Szlovénia, Planina pod Šumikom, Lobnica patak szurdoka, SzG3

2018. 06. 02-án ismét elutaztam az Alfatours-sal egy egynapos túrára. Ismét meg kellett állapítanom, hogy ezeket az egynapos túrákat nem szabad egyedileg megszervezni (nem azért mert nem tudnám!), mivel ebből az összegből (kb. 10.000.-Ft/fő) nem lehet megjárni a helyeket. Ráadásul ennél a túránál valószínűleg az utat sem találtam volna meg. Na de vissza az elejére…

Olaszország, Róma, Forum Romanum

A fő köztér (gyakran ezt értjük Forum Romanum alatt) a Forum Romanum vagy, ahogy a rómaiak gyakrabban nevezték Forum Magnum (a mai Campo di Vaccino) a Capitolium és Palatinus domb közötti tér volt, mely a kereskedelmi és politikai világ érintkezőhelyének számított. A terület eredetileg ingoványos hely volt, melyet Tarquinius Priscus király száríttatott…

Horvátország, Veliki slap (Nagy Vízesés) - Plitvicei-tavak

Az itt található táblán olvasható: Ön Horvátország legmagasabb vízesése előtt van. A Nagy Vízesés magassága 78 méter. Magasságán kívül ez a vízesés a többitől keletkezésével is különbözik. Tudniillik, míg a többi plitvicei vízesést a tavak alakítják, a Nagy Vízesés a Plitvice patak a meredek mészkő sziklafalról való zuhanása folytán keletkezett. A…

Olaszország, Capri - Fraglione sziklák

Nos kérem, aki azt hiszi tudja milyen a kék szín, annak rá kell döbbennie, hogy téved! Ehhez persze el kell utazni Caprira. Ott aztán bárki könnyedén beláthatja, hogy a tenger kék színe olyan varázslatos, olyan csodálatos, hogy azt sem szavak, sem fénykép nem adhatja vissza! Ezt csak személyesen lehet megtapasztalni. Amíg nem jártam ott, addig én is azt hittem, hogy ismerem a kék színt…

Franciaország, Villefranche-sur-Mer

2007. augusztus 11-én itt töltöttem el a délutánt. Nizzából érkeztünk, és megkapó látványt nyújtott a roppant színes kikötővároska. A fedett Titkok utcája középkori hangulatot áraszt. A főút melletti kis kápolnát Jean Coctaeu freskói díszítik.

San Marino, Rocca Guaita, Prima Torre

Nem tudjuk pontosan megállapítani, mikor kezdték a san marinóiak első erődjük építését. Eredete legendába vész, de jogosan gondoljuk, hogy a X. század körül kezdték építeni a Guaitát. Másrészt már Anglico bíboros 1371-ben írta: ...egy magas hegy tetején, melyen három erős erőd áll... . Ebből következik, hogy ha akkor három erőd állt, egymás után építve…

Egyesült Királyság, Portsmouth

Portsmouth Anglia déli partjának egyik nagyvárosa 186 ezer lakossal. Évszázadokig meghatározó jelentőségű hadikikötő volt, ma is a Royal Navy egyik központja. A város nagy része Portsea Island félszigeten fekszik. Hosszú időn át a franciák elleni védőbástya volt, és a második világháborúban is szerepe volt. 2003-ban kezdték el építeni a város és…

Spanyolország, Érkezés a barcelonai reptérre (Aeroport de Barcelona - El Prat)

Leszállás után egyből átszálltunk egy aranyos kis lapos buszra, ami bevitt minket a reptérre a kifutópályáról. Miután megszereztük a csomagjainkat, elmentünk a drága automatákhoz sorba állni a még drágább vízért, mert a szállodában csak reggel kaptunk volna inni, a csapvíz pedig nem tűnt a legszerencsésebb választásnak. Aztán megjött értünk a drága…

Franciaország, Párizs, Notre Dame

A Notre-Dame („Mi Asszonyunk”, a helyiek szerint „Öreg Hölgy”) Párizs legnagyobb és legismertebb – de a világon is az egyik legismertebb - gótikus stílusú temploma. Monumentális méreteivel és díszítettségével nagy hatást gyakorol a látogatóira. Alapkövét 1163-ban fektette le III. Sándor a pápa jelenlétében, ezután 157 évig, 1320-ig építették. 1548-ban…

Hollandia, Zaanse Schans (Nederland, Zaanse Schans)

Zaanse Schans egy település az észak-hollandiai Zaanstad tartományban, Zaandam és Zaandijk szomszédságában, Amszterdamtól kb. 15 km-re, északra. Tulajdonképpen egy szabadtéri múzeum (skanzen), bár állandó lakói is vannak, a teljes bejárásra egy egész napot javasolnak. Az egyik legnépszerűbb holland turisztikai célpont, jó állapotban fennmaradt történelmi…

