»Utazás»Sziget

Sziget

Görögország, Lindos, Rodosz sziget

Egynapos buszkirándulás keretében megnéztük az egész szigetet. Na ja, körbebuszoztuk, mert a pillangók völgyébe nem vittek bennünket, ugyanis ebben az időszakban már nem lehet medvelepke-rajzást látni. Voltunk Lindos-ban (3500 éves falucska, fehér kocka alakú házakkal, egy kisebb, de érdekes templommal, fehér és fekete kavicsokból kirakott járdamozaikokkal…

Görögország, K!SS* Korfu, Messonghi, Apollo Palace

Szerencsésen megérkeztünk Korfu (Kerkyra) szigetre ahol 22:30-kor még 26 fokot mutatott a hőmérő. A bőröndöm először nem ismertem meg, mert elveszett róla az új öv. A késő éjszaka ellenére is vadul dudáló buszsofőrrel egymás után álltunk meg halványan kivilágított Hotelek előtt, ahol pár ember kiszállt és eltűnt a sötétségben. Végre mi is célhoz értünk…

Görögország, K!SS* Hajókirándulás Korfun

Ezen a napon már 8:30-kor megreggeliztünk kivételesen közösen, mert hajókirándulás volt a programon. „Homer kisebb halászhajója már várt ránk a kijáratnál a folyón ringatózva. Huszonöten voltunk a kapitánnyal és feleségével együtt, akik aztán egész úton Ouso+lemon-al, savanyú fehérborral és iható vörösborral kínálgattak bennünket. Húsz Eurót fizettünk fejenként…

Németország, Kassel, Staatspark Karlsaue, Insel Siebenbergen - Blumeninsel, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez a hely az egyik legszebb, ahol Kasselben jártam. Amúgy a Staatspark Karlsaue része, de annyira egyedi, hogy külön fogok foglalkozni vele. A parknak az Orangerie-vel szembeni végében található. Nem tudom, hogy korábban a park tartott-e tovább, most eddig tart. A térképet megnézve látható, hogy a parkban hatalmas tavak találhatóak…

Görögország, Faliraki, Rodosz sziget, Hotel Colossos Beach****

Most repültem harmadszorra, úgyhogy még izgalmas a repülés, főleg amikor göröngyös úton repülünk. Egy kis verekedés után sikerült az ablaknál helyet foglalnom, tehát gyönyörködhettem a ködben. NIKI-FLY-al repültünk, egészen új gép volt, de remélem nem akkor tesztelték. Képernyőn mutatták, hogy merre járunk éppen és pont a Balaton felett repültünk el…

Görögország, Zakinthos

Fedezze fel az elbűvölő Zakynthos szigetét. Magyarországról közvetlen charterjárat indul az Ión-tenger legdélibb szigetére. Alig kétórás repülőút után egy másik dimenzióba kerülhetünk, ami rabul ejti az idelátogatót. Zakynthos a jón-szigetek közül a legrégebbi. Területe 404 km, melynek egy részét hegyek foglalják el, a legmagasabb pontja: a Mount Vrachionas…

Tunézia, Djerba

Djerba Észak - Afrika legnagyobb szigete. Az 500 km2 szigeten kiemelkedően sok a napsütéses órák száma. A szárazfölddel híd kapcsolja össze. Legrégebbi emléke Ghribában a Kr. e 584 körül épült zsinagóga, de nem maradhat említés nélkül Houmt Souk városban a Borj El Kebír erőd, Guellala fazekas portékái, El May mecsetjei és Midoun város, mint a sziget olívatermelő központja sem…

Portugália, Funchal-Madeira szigete

Ez egy csodálatos sziget az Atlanti óceánon. Mindig szép idő van. Már novemberben is fürödtem itt. Nyaralásra nagyon tudom ajánlani. Lisszabonból indul mindennap ide repülő. Ez a sziget híres a Madeira borról. Nagyon finom sherry jellegű és lehet 5-10-15-20 stb. éveseket venni. Én az édeset ajánlom. A hegyen van egy templom, ahol IV. Károly emlékműve van…

Horvátország, Nin, Szigetváros

A várost az illírek alapították a Kr. e. 4. században. Aenona néven a római időkben is jelentős volt. Ekkor fórummal, amfiteátrummal és vízvezetékkel is rendelkezett. Az avarok a 7. században lerombolták, de ezt követően a horvát uralkodók és püspökök egyik székhelyéül szolgált. A város tulajdonképpen egy kis 500 méter hosszú homokszigeten fekszik…

Olaszország, Cagliari-Szardenia

Szardenia sajnos nem tartozik a legtisztább olasz városok közé. Ide is át lehet jönni komppal az olasz csizmáról. Fent a várból jó a kilátás, van egy szép sétáló utca sok sok üzlettel.

Japán, Hirosima

Igaz mindenki tudja, itt dobták le az első atombombát. A mai napig a hatása alatt élnek. Van a városban egy sziget, ami egy hatalmas emlékpark is egyben. Van egy épület, ami a robbanás után állva maradt. Felette robbant fel az atombomba.

Olaszország, Capri sziget

Ez egy kis sziget Nápolytól 1 órányi hajóútra. Komppal lehet csak átjönni, repülőtér az nincs. Van egy nagyon szép kolostor, mást nem igazán tudok írni.

Indonézia, Benoa - Bali szigete

Ez egy gyönyörű sziget, kedvesek az emberek. Fehér part, mindig meleg van. Sajnos mi a monszum idején értünk ide. A cunami itt is sok embert megölt.

Malajzia, Sandakan-borneo szigete

Borneó szigete, ahol sok orangután él. Voltunk egy rezervátumban, ahol sok orangután él és itt szoktatják rá őket a dzsungel élethez. Jó kis halászfalu van a kikötőtől nem messze.

Indonézia, Bali sziget

Sziasztok! Kedvesemmel nászútra mentünk az Istenek szigetére. A repülőút, a homokos part, a vulkánok látványa, az ottani emberek, éttermek mind-mind felejthetetlen élmény marad számomra. Bali indonéz sziget 3,2 kilométerre keletre helyezkedik el Jáva szigetétől, és mintegy 8 fokkal délebbre az egyenlítőtől. Indonézia 33 tartományának egyike. Kelet–nyugati…

Ciprus, Limassol és a déli part

Limasol Ciprus 2. legnépesebb települése Nicosia után. A város középkori dicsőségének egyetlen megmaradt emléke a limaszoli vár. Limasoltól nyugatra fekszik Kurion, melynek nevezetessége a római színház. Nyugat felé haladva található az Apollón Hülatész - szentély. Apollónt az erdőségek és vadállatok védőjeként tisztelték. Petra tou Romiou- Aphrodité szülőhelye a legenda szerint…

Ciprus, Páfosz

Pafosz volt eredetileg Ciprus fővárosa, sok történelmileg fontos hellyel büszkélkedik. Látnivalók: pafoszi erőd, mozaikok, királysírok. Pafosztól délkeletre található Kuklia város, ahol régen Aphrodité kultusza virágzott. Itt tekinthető meg az Aphrodité-szentély.

Tunézia, Djerba

Nyaralni voltunk itt. A víz olyan meleg volt, mintha a fürdőkádban pancsoltunk volna.

Nagyon kellemes nyaralás volt utószezonban. Az időjárás és a tenger is szuper volt.

Tunézia, Djerba-sziget

1 hetet töltöttünk, igazi kikapcsolódás.
Oszd meg ezt az oldalt: Sziget