»Utazás»Templom

Templom

Németország, Köln

Köln Németország negyedik legnagyobb városa. Vonattal érkeztünk és mikor kiléptünk a pályaudvarról, a kölni Dóm látványa fogadott minket. A kölni dóm, hivatalos nevén Szent Péter és Mária Dóm 157 méteres magasságával Németország második és a világ harmadik legmagasabb temploma. (1880 és 1888 között a világ legmagasabb épülete volt). Németország legnépszerűbb…

Ausztria, Maria Buch - Feistritz, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Találtam még egy helyet, amit nem tettem fel. Amikor Judenburgból elindultam hazafelé, már beterveztem ennek a templomnak a megtekintését, mert már az odaútnál is látszott, hogy egy nagyon szép templomról van szó. Magasságával is kirítt a körülötte lévő néhány épület közül. Sajnos az interneten nem sok (szinte semmi) információt nem találtam róla…

Magyarország, Szeged, Dóm tér, Fogadalmi templom (Dóm), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint említettem, a nejemmel havonta lemegyek Szegedre, így míg Ő a fejtágítón van, addig nekem rengeteg időm van körülnézni. Így megtekintettem a szegedi Dóm-ot, más néven a Fogadalmi templomot. A Dóm értelemszerűen a Dóm téren található, ami egy U alakban épületekkel körbevett hatalmas tér. A házak sötétek, stílusuk komor…

Szlovénia, Ptuj, az óváros, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ha valamiért, hát akkor Ptujért érdemes erre a környékre ellátogatni! Célszerű a Dráva déli oldala felől megközelíteni a várost, mert akkor kapjuk a legjobb látképet a városról (ez tényleg képeslapra illik). Ha itt letettük autónkat, akkor kényelmesen át tudunk gyalogolni a túlpartra a gyalogos (kerékpáros) hídon, miközben a város panorámájában gyönyörködünk…

Bulgária, Veliko Tarnovo

Bulgária későközépkori fővárosa tartogatja a legtöbb műemléket az országban. Ha valaki beírja a „googléba” a várost, akkor az első magyar találat nem egy kedvező leírás lesz. Az akkori negatívumok ma már alig érezhetők. Például mi a kettős árlistát az egész országban sehol se észleltük. Bizonyára ma is létezik, de már jóval kevésbé jellemző, mint a cikk írásakor…

Magyarország, Szeged, Ferences templom és kolostor, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Füvészkert mellett egy másik kellemes meglepetés volt (ellentétben a Dómmal) ez a templomegyüttes. A Szegedi pályaudvartól nincs messze, de tulajdonképpen a belvárostól is csak úgy 20 percre van gyalog. Az 500 éves szegedi ferences templom és kolostor, a Pannonhalmi Bencés Főapátság után Magyarország második legrégibb, ilyen jellegű épületegyüttese…

Ausztria, Bad Radkersburg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Alapvetően ez a város volt, ami miatt a 28-i kirándulásomat megcsináltam. A rossz időt leszámítva beváltotta az elvárásaimat. A viszonylag vérzivataros múltjáról már írtam a szlovén oldalon található Gornja Radgona apropójából. A szlovén oldal sem olyan elmaradott, mint azt esetleg lehetne számítani, a volt Jugoszláviában is…

Németország, Ulm, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A csehek előtt egy német város. Munka ügyben a múlt héten ismét elutaztam Németországba és most Ulmot tudtam beütemezni, mint megtekinthető helyet. Ulm két dologról nevezetes: 1. egyike Németország legkisebb nagyvárosainak. 2. Itt található az ulmi katedrális (Münster), amely a világ legmagasabb templomtornyával rendelkezik:…

Magyarország, VÖRÖSBERÉNY, Református erődtemplom

Gyönyörű, épségben megmaradt XI - XII. századi templom Balatonalmádi Vörösberény, Veszprémi úton. A vörösberényi református templom falaiban egy, még Szent István korában épült falusi egyháznak maradványai rejtőznek. A templom alapja egyszerű, téglalap alaprajzú kőtemplom, egyenes záródású és a hajóval azonos szélességű szentéllyel. A keresztboltozatos…

Csehország, Olomouc (Olmütz), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Erről a szép cseh városról még nem szóltam. Mikor a Morva karsztot néztük meg, ide is ellátogatunk egy rövid időre. A főteret (Városháza tér) és a Szent Vencel katedrálist néztük meg. Olmütz (csehül Olomouc, archaikus magyar nevén Alamóc, lengyelül Ołomuniec, latinul Eburum vagy Olomucium) város a Cseh Köztársaságban, Morvaország…

