»Utazás»Vár

Vár

Szlovénia, Gornja Radgona, a vár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Találtam ezen a környéken egy újabb érdekes helyet. Ez Gornja Radgona - Bad Radkersburg, egy szintén határral szétszakított város. Most a szlovén oldalra látogatunk el. Az itt lakó szlovén és német ajkú lakosok között már az 1800-as években igen feszült volt a viszony. Az I. világháború lezárása után az egész város a Szerb-Horvát-Szlovén…

Ausztria, Eppenstein, a várrom, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezen a hétvégén Zeltwegben voltam az Airpower 2013-at megtekinteni (erről később). Hazafelé menet jobbról megpillantottam a várromot (pedig alig látszott, de a rutin!) és rögtön le is kanyarodtam arra felé. Már most jelzem, hogy igen fárasztó a megtekintése, mivel csak gyalog lehet felmenni, na itt jól jön a Nordic Walking botok használata…

Szlovénia, Grad Negova (a negovai Vár), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A szlovén vártúráim közben botlottam bele ebbe a nem túl könnyen megtalálható várba. Sajnos a tájékoztatás eléggé gyenge, pedig úgy látom, ide azért érdemes ellátogatni. A Maribor felé menő útról kell balra lekanyarodni, ráadásul nem egy lakott helyen, könnyű elvéteni. Viszont cserébe egy igen szépen helyrehozott várhoz juthatunk (legalábbis részben)…

Magyarország, Kőszeg, Jurisics vár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Megint beleszaladtam egy felújításba. A Wikipedia szerint a belső felújításokat 2011-ben kezdték el és 2012-ben be fogják fejezni. Erről semmit nem tudtam kideríteni, mivel a kapura csak egy A4-es lap volt kiszögezve miszerint a vár felújítás miatt zárva, de semmi nyitási előrejelzéssel. Pedig a leírás szerint igen korszerű…

Magyarország, KISNÁNA, Vár

Építése a 11-12. századra tehető, és feltehetőleg az Aba nemzetségbeli Csobánka család volt az építtetője. Első ismert birtokosa Csobánka Pál, azonban az Árpád-ház kihalása után (1301) Károly Róbert ellen fordult (Csák Máté-féle párt), így a későbbi király a területet elvette tőle, s ugyanezen nembéli Kompolti Péternek adományozta. Halála bekövetkeztével…

Ausztria, Deutschlandsberg, Burg Deutschlandsberg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez a vár szintén Deutschlandsbergben található. Miután a városra néző hegyoldalon található, igen szép kilátás van a városra és a környékre. Nem túl egyszerű megtalálni, mivel itt a tájékoztatás már nem volt túl jó. De miután már messziről jól látható, előbb utóbb felér az ember oda. Mint azt már korábban említettem, ez…

Ausztria, Aistersheim, a vízi vár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most néhány, kevésbé jelentős hely fog következni, néhány esetben kizárólag azért, mert ott voltam. Ennek ellenére néhányuk, mint a mostani beszámoló tárgya is, az aistersheimi vizi vár azért megtekinthető, ha éppen arra járunk. Sok minden nem tudható meg e pompás kastélyról, csak annyi, hogy az első említés róla az 1150-es években történt…

Csehország, Týn nad Bečvou, Helfštýn (Helfenstein, Helfstein), a vár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ide viszonylag véletlenül estünk be, mivel eredetileg Prerovban akartuk az ottani kastélyt megnézni. El is jutottunk oda, de a helyszínen kiderült, hogy ott egy Komeniusz emlékkiállítás található, így gyorsan tovább álltunk azzal, hogy akkor megyünk az aragonit barlangba. Útközben megláttam a Helfstyni várromra utaló turisztikai…

Magyarország, Csókakő vára, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az elsődleges cél ez a hely volt a múlt vasárnapi kirándulásunkkor. Az idő fantasztikus volt, igazából a hellyel sem volt probléma, ami nem igazán tetszett, arra majd később visszatérek. Maga Csókakő hazánk egyik legrégebbi települése, már a honfoglalás előtt lakott volt, ez elsősorban a stratégiai elhelyezkedése miatt alakult így…

Ausztria, Lockenhaus (Léka), Burg Lockenhaus, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ha rápillantunk a térképre, akkor ilyenkor bosszankodhatunk csak igazán, mert ez a vár a határtól csak kb. 2 km-re esik légvonalban az osztrák oldalra (a határállomástól persze több, kb. 6-7 km). Ha a mi oldalunkon maradt volna, akkor jelenleg Mo. leglátványosabb vára lenne. De nem maradt. Könnyű megtalálni, mert ahogy jövünk…