Csehország, Prága, Séta a városban (Česká Republika, Praha, Procházky ve městě)

Prága (csehül Praha, németül Prag) a Cseh Köztársaság fővárosa, egyben legnagyobb települése. Gyakran hívják „száztornyú városnak”, „arany városnak”, vagy egyszerűen a városok királynőjének. Prága történelmi központját az UNESCO 1992-ben a Világörökség részének nyilvánította. Az „arany Prága” név valószínűleg I. Károly cseh király és (IV. Károly néven)…

Ausztria, Grác, a Schloßberg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Annyi mindent írogattam Grácról, hogy a tulajdonképpeni egyik nagy számról csak futólag emlékeztem meg, még a legelején, amikor nem tudtam, hogy lesz bőven alkalmam Grácot megnézni, ráadásul több alkalommal is. Ez a Schloßberg, amely a központtól egy kicsit északra emelkedik a Mura partján. Aki Grácba jön, az óhatatlanul is belebotlik…

Magyarország, Budapest, a Kopaszi gát, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most gyorsan egy budapesti téma. Miután ez a hely viszonylag kiesik Újpest felől, eddig nem jutottunk el ide. Az előző hétvégén az Iparművészeti Múzeumban voltunk az Albert és Viktória Múzeum kiállítását megnézni (igen érdekes volt), úgy gondoltuk, hogy onnan már nincs messze a Kopaszi gát, valamint az ígérkezett az utolsó…

Magyarország, Budapest, a Szemlő-hegyi barlang, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Budapest másik látogatható barlangja a Szemlő-hegyi barlang. Nincs igazán messze a Pál-völgyi barlangtól, és ahogy írtam érdemes kombi jegyet venni, mert így olcsóbb a két barlang meglátogatása. Viszonylag későn, az 1930-as években fedezték fel és rövid idő alatt igen sok néven szerepelt: Szemlőhegyi-barlang, Zöldmáli cseppkőbarlang…

Egyesült Királyság, Buckingham Palota

A Buckingham Palotához érve megnézhettük a táblát, amire az volt kiírva, hogy őrségváltás csak holnap lesz. Magát a palotát, illetve az előtte strázsáló fekete kucsmás őröket azért megcsodáltuk. Valamint még egy lovas felvonulást is elcsíptünk. A Buckingham-palota a brit uralkodó hivatalos rezidenciája, lakhelye. A klasszicista stílusú, kétemeletes…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 19 - Szentbalázs falu

Az ódörögdi templomrom előtt ejtettük útba ezt a templomromot is. A rosszabb utat választottuk, Dörgicse felől földúton, de a táj gyönyörű. A romtól csodálatos kilátás nyílik a Balatonra. Történelme: A kora Árpádok idején épült a templom, melyet Szent Balázs védelmébe ajánlottak. Így kapta az itteni falucska a Szentbalázs nevet is. A XI - XII. században…

Lengyelország, Krakkó Főtér

Krakkó jó hely. Ha jól akarod érezni magad, jókat akarsz sétálni, érdekel a történelem, a kultúra, de emellett szeretnél jókat enni és inni-és mindezért ne kelljen sokat fizetni, akkor menj Krakkóba. Mi Karácsony és szilveszter között töltöttünk itt 3 napot, és mindenki élvezte, 9 éves kisfiúnk, 3 huszonéves fiúnk, sőt, még a barátnőik is. Ez tényleg ritkaság…

Magyarország, Szeged, a Vadaspark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szegedről szólva még egy helyről nem írtam, ez a Vadaspark. Ennek persze az egyik oka az volt, hogy 2010-ben, amikor ott voltam, még csak nagyon a kezdetén tartottak a fejlesztéssel. Ez amiatt volt, hogy ez a vadaspark a legfiatalabb állatkert Magyarországon, és ez akkor még meg is látszott rajta. Igazából csak a bejárat és…

Egyesült Királyság, Madame Tussauds panoptikum

Másnap reggel elindultunk a szép lila buszunkkal Londonba, ahol először fakultatív program lehetőségek között választhattunk. Akik hírességekkel szerettek volna fotózkodni, még ha csak viaszból is voltak a Madame Tussaud’s panoptikumba indultak, akiket a nyomozósdi világ vonzott a Sherlock Holmes Múzeumot látogatták meg. Néhányan pedig metrón mentek…

Franciaország, Eiffel-torony

Az Eiffel-torony Párizs egyik jelképe, ami a tervezőcég tulajdonosáról, Gustave Eiffel mérnökről kapta a nevét. A torony összmagassága 324 m, ebből maga a torony 300 m, rászerelve 24 m-re magasodik egy tévé-adóantenna. Első emelete ahonnan kinézhetünk 58, második emelete 116, a harmadik 276 m magasban van. Négyzetalapú, 1,6 ha alapterületű, 10 100…