileg Claudius császár építtetett ide egy kis arénát, majd ezt Vespasianus császár, Krisztus után 79-ben megnagyobbíttatta, hogy gladiátorjátékokat is lehessen benne rendezni. Amikor felépítették, az amfiteátrum széles üléssorain 23.000 fős nézősereg…

Csehország, Prága, a Troja kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Prága ezen kerületét - Prága/Troja - valamiért kifelejtettem, pedig legalább egy egynapos programra alkalmas, ha már a Hradzsinnal és a belvárossal végeztünk (meg a sok egyéb mással). Itt három dolog található: a botanikus kert, az állatkert és Troja kastélya (így, rövid o-val). Ráadásul az állatkert és a kastély parkolója…

Magyarország, Budapest, Margit-sziget, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Budapest egyik tüdejét mutatom be. A Margit-szigeten volt a Domonkos-rendi apácák kolostora, északi végén az esztergomi érsek vára, középen a premontreiek és a ferences rendi minoriták temploma és kolostora, déli végén pedig a Szent János-lovagrend vára és ispotálya állt. 1790-ben a bécsi udvar a főherceg kezdeményezésére…

Spanyolország, Calella

Üdvözlet Calella-ból! Kevés az idő, ezért most nem írok semmit. Az internetezők olyan lassúak, hogy az ember idegbajt kap és akkor nincs kedve irkálni. Azért annyit elmondok, hogy tényleg nagyon szépek a tengerpartok és sajnálóm hogy a Webmester nem tűzdelte tele velük az oldalt, hogy mások a nyálukat csurgathassák. Na, mindegy, a fotóalbumban meg lehet őket találni…

Spanyolország, Burgos, Szűz Mária-katedrális

Sziasztok! Tavaly nyáron a barátnőmmel vettem részt egy spanyolországi körutazáson, melynek egyik csodás állomása volt Burgos és ezen belül burgosi katedrális vagy másnéven Szűz Mária-katedrális (Santa María-székesegyház), amit spanyolul Catedral de Burgos vagy Catedral de Santa María de Burgos-nak hívnak. Kasztília egykori fővárosában, Burgosban…

Magyarország, Budapest, Fővárosi Állat- és Növénykert

Az első állattartó kerteket az ókori kelet államaiban hozták létre. Feljegyezték például, hogy Sulgi, az ókori Mezopotámia egyik jeles uralkodója már népes állatseregletet mondhatott a magáénak, s ugyancsak híres volt Assur-Uballit asszír uralkodó állatkertje is. Az ókori Egyiptomban már Hatsepszovet királynő idejében létesítettek állattartó kertet…

Németország, München 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amióta kijárok Németországba, Münchenről keveset írtam. Most néhány, talán különálló beszámolót nem érdemlő helyről írok. Az utca (sugárút) a Residenz (és a Hofgarten) felől indul észak felé. A kiinduló pontjában található az Odeon, a hadvezérek csarnoka. Az egész sugárutat és az ott lévő épületek zömét I. Lajos bajor király parancsára építették…

Izrael, Izraeli körutazás

Útibeszámoló A Haris Travel Club szervezésében 2007. május 16 -24. között Izraelben jártunk. A területet nevezték az Atyák földjének, Szentföldnek, az Ígéret Földjének is. Ez ma Izrael. Itt három, egyistenhívő vallás: a kereszténység, az iszlám és a zsidó vallás szent helyeit kerestük fel. A fenti irodára, megbízhatóságuk mellett azért esett a választásunk…

Magyarország, Mecsek, Babás-szerkövek

A Babás-szerkövek mondája szerint élt régen Cserkúton két gazdag család. Egyszer koldus tévedt be hozzájuk alamizsnát kérve. Elzavarták, ezért megátkozta őket: akkor váljanak kővé, amikor a legboldogabbak. Telt-múlt az idő, el is felejtkeztek az átokról, s történetesen mind a két gazdag ember leánya ugyanazon a napon ment férjhez. Az egyik család már…