Csehország, Mikulov 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mikulov volt az első komolyabb megálló az idei cseh túránknál. Már korábban jártunk itt, de akkor még éppen felújították a vár belső részét, így azt nem tudtuk megnézni. Korábban azt írtam, hogy Mikulov egy szép, de álmos kisváros. Ez mostanra alaposan megváltozott. A történelmi belvárost is nagyon szépen felújították és hatalmas tömegek özönlenek a vár felé…

Szlovákia, Zólyom, a zólyomi vár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre egy kicsit több időt tudtam Zólyomban tölteni, mint korábban. Lengyelország, a Magas-Tátra ill a Kis-Fátra felé menet mindig erre jöttünk, de a legtöbbször csak kikerültük (ekkor a Donovaly-n pihentünk egy kicsit), vagy ha mégis bementünk, akkor legfeljebb ettünk valamit, de nem nézelődtünk (ugyanis a váron kívül nem sok látnivaló van)…

Magyarország, Diósgyőr,Diósgyőri vár

A diósgyőri várat a középkorban, IV. Béla idején kezdték el építeni. Diósgyőr városa ma Miskolc egyik városrésze. Az őskor óta lakott településen, a várhegy aljában bronz- és vaskori település nyomaira bukkantak, illetve a 9-10. századból edények és gerendamaradványok kerültek elő. A vár helyén először a 12. században állhatott erődítmény, amelynek…

Magyarország, Sirok, Siroki vár

A Bükk és a Mátra határán a Tarna-patak észak felé kiszélesedő völgye felett áll a vár. A középkorban a Tarna-völgyében észak felé vezető utak lezárására és ellenőrzésére igen alkalmas helyen épült, bár elsősorban földesúri magánvár colt, stratégiai szerepet alig játszott. A vár két külön részre tagozódik. A felső vár eredetileg belsőtornyos, szabálytalan…

Lengyelország, Krakkó, a Wawel, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Krakkó legnagyobb látványossága kétségkívül a Wawel. A királyi vár és a hozzá tartozó egyéb létesítmények egy szerves egészet alkotnak a Visztula partján. A parkolási díjak elkerülése miatt célszerű az autót a folyó túlsó partján hagyni, ez a kis plusz séta szerintem mindenkinek bele kell férnie (meg néhány óra alatt nem elintézhető a vár)…

Magyarország, Veszprém, Vár

2011. januárban Gyönyörű vár nagyon szép kilátással. Érdemes körbejárni a vár alatti sziklafalat is. Rövid története: Már a XI. században jelentősebb település alakult ki a Séd patak mentén, amit Szent István királyunk az egyik katolikus püspökség székhelyének jelölt ki. A Szent Mihály-székesegyházat oltalmazó várfalak a meredek szakadékos hegyoldalak szélén húzódtak végig…

Magyarország, Budapest, Vajdahunyad vára

2008. 05. 03-án, amikor az Állatkertben. A hely nagyon szép, megérdemli, hogy külön meg legyen említve. Rövid története: Az 1896-os millenniumi ünnepségek tiszteletére olyan épületegyüttest kívántak létrehozni a magyar fővárosban, amely „három dimenzióban” ábrázolja a magyar építészet ezeréves történetét. A 21 részből álló Történelmi Épületcsoport…

Szlovákia, Dobróváralja vára (Podzámčok, Dobrá Niva), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A múlt héten Zólyomban voltam egy jó kis vasút fotózásra, ezt kihasználva meglátogattam néhány eddig be nem mutatott helyet. Azt már most megállapíthatom, hogy ősztől tavaszig nem nagyon érdemes ilyen túrát tenni, mivel a várak általában zárva vannak. Néha azért van kivétel is, ott majd kitérek rá. Először is ezt a várromot szeretném bemutatni…

Magyarország, Várpalota - Tés, Bátorkő vára

Tés és Várpalota felől is igen kellemes gyalogtúra tehető, vadregényes tájon át, Várpalota felől sziklás völgyön keresztül. Bátorkő vára Várpalotától északra mintegy 5 km-re, a Fajdas-hegység egyik völgyében, meredek és szűk területű sziklacsúcson találjuk Bátorkő vagy mai nevén Pusztapalota várának romjait. A vár a 13. század végén vagy a 14. század…

Magyarország, Mosonmagyaróvár, SzG3

Mosonmagyaróváron többször átmentem már, elsősorban a határon időnként megjelenő tumultus miatt. Nagyon sokszor meg sem álltam, mivel nem sok látnivalót találtam. Azért két dolgot találtam itt: 1. a Hanság Múzeum 2. a Vár A várról már István király korában is említést tettek (persze csak földvár volt még csak). Az egy igen érdekes a történetében…
Oszd meg ezt az oldalt: Vár