»Utazás»Vár

Vár

Szlovénia, Gornja Radgona, a vár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Találtam ezen a környéken egy újabb érdekes helyet. Ez Gornja Radgona - Bad Radkersburg, egy szintén határral szétszakított város. Most a szlovén oldalra látogatunk el. Az itt lakó szlovén és német ajkú lakosok között már az 1800-as években igen feszült volt a viszony. Az I. világháború lezárása után az egész város a Szerb-Horvát-Szlovén…

Magyarország, Döbrönte, Szarvaskő vára

Himfy Benedek, a bakonyi királyi vadászok ispánja körbelovagolva a döbröntei dombokat elhatározta, várat épít itt magának. És mivel komoly ember hírében állott jó Benedek úr, ha elhatározta, hát úgy is tett. Nagy Lajos királyunk jóváhagyásával elkezdődött, és 1367-ben be is fejeződött a Szarvaskő várának építése, amelynek ablakából tiszta időben ma is remekül látszik a közeli Somló-hegy…

Szlovénia, Grad pri Gradu na Goričkem, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A múlt hétvégén átruccantam Szlovéniába, de nem igazán éreztem jól magamat. Amit már a korábban is írtam, az egész olyan szétszórtnak, esetlegesnek tűnt, a tájékoztatás gyatra, és csak a nap végén találtam egy vendéglőt, amiben végre tudtam enni valamit. Az egész összhatás nagyon gyenge volt (az Alpok és a tengerpart meg…

Magyarország, KISNÁNA, Vár

Építése a 11-12. századra tehető, és feltehetőleg az Aba nemzetségbeli Csobánka család volt az építtetője. Első ismert birtokosa Csobánka Pál, azonban az Árpád-ház kihalása után (1301) Károly Róbert ellen fordult (Csák Máté-féle párt), így a későbbi király a területet elvette tőle, s ugyanezen nembéli Kompolti Péternek adományozta. Halála bekövetkeztével…

Magyarország, GYULAKESZI, Csobánc vára

Mint ahogy említettem, a templomromtól kissé húzósabb a túra felfele, viszonylag meredek és kanyargós. Maga a hegytető gyönyörű, a kilátás pazar. A várnál pihenőhely van kialakítva padokkal, tábortüzes lehetőséggel. Korabeli oklevél szerint a vár építését az 1250-es években kezdték el, és 1270-re befejezték. Bár építtetői Diszely nemesek, az 1300-as évektől a XVII…

Magyarország, Visegrád, Pone Navata erőd - az első vár

Visegrádi kiránduláskor mindenképp megér egy megállót Visegrád első vára, ami tulajdonképpen az Államalapításunk része. A Duna fölé magasodó Sibrik-dombon a 4. század első felében, Nagy Konstantin római császár idejében épült fel a Pone (Ponts) Navata nevű római erőd. A nagyjából háromszög alakú erődítményt U alakú és legyező alakú tornyok védték. A…

Ausztria, Deutschlandsberg, Burg Deutschlandsberg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez a vár szintén Deutschlandsbergben található. Miután a városra néző hegyoldalon található, igen szép kilátás van a városra és a környékre. Nem túl egyszerű megtalálni, mivel itt a tájékoztatás már nem volt túl jó. De miután már messziről jól látható, előbb utóbb felér az ember oda. Mint azt már korábban említettem, ez…

Ausztria, Enns, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ahogy járogatok mostanában Németország felé, szinte minden alkalommal elhaladtam az Enns tábla mellett, ahonnan megtudhattam, hogy Enns Ausztria legrégebbi városa. Most nemrég végre be tudtam iktatni, hogy megnézzem. Ez nem egy egyutcás belváros - kb. négyzet alakú - , de azért a legszebb részek a Hauptplatzon (Főtéren) hosszában átmenő utcában vannak…

Csehország, Týn nad Bečvou, Helfštýn (Helfenstein, Helfstein), a vár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ide viszonylag véletlenül estünk be, mivel eredetileg Prerovban akartuk az ottani kastélyt megnézni. El is jutottunk oda, de a helyszínen kiderült, hogy ott egy Komeniusz emlékkiállítás található, így gyorsan tovább álltunk azzal, hogy akkor megyünk az aragonit barlangba. Útközben megláttam a Helfstyni várromra utaló turisztikai…

Németország, Burghausen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most elérkeztünk egy olyan helyre, amit nem lehet néhány mondattal elintézni. Ez Burghausen és a vára. Azzal a rekorddal büszkélkedhetnek, hogy a vár össz hossza 1051 m, ami Európában rekord. Az persze érdekes, hogy egy várat a hossza alapján minősítenek, de itt ez is közrejátszik, mivel rendkívül látványos az elhelyezkedése…

