»Utazás»Strand

Strand

Szlovénia, K!SS* Strunjan

Megkerestük Strunjan strandját, ahol csak a parkolásért kellett fizetni. Azért Strunjan, mert azt olvastam, hogy környezetét nemzeti parkká nyilvánították és a strandja is érdekes a fölé magasodó sziklafallal és az édesvizű tavával. Hát én hiába meresztgettem a szemeim, mert sziklát azt sehol se láttam… a tavat és a piráni templomot a tengerbe nyúló félszigeten viszont igen…

Ausztria, Königsdorf (Királyfalva), a szabadtéri strand, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mivel közeleg a strand szezon, most átfutok néhány határ közeli strandon. A sorban most a königsdorfi (királyfalvi) strand következik. Ide egy picit komplikáltabb eljutni, mint más strandokra. Le kell balra fordulni a Grác felé menő útról (ha a magyar határ felől közelítünk), majd beérve a faluba, először hagyjuk el a templomot…

Magyarország, Szentgotthárd, Máriaújfalu, Hársas tó, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezen a héten megkezdődtek a kivitelezési munkák Szentgotthárdon, így alkalmam adódott, hogy (szigorúan munkaidőn túl) körbenézzek a környéken. Elég érdekes helyekre bukkantam, ezeket kezdem el bemutatni. Rögtön itt van a Hársas tó. Ez kb. 3 km-re van Szentgotthárdtól. Máriaújfalu úgy került bekebelezésre, hogy még anno a várossá…

Magyarország, Demjén

Nagy hirtelen kitört a nyár és így irány a strand. Demjénben minden megtalálható amire vágyunk. Igaz még a fürdő körül folyik az építkezés, de ez nem vett el semmit az értékéből. A hosszú tél után feltöltődtünk a nyárból. 690 m mélyről feltörő, 68 °C víz, az ország legújabb feltárt gyógyvize. A tulajdonosok római kori fürdőt képzeltek és alkottak ide, mely igen emberközelinek tűnik…

Görögország, K!SS* Korfu, Messonghi, Apollo Palace

Szerencsésen megérkeztünk Korfu (Kerkyra) szigetre ahol 22:30-kor még 26 fokot mutatott a hőmérő. A bőröndöm először nem ismertem meg, mert elveszett róla az új öv. A késő éjszaka ellenére is vadul dudáló buszsofőrrel egymás után álltunk meg halványan kivilágított Hotelek előtt, ahol pár ember kiszállt és eltűnt a sötétségben. Végre mi is célhoz értünk…

Magyarország, Velence, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezen a hétvégén családi okok miatt (az unokahúgom az iskolájával zenei táborban volt és szombaton volt a zárókoncert) ellátogattam Velencére. Érdekes volt látni a helyet, itt még soha sem voltam (legalábbis ezen a részen). Egy kettősség volt bennem, volt ami tetszett, volt ami nem. Ami tetszett: az egész parton azt éreztem…

Szlovákia, Dudince (Gyűgy), a szabadtéri strand, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Tényleg nem értem magunkat (magyarokat). Tegnap este néztem a híradókat és az alábbi elrettentő dolgokat hallottam és láttam: a Balatonban döglenek a halak (több, mint 15.000 darabot szedtek ki eddig), a strandok zsúfoltak, néhol koszosak is, hazafelé az M7-es egy rémálom (ideértve a zsúfoltságot, a rendkívül magas balesetveszélyt, stb…

Magyarország, Zebegény

Zebegény címerének domináns színe a kék, ami a Dunához való erős kötődést jelenti, ugyanakkor a község szerves része az őt körülölelő zöld erdőség is. A település, kialakulásának kezdeti időszakában egyházi birtok volt, ahol gazdag gyümölcsöskertek voltak. A kivont karddal koronát tartó vitézek, a korona alatt lévő szőlőtőkével ennek a gazdag gyümölcstermő…

Ausztria, Kirchberg an der Raab, Seerosenbad, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez a hétvége időjárás szempontjából egy katasztrófa (ma - vasárnap is szakad az eső), de szombaton du. volt egy napos időablak, így azt kihasználva eljöttem ide. Igazából az itt található kastély miatt jöttem ide, de összességében egy nagyon szép helyet találtam, természetesen a kastélyon kívül. Nekem az itt található szabadtéri…

Magyarország, Gyömrő, a Tófürdő, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Tartsa fel a kezét az, akinek Gyömrő hallatán azonnal odalátogathatnékja támad! Nem hiszem, hogy sokan lennének ilyenek. Még én sem (legalábbis eddig), de bármilyen hihetetlen, azért néhány eléggé érdekes dolog található itt. Közelben van a péceli Ráday kastély, azzal jól összeköthető program. Már többször megállapítottam…