Görögország, Zakinthos

Fedezze fel az elbűvölő Zakynthos szigetét. Magyarországról közvetlen charterjárat indul az Ión-tenger legdélibb szigetére. Alig kétórás repülőút után egy másik dimenzióba kerülhetünk, ami rabul ejti az idelátogatót. Zakynthos a jón-szigetek közül a legrégebbi. Területe 404 km, melynek egy részét hegyek foglalják el, a legmagasabb pontja: a Mount Vrachionas…

Mianmar, Rangun - Yangon

Végre idén tavaszal eljutottam ide is. Ha minden igaz a 140. ország ahol jártam. Pár éve terveztük, hogy ide jövünk, de a lázadó szerzetesek meghiúsitották tervünket. Nagyon szegény ország de hatalmas. Amikor itt voltunk márciusban nagy földrengés volt fent északon, amit szerencsére mi nem éreztünk. Ez az itt töltött 3 nap felejthetetlen volt. Nagyon…

Luxemburg, Luxemburg

Luxemburg, hivatalosan a Luxemburgi Nagyhercegség (luxemburgi: Groussherzogtum Lëtzebuerg, francia: Grand-Duché de Luxembourg, német: Großherzogtum Luxemburg) Belgium, Franciaország és Németország által határolt terület 2586 négyzetkilométeren (a magyar megyék átlagos területe kb. 4300 km2), lakossága alig több mint fél millió, a világ egyetlen megmaradt uralkodó Nagyhercegsége…

Spanyolország, Port Aventura élménypark

A reggeli után egyből el is indultunk a Port Aventura élményparkba. Útközben kifogtunk egy alaposnál is alaposabb busz átvizsgálást, ráadásul mi voltunk nekik az elsők aznap, úgyhogy még a sofőr alsógatyáját is megnézték, hogy az idegenvezetőnk szavait idézzem. Szóval a tervezettnél egy órával később érkeztünk meg, az amúgy is csak több nap alatt végigjárható parkba…

Magyarország, Boldogkő vára

A boldogkői vár a Hernád folyó völgyének keleti oldalán, Boldogkőváralja közvetlen közelében emelkedő sziklaszirten álló középkori vár. A vár alatt kiváló parkoló van, innen egy kissé meredeken vezet gyalogút a várhoz. A miocénben keletkezett andezittufa Bodókő-hegy, melyen a vár áll, a Zempléni Tájvédelmi Körzet része. A táj szépsége, illetve a vár…

Lengyelország, Krakkó főtere (Rynek Główny w Krakowie), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Akkor most térjünk vissza Krakkóba, annak is a főterére. A Posztócsarnokot már megnéztük, most a tér egyéb nevezetességeivel fogok foglalkozni. Az eredete a XIII. századig nyúlik vissza, akkor Európa legnagyobb fővárosi tere volt (Ekkor ugyanis Krakkó volt a Lengyel Királyság fővárosa). 200x200 m-es területe azért alakult…

Lengyelország, Krakkó, a Posztócsarnok, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre új anyaggal tudok jelentkezni. A múlt hetet Krakkóban és környékén töltöttük a nejemmel és végre jó időnk volt majdnem végig. Krakkót alaposan szét kell darabolnom, mert szinte minden épülete (a belvárosban) műemlék, amiről litániákat lehetne írni. Mondjuk ezt azért el szeretném kerülni, de a fontosabb helyeket, épületeket…

Magyarország, Budapest, Campona - Tropicarium, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ma ismét el akartam menni az unokámmal az Állatkertbe, de akkora tömeg volt, hogy ki sem szálltunk az autóból, hanem egyből elmentünk a Camponához megnézni a Tropicáriumot, amit még eddig nem láttunk (Újpesttől majdnem 30 km!). Elsősorban a halak kedvelőinek lehet ajánlani, akkora akvárium parádé van, amit még eddig nem láttam sehol (Magyarországon)…

Németország, Saarbrücken

Sziasztok! Üdvözlünk mindenkit Saarbrücken-ből. Még néhány lépés és országot váltunk, irány Franciaország. Jelenleg valami egyesületet vagy klubot, lehetőleg valami Magyart, próbálunk találni, mert már kissé vastag rajtunk az út pora. Ha lehetőségünk van rá, akkor itt maradunk egy napot fürdeni és mosni, és egy kis pihenő is ránk férne, hiszen az elmúlt…