Románia, Szászhermány (Hărman, Honigberg, Huntschprich), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Én is elkészítettem a katalógusomat és akkor döbbentem rá, hogy néhány hely kimaradt az eddigi beszámolóimból. Így ezekre most sort kerítek. Az első: Szászhermány. Erdély igen gazdag erődtemplomokban. Amikor meglátogattuk a prázsmárit, akkor logikus volt, hogy a szászhermányit is megnézzük, mivel alig 5 km-re esik tőle. Kevésbé…

Magyarország, Középkori szerzetesek 03 - Ócsa, Premontrei kolostor és református templom

Érdekesség, hogy a hódoltság idején a törökök is, és a magyarok is használták istentiszteletre. A bejárat melletti falon a bevágások azt jelzik, hogy a törökök itt élezték a kardjaikat. Itt forgatták a Katedrális c. filmsorozatot. Az egykori ócsai premontrei kolostor ma református templom. A 13. századi román stílusú, három hajós, kereszthajós bazilika…

Csehország, Ferencesek kertje - Prága

Ez a csendes kis oázis, itt a Vencel tér közelében, a Ferences kolostor egykori gyógyfüves kertje, melyet 1950-ben nyitottak meg a nagyközönség számára. Az 1980-as években néhány ágyásba olyan gyógyfűféléket ültettek, amilyeneket még a ferencesek használtak a XVII. században. Szerencsére ezt a jó szokásukat mind a mai napig megtartották, s rengeteg…

Spanyolország, Burgos, Szűz Mária-katedrális

Sziasztok! Tavaly nyáron a barátnőmmel vettem részt egy spanyolországi körutazáson, melynek egyik csodás állomása volt Burgos és ezen belül burgosi katedrális vagy másnéven Szűz Mária-katedrális (Santa María-székesegyház), amit spanyolul Catedral de Burgos vagy Catedral de Santa María de Burgos-nak hívnak. Kasztília egykori fővárosában, Burgosban…

Bulgária, Boyana templom

Közékori freskói világhírűvé tették ezt a picike templomot.

Magyarország, Szolnok, SzG3

Szolnok nem igazán turisztikai célpont (legalábbis szerintem, bár amióta átadták a Rep-tár-at, ugrásszerűen megnőtt a népszerűsége, erről majd később). Ide elsősorban azért jöttem, hogy megnézzem a Rózsakertet, mivel a feleségem kedvenc virága, de azért fölöslegesen nem akartam vele idejönni. Most kivételesen vonattal érkeztem (mivel örök bérletem van mindenhová, így ingyen volt)…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 24 - Mizse falu

Az 5-ös főközlekedési út 64. km-e után, a kőkeresztnél balra fordulva a földúton találhatóak a szabadon álló, keletelt, egyhajós, poligonális szentélyzáródású templom É-i hajófalának és támpilléres szentélyének megközelítőleg négy méter magas maradványai. A szentély támpillérei újabb kiegészítések. Alapja egy Árpád-kori, tatárjáráskor elpusztult templom…

Csehország, Opočno, SzG3

Ide csak beugrottunk megnézni a kastélyt kívülről. Előtte Dobruskában voltunk egy jót strandolni. Mivel csak néhány km-re esik ettől a helytől Opocno, így úgy döntöttünk, hogy megnézzük a kastélyt. A városközpontban éppen egy kis vidámpark települt le, ami elzárta az utat a kastély felé, így onnan elgyalogoltunk a régi városmagon keresztül a kastélyig…

Csehország, Valtice, SzG3

Utolsó nap, utolsó hely. Mindig nagyon kellemes emlékek törnek rám, ha erre járok. Ez a hely, amit én úgy nevezek: Lednice - Valtice - Mikulov háromszög. Létezik a Lednice - Valtice Kultúr-táj terület is, de annak úgy néz ki, Mikulov nem a tagja. Ezzel kapcsolatban az a problémám, hogy már igen sok ismerősömnek ajánlottam, hogy ha nem akarnak beljebb…

Csehország, Brno, Szent Péter és Pál katedrális, SzG3

Brno leglényegesebb műemléke az a templom. A Petrov dombon található és e miatt gyakorlatilag az egész városból látható, tehát egy jó tájékozódási pont. Mi a vasútállomás felől a szálloda felé menet néztük meg, szó szerint útba esett. Több felől is meg lehet közelíteni, mi a Kapucinusok temploma felől. A templom egyetlen hátránya, hogy egy kis helyen…
Oszd meg ezt az oldalt: Templom