Olaszország, K!SS* Lido di Camaiore

Tengerpaaart???!!! Kérdezték sokan csodálkozva, mikor mondtam, hogy hol lesz a toszkánai szálláshelyünk. Ott van tenger? Hát igen, először én is a szőlőlugasos mediterrán házakat nézegettem az interneten, de aztán úgy gondoltam, hogy kössük össze a kellemeset a hasznossal és egy strand közeli hotelt választottam kiindulópontnak a kirándulásainkhoz…

Horvátország, Lovrecica, Umag, Isztria

„Micsoda alvó porfészek... - gondoltam magamban korán reggel, mikor felfedeztük a rövid nyaralásunk helyszínét. Templomtorony, kőházak, ugató kutyák, kukorékoló kakasok... ennyi... de ott volt a tengerpart és az a fontos! Mikor lementünk megnézni a strandot sajnos csalódtunk egy kicsit, mert a nagy köveken bebukdácsolni a vízbe nem valami vidám dolog…

Ausztria, Heiligenkreuz im Lafnitztal (Rábakeresztúr), szabadtéri strand, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amikor azt írtam Heiligenkreuzról, hogy itt sok minden nem található, akkor még nem tudtam erről a szabadtéri strandról (ezt leszámítva persze igaz az állítás). Igazából attól lelkesedtem fel, hogy Fürstenfeldben láttam az ottani strandot, itt meg menet közben többször is elmentem egy Freibad felirat mellett. Így az egyik nap…

Bosznia-Hercegovina, Kravica-vízesések

A Trebizat folyón találhatók, Mostartól bő 40 kilométerre, Studenci közelében. Ezek a legnagyobb és leglátványosabb vízesések Hercegovinában. Túlzás nélkül állítom, hogy a fényképek a valódi szépségének csak a tizedét adják vissza. Szerintem és a családom véleménye szerint is itt megtaláltuk a földi paradicsomot. A vízesések 26 méter magasak, körülbelül…

Ausztria, Fürstenfeld, Freibad (Szabadtéri strand), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint azt korábban már ígértem, be fogom mutatni a fürstenfeldi szabad strandot. Ha megnézitek a képeket, nagyjából ti is arra a következtetésre fogtok jutni, át kell értékelni az általunk eddig tudott tartalmat a szabad strand fogalmáról (még ha 2 Euro belépti díjat kell is fizetni, ez még jelképesnek is kevés). Ez állítólag…

Magyarország, Velence, Bence-hegy

A Bence-hegy nem tartozik a Velencei-hegység legmagasabb csúcsai közé, de a tó közelsége és a famentes hegytető miatt a környék legkedveltebb kilátóhelye, régen még egy kiszuperált olajfúró-torony is állt a hegytetőn kilátó gyanánt, de a balesetveszélyessége miatt lebontották. A hegytetőre autópálya minőségű ám igen kacskaringós út vezet fel, a tetőn pedig óriási parkoló található…

Ausztrália, Cairns

Szép, rendezett város. Olyan, amit itt Ausztráliában elvárhatunk. Nagyon meleg volt. A város közepén szabad medence, szabad grillhelyekkel. A waggi marhasteak nagyon finom (masszírozzák a marhát). A strand a sósvízi krokik miatt van. A taxisunk is elütött egyet.

Vietnam, Da nang, márvány-hegy

Szegény, de nagyon szép és kedvesek az emberek. Olcsó, mindenből alkudni kell, mint egész Ázsiában. Előre ki kell mindenhol az árakat alkudni, mivel a külföldinek többszörösét mondják a valós áraknál. Jó a strand, gyönyörű a márvány-hegy. Vannak ital üzletek, ahol magyar borok, pezsgők és Unicum is kapható. Egész Vietnamot csak ajánlani tudom.

Horvátország, Malinska

Krk szigetén, Malinskán nyaraltunk kétszer is. Nagyon szép kis város, kedves kis ófaluval, homokos és kavicsos stranddal. Esténként hosszú sétákat lehet tenni a szépen karbantartott tengerparton. Családosoknak és fiataloknak is kitűnő úticél lehet. Ha már ott jártok ne hagyjátok ki a CBA üzlettől balra lévő éttermet, még ha az asztalra várni is kell…

Montenegró, Tivat - strand

Tivat egyetlen homokos strandja. Szépen ki van építve. Nem kell tartani a tengeri sünöktől, itt nyugodtan be lehet menni mezítláb a vízbe. Éttermek, programok. Gyerekeknek homokvár építő verseny, kötélhúzás, aerobic. (amit 2 jó csaj tart) :D
Oszd meg ezt az oldalt: Strand