Svájc, Jungfrau Region, Grindelwald, First - Grosse Scheidegg túraútvonal, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ma egy olyan helyet mutatok be, amiért igazából ide jöttünk. Azok, akik ebbe a régióba jönnek, zömük egy-két napra jön, általában felrohannak a Jungfraujoch-ra (Top of Europe), esetleg megnéznek még egy helyet és rohannak tovább. Mi azért jöttünk ide 8 napra, hogy a részletekkel is törődhessünk. A részletek közül az egyik, hogy kirándulhassunk kb…

Vatikán, Cittá del Vaticano (Vatikán)

A Vatikán 1929 februárja óta önálló, független állam. Szóval, aki azt hiszi, hogy Olaszország része, az nagyon téved. (Erre felhívnánk a szerkesztőség figyelmét is!) Az állam feje a pápa, Európa egyetlen abszolút uralkodója. Lakóinak száma kevesebb, mint 1000 fő, de van saját postahivatala, bankja, pénze (megfizethetetlen, ha valaki szert akar tenni rá…

Horvátország, Split

A 221 000 lakosú Split Horvátország második legfontosabb városa, a horvát tengerpart legnagyobb városa, valamint közép-Dalmácia szíve, igazgatási és gazdasági központja. Split egyike Horvátország legnagyobb demográfiai növekedési arányt produkáló városainak. A Split-öböl partjait is magába foglaló félszigeten és az azt övező dombokon elterülő várost…

Magyarország, Budapest, a Fővárosi Állat- és Növénykert, a sárkányok éjszakája, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Tegnap este (az egyéb híresztelések ellenére, mely szerint km-es sorok állnak a jegyekért), szokás szerint a hónom alá kaptam az unokámat és magam mellé a feleségemet és elmentünk megnézni a sárkányok éjszakáját az állatkertben. Az idő is kitűnő volt, sort sem találtunk. Igaz, este 9-re mentünk oda, de a zárásig meglévő 1 óra…

Svájc, Neuhausen am Rheinfall (2022), SzG3

Neuhausen am Rheinfallban található Európa legnagyobb víztömegű vízesése (és nem Schaffhausenben, ahogy sokan gondolják), de ha pontosak akarunk lenni, akkor csak az északi fele, a déli fele viszont már Zürich kantonhoz tartozik, Dachsen községhez. Ráadásul akik megnézik a vízesést, azok főleg ezen az oldalon teszik ezt, mivel ott vannak a nagy autóparkolók…

Belgium, Brüsszel

Vasárnap délelőtt érkeztünk meg az első úti célunkhoz a Grand Place-hez. Miután megtekintettük az aprócska pisilő kisfiút, sétálgathattunk egy kicsit a belvárosban. Megkóstoltuk a helyi ételkülönlegességet, a „waffel”-t, majd benéztünk néhány belga csokoládéboltba, de aztán ki is jöttünk ugyanis az elképesztő csokoládéválaszték mellett horror árak is fogadtak minket…

Magyarország, Tata, Öreg-tó

A Tatai Öreg-tó Magyarország egyik legidősebb mesterséges tava, amely még a honfoglalás előtt készült az Által-éren épített völgyzárógát segítségével. A tavat a középkorban is használták, és folyamatosan bővítették. A tó és a hozzá tartozó mocsárrendszer a tatai vár védelmét szolgálta, vizében kezdetben a Dunából származó halakat tárolták. Tata a 13-14…

Magyarország, Szeged, a Szegedi Tudományegyetem Füvészkertje, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A feleségem miatt havonta egyszer le kell mennem Szegedre, így lehetőség nyílt arra, hogy Szegedet, ill. az itt található nevezetességeket bemutathassam. Most az Egyetem Füvész kertjét mutatom be (Szegedről úgy általában majd később). Október elején mentem megnézni, míg a feleségem az Egyetemen előadásokat hallgatott. Az idő…

Svájc, Jungfrau Region, TOP OF EUROPE (Jungfraujoch), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eddig tudtam visszatartani magamat (ezt a helyet utoljára akartam feltenni, de annyi). Ez a non plus ultra Európában, itt lehet a legmagasabbra felmenni egy közönséges turistának. Konkrétan: a legmagasabb pont: 3571 m, a Szfynx kilátóterasz szintje (általában 3454 m-t szoktak írni, de ez a vasútállomás szintje). Most először az idejutásról…

Magyarország, Sirok, Siroki vár

A Bükk és a Mátra határán a Tarna-patak észak felé kiszélesedő völgye felett áll a vár. A középkorban a Tarna-völgyében észak felé vezető utak lezárására és ellenőrzésére igen alkalmas helyen épült, bár elsősorban földesúri magánvár colt, stratégiai szerepet alig játszott. A vár két külön részre tagozódik. A felső vár eredetileg belsőtornyos, szabálytalan…

