»Utazás»Strand

Strand

Spanyolország, Kanári szigetek, Tenerife, Santa Cruz, Playa de las Teresitas strand

Bár a férjemnek már semmi kedve nem volt az autókázáshoz, mégis rábeszéltem, hogy nézzük meg a Szahara- homokos strandot Santa Cruz-nál. Teneriffa fövárosáról az elsö benyomás az, hogy büdös. Sokszor kibírhatatlan a köolajfinomító gázolaj szaga, ha szembe fúj vele a szél. Mire odaértünk Playa de las Teresitas strandra már késő délután lett, de…

Szlovénia, K!SS* Strunjan

Megkerestük Strunjan strandját, ahol csak a parkolásért kellett fizetni. Azért Strunjan, mert azt olvastam, hogy környezetét nemzeti parkká nyilvánították és a strandja is érdekes a fölé magasodó sziklafallal és az édesvizű tavával. Hát én hiába meresztgettem a szemeim, mert sziklát azt sehol se láttam… a tavat és a piráni templomot a tengerbe nyúló félszigeten viszont igen…

Ausztria, Königsdorf (Királyfalva), a szabadtéri strand, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mivel közeleg a strand szezon, most átfutok néhány határ közeli strandon. A sorban most a königsdorfi (királyfalvi) strand következik. Ide egy picit komplikáltabb eljutni, mint más strandokra. Le kell balra fordulni a Grác felé menő útról (ha a magyar határ felől közelítünk), majd beérve a faluba, először hagyjuk el a templomot…

Magyarország, Szentgotthárd, Máriaújfalu, Hársas tó, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezen a héten megkezdődtek a kivitelezési munkák Szentgotthárdon, így alkalmam adódott, hogy (szigorúan munkaidőn túl) körbenézzek a környéken. Elég érdekes helyekre bukkantam, ezeket kezdem el bemutatni. Rögtön itt van a Hársas tó. Ez kb. 3 km-re van Szentgotthárdtól. Máriaújfalu úgy került bekebelezésre, hogy még anno a várossá…

Görögország, K!SS* Korfu, Messonghi, Apollo Palace

Szerencsésen megérkeztünk Korfu (Kerkyra) szigetre ahol 22:30-kor még 26 fokot mutatott a hőmérő. A bőröndöm először nem ismertem meg, mert elveszett róla az új öv. A késő éjszaka ellenére is vadul dudáló buszsofőrrel egymás után álltunk meg halványan kivilágított Hotelek előtt, ahol pár ember kiszállt és eltűnt a sötétségben. Végre mi is célhoz értünk…

Magyarország, Velence, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezen a hétvégén családi okok miatt (az unokahúgom az iskolájával zenei táborban volt és szombaton volt a zárókoncert) ellátogattam Velencére. Érdekes volt látni a helyet, itt még soha sem voltam (legalábbis ezen a részen). Egy kettősség volt bennem, volt ami tetszett, volt ami nem. Ami tetszett: az egész parton azt éreztem…

Szlovákia, Dudince (Gyűgy), a szabadtéri strand, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Tényleg nem értem magunkat (magyarokat). Tegnap este néztem a híradókat és az alábbi elrettentő dolgokat hallottam és láttam: a Balatonban döglenek a halak (több, mint 15.000 darabot szedtek ki eddig), a strandok zsúfoltak, néhol koszosak is, hazafelé az M7-es egy rémálom (ideértve a zsúfoltságot, a rendkívül magas balesetveszélyt, stb…

Magyarország, Zebegény

Zebegény címerének domináns színe a kék, ami a Dunához való erős kötődést jelenti, ugyanakkor a község szerves része az őt körülölelő zöld erdőség is. A település, kialakulásának kezdeti időszakában egyházi birtok volt, ahol gazdag gyümölcsöskertek voltak. A kivont karddal koronát tartó vitézek, a korona alatt lévő szőlőtőkével ennek a gazdag gyümölcstermő…

Horvátország, Naklice, Omis, Rafting, Vadvizi evezés

Még soha nem voltunk úgy, hogy minél délebbre megyünk, annál hidegebb lett volna. Ahányszor megálltunk pihenni, egyre rosszabb lett az idő... először szélvihar lökdösött bennünket, majd a hideg esőt is a nyakunkba csapta. Mire Omis-ba értünk, szerencsére már csak szemerkélt. Mikor kikászálódtam az autóból egyből az jutott eszembe, hogy ezentúl is…