Magyarország, Tata, a vár és közvetlen környéke, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Egy kicsit bajban vagyok, mert JeDee után milyen beszámolót írjak Tatáról? Azért megpróbálom. Komárom után látogattam el ide, sajnos mire ideértem, az idő erősen beborult és a szél is feltámadt. Így sajnos nem sikerült túlságosan derűs képeket készítenem, de ez van. Tata fekvése pazar, az Öreg tavat kb. 60%-ban körülöleli…

Szlovénia, Bled, a Vár (Slovenija, Bled, Blejski grad)

A közel 100 méteres szirten magasodó vár történelme az 1004-es évbe nyúlik vissza, amikor II. Henrik német császár, a bledi vagyont Albuin brixeni püspöknek ajándékozta. Abban az időben csak egy román stílusú torony állt a jelenlegi kastély helyén, melyet falak védtek. Az első vár 1011 körül épült fel, de a brixeni püspökök soha nem éltek benne. Ezért…

Szlovákia, Végles (Vígľaš), a vár (Zámok Vígľaš), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A múltkori fotótúrának az egyik állomása volt Végles vára. Már többször elmentem alatta, de valahogy eddig nem volt időm meglátogatni. Mint utóbb kiderült, véletlenül jól is tettem, mivel a vár felújítás alatt volt és úgysem lehetett volna meglátogatni. A vár egy kiugró ormon helyezkedik el, az út félig-meddig meg is kerüli azt…

Ausztria, Lockenhaus (Léka), Burg Lockenhaus, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ha rápillantunk a térképre, akkor ilyenkor bosszankodhatunk csak igazán, mert ez a vár a határtól csak kb. 2 km-re esik légvonalban az osztrák oldalra (a határállomástól persze több, kb. 6-7 km). Ha a mi oldalunkon maradt volna, akkor jelenleg Mo. leglátványosabb vára lenne. De nem maradt. Könnyű megtalálni, mert ahogy jövünk…

Szlovákia, Zólyom, a zólyomi vár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre egy kicsit több időt tudtam Zólyomban tölteni, mint korábban. Lengyelország, a Magas-Tátra ill a Kis-Fátra felé menet mindig erre jöttünk, de a legtöbbször csak kikerültük (ekkor a Donovaly-n pihentünk egy kicsit), vagy ha mégis bementünk, akkor legfeljebb ettünk valamit, de nem nézelődtünk (ugyanis a váron kívül nem sok látnivaló van)…

Magyarország, KEREKI - Fejérkő vára

Még tavaly, szeptember 01-én voltunk itt. Szántód Kőröshegy felől Kerekire beérve, jobbra egy kis úton (Dózsa György út) kell elmenni, a falu végén van egy kis parkoló. Innen gyalog lehet felmenni. A táj gyönyörű, ahol mi felmentünk, nagyon meredek, a várhoz közelítve egyre meredekebb. Vizes időben nem érdemes ezt az utat választani, hanem a hegyet megkerülve, lankásabban felfele…

Lengyelország, Krakkó, a Wawel, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Krakkó legnagyobb látványossága kétségkívül a Wawel. A királyi vár és a hozzá tartozó egyéb létesítmények egy szerves egészet alkotnak a Visztula partján. A parkolási díjak elkerülése miatt célszerű az autót a folyó túlsó partján hagyni, ez a kis plusz séta szerintem mindenkinek bele kell férnie (meg néhány óra alatt nem elintézhető a vár)…

Olaszország, Cagliari-Szardenia

Szardenia sajnos nem tartozik a legtisztább olasz városok közé. Ide is át lehet jönni komppal az olasz csizmáról. Fent a várból jó a kilátás, van egy szép sétáló utca sok sok üzlettel.

Csehország, A prágai Vár

Prága tulajdonképpeni története itt, a Moldva folyó fölé magasodó várral kezdődött, még a IX. században. A vár falai által körbezárt épületek között volt három templom és egy rendház is. 1320 körül alapították a Hradzsin nevű negyedet a vár egy külső részén. A vár épületkomplexuma számos átépítésen esett át, valamint az ismétlődő tűzvészek és inváziók…

Németország, Burghausen, SzG3

8. nap, 2. helyszín: Már korábban többször jártam erre, és az alpokbeli nyaralásunkat kihasználva Passau felé menet megmutattam a feleségemnek és az unokámnak ezt a helyet. Szó szerint a határra, pontosabban a határfolyóra (Salzach) tapad. Letettük a kocsit a főtéren (másfél óra ingyenes parkolás) és mivel már ismertem a helyet, tudtam melyik kapualj…
Oszd meg ezt az oldalt: Vár