Spanyolország, A szállodánk: Hotel Bon Repós

A különbuszunkon amivel mentünk a szállásra, már elég nagy volt a csend, lévén hogy olyan hajnali 2-3 óra környékén járhattunk, egészen addig, amíg egy őzike gondolt egyet, és átrohant a kb. 90-el haladó buszunk előtt. Így miután mindenki homloka megismerkedett az előtte lévő ülés háttámlájával, tanácsolták, hogy kössük be magunkat, ami már csak azért…

Hollandia, Zaanse Schans (Nederland, Zaanse Schans)

Zaanse Schans egy település az észak-hollandiai Zaanstad tartományban, Zaandam és Zaandijk szomszédságában, Amszterdamtól kb. 15 km-re, északra. Tulajdonképpen egy szabadtéri múzeum (skanzen), bár állandó lakói is vannak, a teljes bejárásra egy egész napot javasolnak. Az egyik legnépszerűbb holland turisztikai célpont, jó állapotban fennmaradt történelmi…

Magyarország, Keszthely, Festetich kastély

A kastély nagyon szép, egyedülálló. Kissé csalódott voltam a fotójegy miatt, igaz megvettem. Inkább lenne párszáz Ft-al drágább a belépő, de a fotó és videojegyet lehúzásnak tartom. A fotójegy megvásárlása miatt nem vettem a kissé erőszakosan reklámozott ajándéktárgyakból (mint előttem valaki), és mint hallottam, valaki a fotójegy miatt nem vásárolt belépőt…

Magyarország, Balatonederics, Szellemkastély - Fekete kastély

Mi is meglátogattuk a balatonedericsi szellemkastélyt, eredeti nevén Fekete kastélyt. A kastélyról már sokan, sokat írtak. Én sem maradok ki belőle. A kastélyt Nedeczky Jenő emeltette, s a hagyomány szerint ő maga is tervezte 1880-1881 körül. Falait az eklektika és a historizmus korának díszítő elemei: a bábos korlát, a félkörívesen záródó hangsúlyos…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 13 - Kövesd (Kewesd) falu

A templomrom miatt jöttünk ide először. A rom rendkívül szép környezetben található. Mellette van egy forrás, aminek a vize a Balaton nádasáig viszonylag rövid utat tesz meg, ligetes, nagyon szép környezetben. Kellemes pihenőhely. Az Aszófői Kövesdi templomrom a település vasútállomásától délre található. Megközelíthető az Aszófőn keresztülhaladó 71-es főútról a Romkápolna utcán…

Spanyolország, Kanári sziget, Tenerife, Icod de los Vinos, Lepkeház, Sárkányfa

Megreggeliztünk a hotel éttermében, aztán bedobtuk a fürdőcuccot a bérelt !törtfehér! Citroën C3-asba és elindultunk délnyugat felé felfedezni a szigetet. Autónk horpadt és nyúzott volt több helyen is, nem volt benne klímaberendezés és a hegyi utakra alkalmatlannak tűnt, mert majdnem tolni kellett az emelkedőknél. Már otthon összeírogattam, hogy mi…

Franciaország, Párizs, Eiffel-torony (Paris, La tour Eiffel)

Hát ez nem ma volt, először 1972 majd 1983 – aztán még néhányszor. (’72-ből csak fekete-fehér képek vannak, de még ’83-ban sem volt valami acélos a fotó technikai felszerelés, ez látszik is az akkori képeken, viszont - a már máskor is említett rám jellemző „rend” miatt - a többiről nem nagyon tudom, hogy melyik mikor készült). Ez volt az a korszak…

Ausztria, Bécs, Hundertwasser múzeum (Kunst Haus Wien), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezeket a képeket eddig nem tettem fel, mivel elég gyengére sikerültek, még délben is elég sötét volt (bár kinagyítva némileg elfogadhatóak). A Duna csatorna partján már éppen hazafelé tartottunk, amikor megláttuk a tipikusan Hundertwasser stílusú épületet. Gyorsan leparkoltunk és bementünk. Tényleg elég érdekes a stílusa, hullámzó…

Németország, Kassel, parkok a városban, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szerintem most érkeztünk el Kassel legjobb részéhez, a parkokhoz! Mint említettem, Kassel Németország legzöldebb városa. Ennek sajnos az az egyik előzménye, hogy a II. világháborúban szinte porrá égették az egész várost, így az újjáépítésekor nagy figyelmet tudtak fordítani a parkok kialakítására. Ezek egy része már adott volt, így a Fulda partján elterülő 1…

Magyarország, Szigligetről futás Balatongyörökre

A Balatongyörök melletti Vonyarcvashegyen volt a szállásunk. Az iszap itt volt a legszörnyűbb, mert nem csak puha meg nyálkás volt, de annyira mély is, hogy a lábfejem már benne volt teljesen és még ment volna lejjebb is, csak már nem mertem jobban beletenni mielőtt valami megeszi.. Fél hétkor jöttünk ki a vízből, fél nyolcra értünk be Szigligetre…