Ausztria, Heiligenkreuz im Lafnitztal (Rábakeresztúr), szabadtéri strand, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amikor azt írtam Heiligenkreuzról, hogy itt sok minden nem található, akkor még nem tudtam erről a szabadtéri strandról (ezt leszámítva persze igaz az állítás). Igazából attól lelkesedtem fel, hogy Fürstenfeldben láttam az ottani strandot, itt meg menet közben többször is elmentem egy Freibad felirat mellett. Így az egyik nap…

Magyarország, Velence, Bence-hegy

A Bence-hegy nem tartozik a Velencei-hegység legmagasabb csúcsai közé, de a tó közelsége és a famentes hegytető miatt a környék legkedveltebb kilátóhelye, régen még egy kiszuperált olajfúró-torony is állt a hegytetőn kilátó gyanánt, de a balesetveszélyessége miatt lebontották. A hegytetőre autópálya minőségű ám igen kacskaringós út vezet fel, a tetőn pedig óriási parkoló található…

Magyarország, Szántód-Kőröshegy / Szántód fürdőtelep

2007. 06. 16-án a Jabapusztát érintő kerékpártúrám alkalmával, Szántód-rév felé. Nagyon szép itt végigsétálni vagy végig kerekezni. A táj gyönyörű, sajnos sok helyen a part be van építve, de ki lehet menni a vízhez. Szép hely... BALATON oldalam: http://mc-bubu.uw.hu/belfike/a_balatonrol.html

Mexikó, Acapulco

Hát ide mindig is el akartam jönni és a munka ide is elsodort. Csodaszép volt. Karácsonykor voltam itt. Fehér homok az öböl hatalmas strandja és a sok vízisport. Sombrero 60 usa dollárért már kapható. Sok a VW bogár és az amerikai verda.

Ausztrália, Cairns

Szép, rendezett város. Olyan, amit itt Ausztráliában elvárhatunk. Nagyon meleg volt. A város közepén szabad medence, szabad grillhelyekkel. A waggi marhasteak nagyon finom (masszírozzák a marhát). A strand a sósvízi krokik miatt van. A taxisunk is elütött egyet.

Törökország, Bodrum

Ez a török riviéra egyik legszebb helye. Gyönyörű vár van a kikötőnél. Aki jót szeretne a pénzéért kapni, azt itt Törökországban megkapja. Szerintem a legelérhetőbb és az egyik legszebb üdülő hely.

Indonézia, Benoa - Bali szigete

Ez egy gyönyörű sziget, kedvesek az emberek. Fehér part, mindig meleg van. Sajnos mi a monszum idején értünk ide. A cunami itt is sok embert megölt.

Horvátország, Malinska

Krk szigetén, Malinskán nyaraltunk kétszer is. Nagyon szép kis város, kedves kis ófaluval, homokos és kavicsos stranddal. Esténként hosszú sétákat lehet tenni a szépen karbantartott tengerparton. Családosoknak és fiataloknak is kitűnő úticél lehet. Ha már ott jártok ne hagyjátok ki a CBA üzlettől balra lévő éttermet, még ha az asztalra várni is kell…

Horvátország, Zavratnica fjord

KRK szigeten nyaraltunk és egy fakultatív hajókirándulás során jutottunk erre a festői helyre. A hajónk kikötött és egy hídon kisegítettek minket a partra. Egy keskeny ösvényen lehetett besétálni az öböl végéig, ahol egy gyönyörű sekély és tiszta vizű strand található. A fjordban több helyen is alkalom van 3-4 méteres sziklaugrásokra, illetve egy II…

Montenegró, Tivat - strand

Tivat egyetlen homokos strandja. Szépen ki van építve. Nem kell tartani a tengeri sünöktől, itt nyugodtan be lehet menni mezítláb a vízbe. Éttermek, programok. Gyerekeknek homokvár építő verseny, kötélhúzás, aerobic. (amit 2 jó csaj tart) :D

Horvátország, Rab sziget, Lopár

Kisgyermekes családoknak ideális hely. A strand homokos, a víz lassan mélyül. Nagyon jó időnk volt. A helyiek is kedvesek, 3 gyermekkel igazán jól sikerült a nyaralásunk.
Oszd meg ezt az oldalt: Strand